Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Konkurs gokartowy - tydzień 3

Ford Focus I Kombi - Oceń swoje auto

Podsumowanie 493 ocen tego auta

Oceny Ford Focus I Kombi

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,17
2% lepiej niż w segmencie Niższa klasa średnia (4,06)

Całokształt

Całokształt

4,25

Mechanika

Silnik

4,22

Skrzynia biegów

4,12

Układ jezdny

4,65

Komfort

Widoczność

4,25

Ergonomia

4,25

Wentylacja i ogrzewanie

3,97

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,30

Wyciszenie

3,73

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

4,04

Stosunek jakość/cena

4,26

Niezawodność

Drobne usterki

4,08

Poważne usterki

4,14

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
86%
14%
NIE
na podstawie 307 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Zawieszenie

Silnik

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Karoseria

Silnik

Układ elektryczny

Filtr

Lista 493 ocen

sortuj komentarze od
4,08
dodano 03.04.2011 23:26:02 przez

Silnik nie jest demonem przyspieszenia więc ułańska fantazja nie wchodzi w grę ale w trakcie eksploatacji nie było z nim żadnego problemu pali od strzała nawet w zimie plus dla akumulatora do tej pory był tylko raz ładowany (zostawiony na włączonych światłach)Po 7 latach przegląd techniczny przeszedł bez najmniejszego problemu nie mieli do czego się doczepić fachmani . Po 6 latach wymiana cały rozrząd plus pompa wody tarcze i klocki hamulcowe płyny, oleje, filtry ,szczelność odgrzybianie uzupełnienie gazu w klimie wszystko za jednym posiedzeniem u mechanika. Co zepsuło się przez 7 lat -przełącznik opuszczania prawej szyby - połączenie giętkie rury wydechowej Wydaje mi się że jak na 60 tys /km to niezły wynik Plusy tego auta(kombi) -wnętrze wystarczające dla osób powyżej 187cm wzrostu luz nad głową zwłaszcza z tyłu w przeciwieństwie np. do laguny czy C5 gdzie ja nie mogę wyprostować głowy jako pasażer tylnego fotela -bagażnik naprawdę spory jeden z największych w tej klasie -zawieszenie największy plus tego modelu i co ciekawe im więcej zapakowane tym komfort jazdy się zwiększa w zakrętach miodzio -układ kierowniczy drugi duży plus -lakier tutaj też dam plusa 7 lat elementy dostępne gołym okiem nie widać rdzy (nie sprawdzane pod tapicerką)być może firma na koniec produkcji tej serii coś tam poprawiła a może i garaż też ma na to trochę wpływu. Minusy -plastiki mogły by być lepszego gatunku -chlapacze(przód) nie z plastiku a gumowe gdyż auto jest niskie i każdy zjazd z krawężnika kończy się utratą żabek mocujących chlapacz -dupiaty dostęp do filtra kabinowego klimatyzaji pękające uchwyty podszybia Generalnie oceniam auto na mocne 4 na dzień dzisiejszy nie ma samochodu w tym segmencie któremu dałbym 5 powiem więcej w segmencie wyższym też jest się do czego doczepić. Oczywiście dałbym piątkę tej foce gdyby jakaś wróżka dołożyła -troche koni do silnika -tylną kanapę zrobiła przesuwaną z możliwością szybkiego demontażu -od czsu do czasu podniosła auto o parę cm gdy jadę załadowany na „ranczo” ale takie rzeczy tylko w „Erze” To że Ford gówno wort nie do końca jest prawdą natomiast prawdą jest że nie każda morda pasuje do Forda

