Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Ford Focus II 1.8 Duratorq TDCi 115KM 2005-2011 - Oceń swoje auto

Podsumowanie 130 ocen tego auta

Oceny Ford Focus II 1.8 Duratorq TDCi 115KM 2005-2011

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,03
1% gorzej niż w segmencie Niższa klasa średnia (4,06)

Całokształt

Całokształt

3,99

Mechanika

Silnik

4,03

Skrzynia biegów

4,12

Układ jezdny

4,54

Komfort

Widoczność

4,08

Ergonomia

4,12

Wentylacja i ogrzewanie

4,12

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,18

Wyciszenie

3,57

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

3,99

Stosunek jakość/cena

3,95

Niezawodność

Drobne usterki

3,79

Poważne usterki

3,92

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
73%
27%
NIE
na podstawie 99 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Karoseria

Silnik

Przeniesienie napędu

Filtr

Lista 130 ocen

sortuj komentarze od
4,54
dodano 18.10.2012 12:14:18 przez

Moje poszukiwania auta trwały 7-miesiecy na wyjazdach na tzw okazje itp. Szukałem głównie forda focusa MK2 lub renault megane III . Wyjazdy nauczyły mnie wiele a głównie tego, że strasznie ciężko jest kupić dobry używany samochód. Mój egzemplarz pochodzi z Francji nigdy z NIEMIEC !!! ( auto z tzw importu z niemiec na 90 % mają cofnięty licznik ja obejzałem 9 szt i nigdy więcej aut z niemiec oglądać nie będę ! zajechane złomy zawieszenie złom silnik ledwo pali ). Dobrze go sprawdzilem zanim się zdecydowałem. Sprawdziłem książkę serwisową w ASO( auta z francji rzadko je mają dlaczego bo nie muszą serwisować Francuzy w ASO ) , badanie lakieru(FOCUS była malowany pogodzilem się z tym bo 3-lat bym szukał ałta 80% aut było malowanych ogladałem 15 szt te nie malowane przebieg 150- 250 tys km czyli złomy ) Auto wygląda na zewnątrz i w środku rewelacyjnie i przez okres jak go mam zrobiłem 80 tyś i sie rewelacyjnie sprawuje . W sumie mam już 140 tyś. Silnik rewelacja! pali średnio 4,5-5,5 (miasto)paliwa na 100 km w zależności od pory roku. Na klimie jeżdżę praktycznie cały czas. Nic mi się z autem nie dzieje. Silnik ma dosyć zapasu mocy , mało awaryjny, wadą auta są jego niekture tworzywa ale to nie BMW tylko fokus . Dobre auto dla rodziny 2 + 2 2 + 3 . Z takie pieniądze bardzo rosądne autko polecam. Nie polecam aut z niemiec lepiej drosze z polski albo z francji lub belgi? (nie łudzcie sie że auto bylo całe tam nikt nie sprzedaje dobrych , całych aut zawsze jakąś przygode miały, a pamiętać trzeba że kto jak to ale NIEMIEC dobrego aut Polakowi za niską cene nie oda na 100%

więcej »
4,46
dodano 23.12.2012 16:13:20 przez

Samochód wydaje się być godny polecenia! Teraz szczegóły: Silnik głośny ale ekonomiczny i po lifcie bezawaryjny. Generalnie motor ok, mam porównanie z focusem MK II z 1.6 Tdci 90 KM i powiem że tamto nie jezdziło . Jestem pozytywnie zaskoczony układem jezdnym. Może nie mam odwagi przejechać zakrętów 180km/h. Ford Focus mk2 jest raczej twardy, dobrze trzyma sie drogi. Zawieszenie jest ciche, skoki zawieszenia krótkie, naprawdę super. Widoczność generalnie ok, w przód bardzo dobra, słupki nie przeszkadzają, słaba do tyłu ( to kombi) (szybka tylna duża). W focusie mam klime (niestety manual)ale dziala ok.Jest też opcja osuszania szyby przedniej. Deska rozdzielcza rewelacja, wszytko pod reka, czytelne, nie rozprasza. Co mnie urzekło to stan wykończenia, wszędzie dobre materiały ( jak na forda ! dobre tak dla jasnosći) obicie drzwi to plastik plastik. Minusem mogą być fotele, niby wygodne, ale tyłek na długich trasach boli, trochę chyba jednak za krótkie siedziska. jeszcz jedno auto nie kupione nowe z salonu tylko import miało małą przygode, ale nie cofany licznik a cofki to domena aut z niemiec forda z niemiec nieda się sprawdzic w ASO w PL tam są to auta flotowe z przebiegiem 200 - 300 tyś km i nadają się na złom nie polecam więc aut z niemiec najlepiej nowe ale KASA niemają jej wszyscy dosyć.

