Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Kombi

kierowca, 10 lat temu
Silnik 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 104 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Focus II Kombi 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ford Focus to platforma C1 czyli 60% części zawieszenia i układu jezdengo wspólne z Mazdą i Volvo, to powinno wystarczyć za rekomendację
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
elastyczny silnik, razi krotki 3 bieg (szybko wzrasta moment obrotowy), 4 bieg idealny do wyprzedzania przy wejściu na duże obroty, ale ogólnie potrafi zaskoczyć auta wyższej klasy, cięższe SUVy, szczególnie spod świateł :) + to wzmocnione gniazda zaworowe i rozrząd na łańcuchu
4,0
Skrzynia biegów
wyraźny brak 6 biegu przy takiej mocy silnika, dosyć duzy moment obrotowy powyżej 3000 Nm przy prędkościach rzedu 140-150 km/h, ale praca skrzyni to bajka, zmiany biegu można wykonywać za pomocą 1 palca. brak synchronizacji biegu wstecznego, co objawia się zgrzytem jeśli nie odczekamy przed jego wrzuceniem kilku sekund. można się przyzwyczaić.
5,0
Układ jezdny
wielowahaczowe zawieszenie to bajka, idealnie trzyma sie drogi, nawet przy wchodzeniu w zakręt z większymi prędkościami. kilka razy był wyraźnie odczuwalny poślizg przy dużej prędkości powyżej 100 km/h na wodzie i bez probelmu dało się Focusa wyprowadzić lekko kontrując kierownicą.
Komfort
5,0
Widoczność
nie ma problemu, słupki nie przeszkadzają, przednia szyba duża, lusterka standard, oświetlenie standard. powiem tylko, że wymiana żarówki trwa około minuty i nie trzeba tego robić w ASO.
5,0
Ergonomia
kolumna kierownicy regulowana, fotele też, sporo miejsca, mierzę 1,86 cm i bez problemu jeżdżę tym samochodem, przejazd z Włoch do Polski 1200 km za jednym razem autostradą praktycznie nie czuje się zmęczenia, fotele w miarę wygodne
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
raczej standard, nie wiem jak działałaby klimatyzacja automatyczna, ale przy 40 stopniowym upale, ręczną trzeba ustawić przez jakiś czas na najwyższą prędkość nawiewu, żeby wyrobić 18-20 stopni w samochodzie. poniżej ekstremalnych temperatur działa bardzo dobrze, czynnik nie ulatnia się i działa sprawnie od 4 lat. raz na rok przegląd, szczególnie przed dalekim wyjazdem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca, sokojnie można zabrać się 4 osobową rodziną na wakacje, do tego mieści się w garażu z regałem na przedniej ścianie.
3,0
Wyciszenie
tutaj jest gorzej, przy ponad 120 km/h pojawi się świst z okolicy nadkoli, powiem szczerze, że na początku było to nieco irytujące, ale po zrobieniu 10000 km przestałem zwracać na to uwagę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
9,4 l/miasto, 7,5 l/autostrada z włączoną klimatyzacją przy średniej prędkości 140-150km/h, koszty naprawy - głownie wymiana tarcz i klocków, wymiana oleju co 10000km, filtr kabinowy, pióra wycieraczek - nic szczególnego, typowe czynności eksploatacyjne, które bez problemu wykona każdy mechanik, koszt przeglądu z wymianą oleju i ww. częsci około 1000-1200 zł/rok
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
powiem szczerze, co mnie zbudowało, odpryski lakieru od kamyczków przy jeździe po autostradzie. samochód garażowany, ale bywało, że przestał cała noc w deszczu. do dzisiaj brak objawów korozji w uszkodzonej powłoce.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było poważnych usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus II Kombi