więcej »
3,92
dodano 28.08.2009 08:30:06 przez

Ogólnie auto dobre. Silnik 1.4 jest wystarczający do dowiezienia nas do celu, jednak nie zapewnia takiej frajdy z jazdy jak silniki mocniejsze. Wprawdzie jest możliwość zrywnej jazdy, jednak jest to okupione bardzo dużym zuzyciem paliwa - silniki ZETEC lubia wysokie obroty. Zapasu mocy nie ma, co powoduje zadyszkę przy ruszaniu przy włączonej klimatyzacji - nie jest to zresztą wadą jedynie silnika 1.4. Silnik na wyższych obrotach pracuje idealnie, na małych pozostawia wiele do życzenia. Skrzynia biegów perfekcyjna, bezawaryjna, jednak przełożenia dość długie co czuć przy częstej zmianie biegów. Układ jezdny idealny choc delikatny. Auto prowadzi się cudownie, jednak nalezy liczyć się z wymianami sworzni, elementami zawieszenia, tylejami wahaczy, łacznikami stabilizatorów - wpływ na to mają nasze polskie drogi. Zawieszenie tylnie w kombi praktycznie bezobsługowe - auto ma 8 lat i nic nie wymaga wymiany. Łożyska kół w porównaniu z innymi samochodami mało trwałe - w trakcie eksploatacji został wymieniony komplet. Ceny częsci umiarkowane, dostępna duża liczba tańszych zamienników - przestrzegam przed tymi najtańszymi. Układ elektryczny działa nadzwyczaj dobrze, jedyną usterką była awaria alternatora - po duży przebiegu miał prawo się zuzyć. Silnik po tak duzym przebiegu nie wykazuje oznak końca swego życia. Prędkość maksymalna auta przewyższa nadal dane producenta, co świadczy, że koni mechanicznych specjalnie mu nie ubyło. Silnik bierze olej przy dużych, autostradowych prędkościach, przy mniejszych, zużycie oleju prawie niezauważalne. W czasie eksloatacji został wymieniony układ wydechowy włacznie z regeneracją kolektora wydechowego, zła praca katalizatora - wymagał wymiany. Ogólnie auto przyjemne, pakowne, wymaga by o nie dbać. układ jezdny prowadzenie na prawdę jest wzorowe - jest czułe i precyzyjne. Wadą tej perfekcji jest fakt, iz każde luzy czy nierówności na oponach są momentalnie wyczuwane na kole kierownicy.

więcej »
4,23
dodano 20.01.2012 18:29:09 przez

Fokę mam już 2 lata, rocznik 2001. Długo zastanawiałem się nad zakupem tego modelu, ale cena/jakości, spalanie, kultura pracy, kultowy tddi,spalanie, opinie itp. sprawiły, że się zdecydowałem. Okazuje się, że wybór był idealny. Samochód użytkuję kilka razy w ciągu dni pracujących i w weekendy (d pracy nie muszę nim dojeżdżać). Bywa więc np, że 5 dni stoi zimą niezapalany. Po tym czasie zapala za 1 razem. Nie ma z nim problemów. Silnik bardzo przyjemny, dynamiczny na wyższych obrotach, na niższych trochę przymulony ale to nie przeszkadza...w ostatnie wakacje jechałem nim do Włoch, Francji w 4 osoby z pełnym bagażnikiem. 4300km w upały na autostradzie (ok 130km/h) i w miastach z okazjonalnie włączoną klima, spalił dokładnie (!) 5,0 l/100km. Ponadto nie sprawił żadnych problemów. Wiadomo, że trzeba pilnować oleju, filtrów, kontroli hamulców, płynów itp. ale to tak jak w każdym samochodzie. Ogólnie polecam ten model rodzince z dziećmi lub bez. Jest pakowny, tani w utrzymaniu i fajnie się go prowadzi (fajna skrzynia,trzyma się zakrętów, dynamiczny, ogrzewana przednia szyba itp). Polecam i pozdrawiam..tylko przed zakupem go dokładnie prześwietlić...minusem jest blacha np. rdza na progach, krawędziach drzwi..przed zimą warto więc konserwować podwozie :)

więcej »
4,23
dodano 18.03.2013 09:42:55 przez

Mam ten samochód od trzech lat. Przyjechałem prawie 80 tyś . więc coś powiedzieć już na jego temat mogę. zakup był czysto przypadkowy bo nigdy nie brałem Forda pod uwagę. Ale nie żałuję pomimo że wsadzilem w samochód prawie osiem tysięcy. Kupując 10-cio i więcej letni samochód trzeba liczyć się z tym że trzeba będzie wymieniać zużyte części. Z Focusa jestem bardzo zadowolony. Komfort jazdy najlepszy w klasie z tamtych lat. Jeździłem na prawdę wieloma autami lepszych marek ale żadnym tak świetnie się nie jeździ. Silnik nie bierze póki co oleju, nie kopci . Zawsze pali bez problemu. Poważną wadą tego auta jest korozja dlatego kupując focus trzeba być tego świadomym a nie potem narzekać. Wiadomo jak kto dba tak ma. Ja bardzo dbam i dlatego w moim nie ma ani korozji ani się nie psuje. Części są w dobrych cenach z wyjątkiem pompy wtryskowej i turbiny. Auto mało awaryjne, w zasadzie .mogę zaryzykować że bez awaryjne. Ktoś pisał żepży prędkości 170 pali 5,5 litra. Bzdura. Od 150 wzwyż pali ok. 9-10 litrów. Przy 190 dobre 12 litrów. W mieście ok. 7 . Na trasie do 100 km/h da radę spalić ok. 4,5-5 l. Gdybym miał kupić teraz taki sam nowy nie zastanawiałam się ani chwili.