więcej »
2,77
dodano 26.06.2010 02:37:33 przez

Ogólnie - katastrofa. Auto 3 letnie z przebiegiem >100 tys km a awarii więcej niż nabitych kilometrów. Dzięki "foce" dotarło do mnie jak nigdy dotąd powiedzenie "ford g.. wort". Podczas użytkowania Focusa zapoznałem się z nieznanymi mi wcześniej pojęciami wszelkich możliwych usterek. Bowiem, żebym wcześniej słyszał, że komuś oberwał się silnik i spadł niemalże na jezdnie (w aucie 2 letnim!); albo po przejechaniu 100 tys km nagle przestają działać hamulce do zera! mimo iż 3000km wcześniej był w serwisie i rzekomo wszystko było ok ze wszystkim; albo średnio raz w roku trzeba zmieniać układ dolotowy do turbiny, bo robią się w nim dziury; albo pęka sobie przepływomierz, co skutkuje diametralnym spadkiem mocy (no ni ma tlenu do spalania) oraz kopceniem na czarno jak 30 letnia Tatra - no nijak w głowie mi się to nie mieściło zanim nie poznałem się z Focusem. Na szczęście to auto służbowe. Pilnujcie się maniacy Focusów - ten mój model za niedługo pójdzie do Żyda. Drżyjcie, komuś z Was się trafi.

więcej »
4,38
dodano 25.05.2012 17:51:03 przez

Przedstawiam tutaj opinię o samochodzie który używam od kilku miesięcy, zrobiłem nim już 7000 kilometrów, emocje opadły. Jako miłośnik samochodów, chcę go trochę porównać do VW Golfa IV, którego użytkowałem wcześniej i do której to marki cały czas mam słabość. Otóż Focus wypada o wiele lepiej. Kupiłem samochód zadbany, rewelacyjnie wyposażony z ekonomicznym dieslem w cenie gdzie konkurencyjnego Golfa V miałbym 3 lata starszego, gołego i zajechanego. Nie będę się sprzeczał, konkurencja jest ładniejsza (wg mnie), ale technologicznie Focus jest bardziej zaawansowany, i przyjazny dla kierowcy. A chyba o to chodzi, jak kierowca czuję się za kierownicą swojego pojazdu. Odpocząłem również od usterek, które w moim golfie IV, spisywałem na kartce A4, gdy oddawałem auto do mechanika. Ale o Focusie; wygodny, przestronny, zwinny, świetnie wyposażony, z dużym bagażnikiem i ekonomiczny pojazd, z którego użytkownik ceniący bardziej funkcjonalność niż co powiedzą koledzy, będzie zadowolony.

więcej »
4,08
dodano 24.08.2013 15:39:44 przez

Podczas mojej poprzedniej opinii porównywałem ten samochód na świeżo do poprzedniego. W tej chwili po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów mogę ją podtrzymać. Więc: "Kupiłem samochód zadbany, rewelacyjnie wyposażony z ekonomicznym dieslem w cenie gdzie konkurencyjnego Golfa V miałbym 3 lata starszego, gołego i zajechanego. Nie będę się sprzeczał, konkurencja jest ładniejsza (wg mnie), ale technologicznie Focus jest bardziej zaawansowany, i przyjazny dla kierowcy. A chyba o to chodzi, jak kierowca czuję się za kierownicą swojego pojazdu. Odpocząłem również od usterek, które w moim golfie IV, spisywałem na kartce A4, gdy oddawałem auto do mechanika. Ale o Focusie; wygodny, przestronny, zwinny, świetnie wyposażony, z dużym bagażnikiem i ekonomiczny pojazd, z którego użytkownik ceniący bardziej funkcjonalność niż co powiedzą koledzy, będzie zadowolony."

więcej »
3,31
dodano 05.08.2014 23:40:47 przez

Mam jeszcze focusa mk1 i ten starszy model żuca tego na kolana. Może kiepski model się trafił ale po prostu tak jest. Trzeszczące okrutnie plastiki, wiecznie podciękająca klapa bagażnika w kombi i tragiczna skrzynia biegów. Ogólnie to ta skrzynia to jest masakra, na trasę ok ale miasto=rzeźnia. Nie da rady tocząc się i wrzucić dwójkę aby skręcić na skrzyżowaniu, trzeba do 1 i rura. Hamulce też liche, razem z łożyskami trzeba regularnie wymieniać. Standardowo klapa rdzewieje z tyłu nad znaczkiem. Kabina dość przestrzenna i ergonomiczna ale wyciszenie mogłoby być nieco lepsze. Standardowe radio forda do kitu. Dobrze, że to firmówka, bo chyba nie chciałbym go mieć prywatnie. A najlepsze że te 115KM w porównaniu do1.8TDCI z 105KM jest mulaste. Stary wciskał w fotel a tego trzeba kręcić jak benzynę żeby coś żwawo pokonać.

