Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Hatchback

endrju, 12 lat temu
Silnik 1.4 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 114 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Focus I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Układ jezdny, który daje przyjemność jazdy tym autem
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Przepustnica, która uniemożliwiła dalszą jazdę i zapadnięcie pedała gazu
Układ elektryczny : Cewka dławienie silnika i spadki mocy
Zawieszenie : Poszła sprężyna po najechaniu dziurę, było to zimą
4,0
Całokształt
Gdybym wybrał inny silnik i okazał by się mniej awaryjny ocena zapewne była by wyższa. Jak widać jednostka 1.4 okazała się w moim wypadku dość awaryjną mimo małego przebiegu (przebieg udokumentowany i samochód świetnie zadbany) Zapewne mocniejszy silnik do tego auta okazał by się lepszy. Do aut z segmentu C silnik poniżej 1.6 jest zdecydowanie za mały.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie najgorzej jak tą pojemność, ale cudów nie ma co oczekiwać. Czasami zaleje go V-powerem żeby przeczyścić silnik i już zupełnie inaczej chodzi. O bezpiecznym wyprzedzaniu nie ma mowy, trzeba go kręcić na niższych biegach. Teraz wybrałbym zdecydowanie większy motor.
3,0
Skrzynia biegów
Długie przekładnie, i wkurzający wsteczny to chyba standard we fokach, nie ma mowy o szybkiej akcji w stylu wsteczny, jedynka i dzida. Wsteczny działa opornie i nie zawsze wchodzi za pierwszym razie trzeba wyczuć moment. Winą jest chyba brak synchronizacji biegu wstecznego
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny w tym aucie to już legenda, idealnie wchodzi w zakręty przy dużych i małych prędkościach. Jazda tym samochodem to czysta przyjemność.
Komfort
5,0
Widoczność
Przód doskonale duża przestrzeń i mamy duży obszar widzenia. Z tyłu trochę gorzej ogranicza to mała tylna szybka
3,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą szybko się nagrzewa, klimatyzacja również chodzi bez problemu. Nie ma mowy o zaparowanych szybach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy idealnie możemy ustawić wysokość, mamy ustawienia kierownicy w dwóch płaszczyznach, dla pasażera z przodu dużo miejsca na nogi. Z tyłu nie wiem bo nie jeżdżę, ale chyba ok.
4,0
Wyciszenie
Silnik przy 3tys. wydaje już się bardzo głośny. W innych autach dopiero od 4,5tys robi się głośno.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tym silniku spodziewałem się mniejszego spalania a pali o wiele więcej niż 1.6. W spalaniu znajduje się pomiędzy silnikiem 1.6 a 1.8. W mieście jest w stanie spalić nawet 10-11 l ! Tym bardziej, że jeżdżę dość dynamicznie a przy tym silniku to jest wskazane by auto jechało.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę dostajemy atrakcyjnie wyglądające auto. Inne niemieckie auta po prostu się chowają w tym segmencie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz standardowych wymian jak rozrząd, świece czy klocki, padła przepustnica i cewka. Teraz prawdopodobnie czeka mnie wymiana elementów tylnego zawieszenia, które do mocarnych nie należy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,2
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I Hatchback