więcej »
3,54
dodano 29.06.2009 12:03:39 przez

Jak dla mnie tylko przecietnie. Samochod jest ladny, przestronny, swietnie sie prowadzi. Silnik troche za slaby - gdybym kupowal jeszcze raz, wybralbym przynajmniej 1.8 115KM. Przyjemnosc z eksploatacji psuja niestety dosyc kosztowne usterki i koniecznosc ciaglego sprawdzania poziomu oleju - to podobno w Focusach 1.6 norma, po okolo 120-140 tysiacach silniki zaczynaja brac olej przez zuzyte pierscienie. Generalnie nigdy nie zepsul sie tak, zeby trzeba bylo wzywac lawete, ale do niezawodnych i bezawaryjnych to ten samochod nie nalezy. No i ten odwieczny problem w Fordach - rdza. To jest po prostu skandal, zeby 10-letnie auto mialo tyle rdzawych wykwitow. U mnie sa juz na: - masce; - klapie bagaznika; - obydwa tylne blotniki w okolicach laczenia ze zderzakiem; - tylne drzwi (obydwa); - przednie prawe dzrwi; - progi; Jakbym chcial to wszystko pomalowac, to chyba ze 3000zl musialbym wydac. To potezny minus Forda - samochod postawiony obok rownoletniej Hondy Civic wyglada lumpiarsko. Jak bede zmienial, to tym razem na cos Japonskiego - Toyota albo Honda.

więcej »
4,31
dodano 07.03.2011 08:52:08 przez

Właśnie pozbywam się auta, którym jeździłem 4 lata i zrobiłem prawie 90tys. km więc mogę coś konkretnego napisać. Auto zakupiłem jako 5 letnie bezwypadkowe ale z czasem powychodziły oznaki robionego auta. Na szczęście nie wpływało to na bezpieczeństwo i właściwości jezdne. W historii auta wymieniłem koło dwumasowe, wał korbowy koła pasowego a na koniec do wymiany będzie pompa vacum. Ogólnie - auto nardzo solidne jak na klasę średnią niższą. Bardzo solidne zawieszenie, które było katowane ale nigdy nie zawiodło. Silnik upgrade-owałem do 115KM i dodałem power-box-a. Radość z jazdy! Niestety popękały mi bałwanki czyli przewody wysokiego ciśnienia do intercoollera i w upały wywalało zawór bezpieczeństwa w turbo. Ostatecznie auto oceniam bardzo dobrze. Nie bardzo jest się do czego przyczepić. Używane Foki są w niskich cenach i myślę, że w cenie Focusa trudno znaleźć coś równie solidnego. Osobiście polecam stosowanie opon o podwyższonym profilu: 195/65R15 - zdecydowanie wzrasta komfort jazdy.

więcej »
3,92
dodano 18.11.2008 09:31:11 przez

auto kupiłem z przebiegiem 70tys po tygodniu zobaczyłem tłustą substancje pod pedałami kierowcy okazało sie ze poszła pompka sprzegła 350zł(majster powiedział ze to norma w fokusach i co 70tys trzeba sie z tym liczyć). Nastepnie po poł roku posypało sie sprzegło 1000zł. na to znowu nie ma reguły moze sie posypac wyjezdzajac nowym z salonu lub po 300tys km. teraz drobiazgi-nie dziala przycisk od otwierania tylnej klapy[ten na desce rozdzielczej], nie otwieraja sie drzwi tylne od srodka[nawet dobrze bo wożę dziecko. komputer pokladowy zle wskazuje ilosc paliwa [na jaki dystans wystarczy]. tojuz wszystko))) wczesniej mialem opla vectra tez kombi rok 2000 i kam bym mial wybierac to tylko ford-wygodna pozycja za kierownica i wszedzie indziej, zadnych stukow pukow z ukladu jezdnego, uszczelki nie gwizdza, wiekszy bagaznik, a podgrzewana przednia szyba to miod cos wspanialego.