więcej »
4,62
dodano 26.01.2013 12:26:13 przez

Silnik 1.8 TDCI jest całkiem dynamiczny nie ma problemu na trasie z wyprzedzaniem czy uzyskaniem dość wysokiej prędkości. Dłuższa trasa nie męczy . Ekonomiczność jest na bardzo dobrym poziomie a ma na to wpływ wysoka niezawodność( 1.8 TDCI to stary silnik po modernizacji dodano common rail dodatkowo silnik jest na łańcuchu a do wymiany jest tylko co 200 tys km pasek + 1 rolka koszt 150- 200 zł) dość małe spalanie, i średni koszt części zamiennych. Niektórych rażą plastiki, mnie nie - mając dzieci i zwierzaka na pokładzie to najlepszy materiał do czyszczenia. Każdy dywanik, tapicerka na drzwiach, klapach szybko się brudzi, skóra pęka, marszczy się gdy się jej nie konserwuje. Warto kupić wersję z tempomatem, ja niestety tych opcji nie mam.

więcej »
3,69
dodano 28.02.2006 23:58:33 przez

No cóż tanie auto co tu wymagac. Potrzebowałem malucha do roboty. Astra III gorzej sie prowadzi i jest droższa. Focus też jest znacznie cichszy. Jako auto do użytku prywatnego czy dalszych podróży wolę Vectrę. Jednak różnica klasy robi swoje. Osobiście polecam wszystkim Toyotę Camry 3.0 lub Lexusa GS.Spalanie Focusa dośc wysokie porównywalne w trasie z 2.0 czy 3.0 w japońcu. W mieście ok niewielka różnica do trasy.Żałuję że nie wziąłem 2.0 150km, choc diesel jest prawie tak dobry benzyna. Jednak prawie robi robi wielką różnicę...... Dlatego uważam za tę kasę lepiej wciągnąc 3 letniego Lexusa i meczyc go do 15 lat lub miliona km.

więcej »
4,00
dodano 10.08.2009 13:59:41 przez

Jeżdżę tym autem od kilku miesięcy i muszę powiedzieć, że jestem mile zaskoczony. Auto wygodne, zrywne (wcześniej jeździłem fiatem brava 1,2). Na razie nie miałem żadnej awarii, oleju nie bierze, pali w mieście ok 6,5l, więc nie jest źle. Przemarudzić można jeśli chodzi o wnętrze, tj. zdecydowanie za duże plastików (wprawdzie nic nie trzeszczy, ale ma dopiero 4 lata, więc myślę, że to tylko kwestia czasu). Kabina słabo oświetlona, ale za to po zamknięciu auta podświetlenie radia i przebiegu kilometrów świeci jeszcze przez 15 minut. Generalnie auto godne polecenia, długa podróż zbytnio nie męczy

więcej »
4,46
dodano 17.03.2011 13:11:51 przez

Ten FOCUS od nowości był użytkowmy jako firmowy jeździł nim mój znajomy ,znam to auto od nowości. Miałem okazje wcześnij nim jeżdzić i dlatego przy pomocy kolegi udało mi się go zakupić po zakończeniu leasingu .Do tej pory moje auto jeździ bez jakichkolwiek problemów ,serwis robię na bieżąco, eksploatowany jest niemal codziennie dodatkowo przez żone i syna.Mam nadzieje że dalej będzie tak samo i dziwi mnie fakt innych użytkowków o usterkach tego modelu a szczególnie aut firmowych w których serwis robi się w autoryzowanych stacjach FORDA. Polecam FOCUSA 1,8 tdci bo moim zdaniem jest tego wart.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus

Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.

Cena: 70 500  ►  59 900 zł

Zyskujesz 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.

Cena: 86 603  ►  73 600 zł

Zyskujesz 13 003 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Ford Focus

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Ford Focus

Ford Focus - w jeszcze lepszej formie
Ford Focus - w jeszcze lepszej formie Facelifting Focusa nie ograniczył się do odświeżenia karoserii i zmiany kilku detali wnętrza. Ford poprawił istotne mankamenty kompaktowego modelu - wprowadził nowy system multimedialny i pozbył się przeładowanej przyciskami konsoli środkowej.

Ford Focus - zobacz filmy

Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost 150 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl
Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost 150 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl Długo się zastanawiałem, czy to w ogóle dać online. Bo zrobione trochę za szybko i na żywioł... Zdecydowałem się jednak zmontować i pokazać Wam ten "partyzancki" test Focusa, ale pod jednym warunkiem :) Proszę, napiszcie - czy jak dostaję auto dosłownie na chwilę to czy mam robić taką "partyzantkę", czy lepiej już nic nie robić? Przyjmę każdy werdykt :)
Genewa 2014 - Ford Focus - krótka prezentacja
Genewa 2014 - Ford Focus - krótka prezentacja Ford przedstawił w Genewie zmodyfikowanego Focusa. Zmiany są kosmetyczne, ale dzięki nim ten hatchback będzie miał więcej argumentów w walce z konkurencją.
Ford Focus ST 2.0 EcoBoost 250 KM - przyspieszenie 0-100 km/h
Ford Focus ST 2.0 EcoBoost 250 KM - przyspieszenie 0-100 km/h Dokładny pomiar przyspieszenia (DriftBox) modelu Ford Focus ST z silnikiem 2.0 EcoBoost o mocy 250 KM.
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 190 665
Ford Focus II 1.8 Duratorq TDCi 115KM 2005-2011 130

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum