Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Focus C-Max

Prawnik wawa, 19 lat temu
Silnik 1.6 TDCi 109KM 80kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 1 tys. km
Ford Focus II Focus C-Max 1.6 TDCi 109KM 80kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Świetny samochód dla osób, które mają niewielką rodzinkę. Zachowane są fajne proporcje - zwrotność kompakta i obszerność wnętrza samochodu o klasę wyżej. Silnik diesla 1.6 TDCi do miasta w zupełności wystarczy. Z dodatków polecam obowiązkowo: czujniki parkowania tył i przód, radio SONY zapewniające naprawdę dobre brzmienie muzyki, alarm z podwójnym ryglowaniem drzwi, dodatkowy kluczyk za jedyną stówkę. Reszta dodatków wedle uznania. Fajnym bajerem jest tzw centralna konsola z elektrycznym hamulcem postojowym oraz dodatkowo przyciemniane szyby. Całkowitym nieporozumieniem jest cena zestawu dvd oferowanego przez FORDA. Za te pieniądze można mieć już fantastyczne systemy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry i CICHY silnik diesla. Do miasta w sam raz. Brak jakichkolwiek zastrzeżeń... na razie. Bardzo żałuję, że nie łyknąłem automatu - ostatnio miałem okazje się przejechać = REWELACJA.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki, usytuowana w dobrym miejscu (ale ten automat). W dieslu nie za dużo się macha. Cztery gwiazdki daję za drobne zgrzyty w postaci trudności w załączaniu wstecznego (wystąpiły słownie dwa razy). Po ponownym wysprzęgleniu biegi wchodzą jak masło.
5,0
Układ jezdny
Jazda jak gokartem. Rewelacyjnie trzyma się drogi za cenę komfortu pasażerów i kierowcy. Lubię twarde więc daję pięć
Komfort
4,0
Widoczność
Zarówno do przodu jak i do tyłu słaba. Ratuje czujnik wspomagania parkowania, bardzo dobry o nie "nachalnym" tonie. Z perspektywy użytkownika żałuję, że nie dokupiłem przednich czujników (różnica tylko 800 zł) a komfort zapewniony. W samochodzie siedzi się wysoko i wszystko na drodze ładnie widać. Pasażerowie jak dotąd nie narzekali na małą pow. tylnych okien - wię chyba jest ok.
5,0
Ergonomia
Miejsce "pracy" kierowcy fantastyczne. Wszystko pod ręką i w zasięgu wzroku. Z jednym małym wyjątkiem- koło kierownicy zasłania pokrętło regulacji ogrzewania siedzenia kierowcy. Drobny szczegól, ale mimo wszystko daję pięć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa, bardzo ok. Nie będę się rozpisywał daję pieć gwiadek. Nawiew i wentylacja samochodu bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W cztery osoby jazda fantastyczna. Z tyłu dużo więcej miejsca niż w BMW serii 5 mojego ojca. Pięc osób nie jedzie już tak komfortowo ale przyczepić się do czego też nie ma. Ostatecznie to kompakt.
4,0
Wyciszenie
Silnika - znakomite. Prawie go nie słychać. Ludzie nie wierzą że to diesel. Pewne zastrzeżenia co do środka - po 600 km pojawił się "świerszczyk", którego nie mogą namierzyć w serwisie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Daję 5 gwiazdek. Może ktoś powie, że dużo ale mnie nie boli - to przecież diesel. Jeździ miło i dynamicznie a spalanie jest tu rzeczą drugorzędną. 600 km na baku po mieście da się zrobić i to jest to.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cóż, samochód jak samochód, przeciwników mini vanów nie zachęce, zwolenników przekona dopiero jazda testowa. Moim zdaniem jeżeli ktoś szuka najlepszego stosunku jakości do ceny to ta oferta jest dla niego. Konkurencja ma mankamenty, zobaczymy czy ma je i ford.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic poważnego poza wspomnianym "świerszczem".
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awansem 5 - totalnie nic, ale i przebieg mały.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDCi 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Focus C-Max 1.6 TDCi 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Focus C-Max