więcej »
3,85
dodano 19.03.2009 17:01:44 przez

auto naprawdę fajne, świetnie się jeździ, ale korozja jest jak dla mnie niedopuszczalna w autach do 5 lat, szczególnie łuszczący się oryginalny lakier - brak słów, widziałem rozwalone 13 letnie audi gdzie na elementach rozbitych nie ma śladu korozji a auto stoi 3 miesiące pod chmurką, za ok 20-23 tys można kupić focusa z 2004 z rozsądnym przebiegiem lub starsze auta niemieckie, miałem 2 japończyki z czego jeden z 2000r był serwisowany i z salonu ale naprawdę bez rewelacji, kolejnym autem będzie auto niemieckie jednak, ale znaleźć coś takiego z rozsądnym przebiegiem i bez bujnej przeszłości będzie ciężko, za niemcami przemawia naprawdę solidne wykonanie które czuć już przy otwieraniu drzwi a kończąc na ostrej jeździe, japończyki i fordy i francuzy to dla mnie taka lekka prowizorka auta - nie czuję w nich solidności anie bezawaryjności

więcej »
4,08
dodano 25.06.2013 20:23:15 przez

Focusa posiadam od roku i jestem z auta bardzo zadowolony. Za nieduże pieniądze możemy mieć bardzo przyzwoity samochód - Focus świetnie się prowadzi, silnik 1.8 TDCi jest bardzo oszczędny i trwały, bagażnik jest bardzo pakowny. W moim egzemplarzu przez rok (poza typowo eksploatacyjnymi usterkami) zepsuł się tylko czujnik ciśnienia oleju za 20 zł. Jeśli nie katujemy silnika i lejemy dobrą ropę to nie ma się czego obawiać - jest stosunkowo trwały i oszczędny, ale ma też wady - jest mułowaty i dość głośny (może to kwestia wyciszenia). Focus oczywiście nie jest idealny - dość szybko rdzewieją ranty drzwi, progi i tylna klapa. Zawieszenie wielowahaczowe jest drogie w naprawach i na polskich bezdrożach dość szybko zaczyna szwankować. Coś za coś...ogólnie auto na prawdę bardzo pozytywnie zaskakuje i jest godne polecenia.

więcej »
4,92
dodano 25.11.2003 22:23:46 przez

Bardzo dobre auto. Niezawodne, ciche, funkcjonalne, ekonomiczne, bardzo dobre wyposażenie za niezłą cenę. No i świetne zawieszenie. Żeby jednak nie przesadzić przyczepić się mogę do paru drobiazgów: - skrzynia biegów nie chodzi idealnie (nie jest źle, ale nie trzyma poziomu reszty samochodu), - wolalbym włączanie świateł na dźwigni kierunkowskazu (o dziwo tak było w Escorcie), - ponieważ zawsze jeżdżę na światłach wolę rozwiazanie stosowane np. w fiatach gdzie światła postojowe trzeba specjalnie włączać, czyli włącznik śwateł może być zawsze włączony, - materiały we wnętrzu mogłyby być lepsze, - są wygodniejsze sposoby regulacji wysokości siedzenia niż korbka, - schowki w drzwiach mogłby byc większe, w ogóle powinno ich być więcej, np. na tylnych drzwiach, - sygnał kierunkowskazów jest zbyt głośny.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus

Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus

Rocznik: 2014. Przebieg: 0 km. Silnik: 1.6 132KM, benzynowy.

Cena: 66 100  ►  58 900 zł

Zyskujesz 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS

Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.

Cena: 70 100  ►  55 900 zł

Zyskujesz 14 200 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Ford Focus

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Ford Focus

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Ford Focus - zobacz filmy

Genewa 2014 - Ford Focus - krótka prezentacja
Genewa 2014 - Ford Focus - krótka prezentacja Ford przedstawił w Genewie zmodyfikowanego Focusa. Zmiany są kosmetyczne, ale dzięki nim ten hatchback będzie miał więcej argumentów w walce z konkurencją.
Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost 150 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl
Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost 150 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl Długo się zastanawiałem, czy to w ogóle dać online. Bo zrobione trochę za szybko i na żywioł... Zdecydowałem się jednak zmontować i pokazać Wam ten "partyzancki" test Focusa, ale pod jednym warunkiem :) Proszę, napiszcie - czy jak dostaję auto dosłownie na chwilę to czy mam robić taką "partyzantkę", czy lepiej już nic nie robić? Przyjmę każdy werdykt :)
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 189 556
Ford Focus I Kombi 493

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum