Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Ford Focus II 1.8 Duratorq TDCi 115KM 2005-2011 - Oceń swoje auto

Ford
Focus
II
Wybierz
nadwozie
1.8 Duratorq TDCi 115KM 2005-2011
lista nadwozi Ford Focus II
Ford Focus II Hatchback 3d - Oceń swoje auto Hatchback 3d

(12 ocen)

Ford Focus II Hatchback 5d - Oceń swoje auto Hatchback 5d

(406 ocen)

Ford Focus II Kombi - Oceń swoje auto Kombi

(273 oceny)

Ford Focus II Sedan - Oceń swoje auto Sedan

(44 oceny)

Więcej

Podsumowanie 135 ocen tego auta

Oceny Ford Focus II 1.8 Duratorq TDCi 115KM 2005-2011

, produkowany od
do
roku
Średnia ocena
4,03
1% gorzej niż w segmencie Niższa klasa średnia (4,06)

Całokształt

Całokształt
3,99

Mechanika

Silnik
4,03
Skrzynia biegów
4,12
Układ jezdny
4,56

Komfort

Widoczność
4,07
Ergonomia
4,11
Wentylacja i ogrzewanie
4,12
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,18
Wyciszenie
3,56
autodna

Ekonomiczność

Koszty utrzymania
3,99
Stosunek jakość/cena
3,96

Niezawodność

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
73%
27%
NIE
na podstawie 104 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Karoseria

Silnik

Przeniesienie napędu

Filtr

Lista 135 ocen

4,54
dodano 18.10.2012 przez

Moje poszukiwania auta trwały 7-miesiecy na wyjazdach na tzw okazje itp. Szukałem głównie forda focusa MK2 lub renault megane III . Wyjazdy nauczyły mnie wiele a głównie tego, że strasznie ciężko jest kupić dobry używany samochód. Mój egzemplarz pochodzi z Francji nigdy z NIEMIEC !!! ( auto z tzw importu z niemiec na 90 % mają cofnięty licznik ja obejzałem 9 szt i nigdy więcej aut z niemiec oglądać nie będę ! zajechane złomy zawieszenie złom silnik ledwo pali ). Dobrze go sprawdzilem zanim się zdecydowałem. Sprawdziłem książkę serwisową w ASO( auta z francji rzadko je mają dlaczego bo nie muszą serwisować Francuzy w ASO ) , badanie lakieru(FOCUS była malowany pogodzilem się z tym bo 3-lat bym szukał ałta 80% aut było malowanych ogladałem 15 szt te nie malowane przebieg 150- 250 tys km czyli złomy ) Auto wygląda na zewnątrz i w środku rewelacyjnie i przez okres jak go mam zrobiłem 80 tyś i sie rewelacyjnie sprawuje . W sumie mam już 140 tyś. Silnik rewelacja! pali średnio 4,5-5,5 (miasto)paliwa na 100 km w zależności od pory roku. Na klimie jeżdżę praktycznie cały czas. Nic mi się z autem nie dzieje. Silnik ma dosyć zapasu mocy , mało awaryjny, wadą auta są jego niekture tworzywa ale to nie BMW tylko fokus . Dobre auto dla rodziny 2 + 2 2 + 3 . Z takie pieniądze bardzo rosądne autko polecam. Nie polecam aut z niemiec lepiej drosze z polski albo z francji lub belgi? (nie łudzcie sie że auto bylo całe tam nikt nie sprzedaje dobrych , całych aut zawsze jakąś przygode miały, a pamiętać trzeba że kto jak to ale NIEMIEC dobrego aut Polakowi za niską cene nie oda na 100%

więcej »
4,54
dodano 18.01.2015 przez

Daję dobrze bo do doskonałości trochę brakuję. W mojej Ocenie odniosę się do mojego poprzedniego auta Seata Toledo z którego byłem bardzo zadowolony. Focusa będę porównywał właśnie do niego. Na wstępie napiszę że nie myślałem że kupię jeszcze diesla. Ale nie dlatego że nie lubię jeździć klekotami tylko dlatego że obecne silniki które są montowane w samochodach nie są już tak trwałe jak stare poczciwe 1,9tdi. Mają bardzo duo elektroniki i różnego rodzaju czujniki a także filtry cząstek stałych które źle wpływają na żywotność silników ( między innymi przez to że do komory silnika spływa nie spalony olej napędowy jak się jeździ na krótkich odcinkach ) oraz bardzo długie interwały wymiany oleju w silniku. wg mnie max to 15 tys. A jak ktoś jedzi w mieście to max 10 tys a jak wiemy teraz w nowych samochodach wymienia się co 30 tys. porażka. Poza tym w silniku diesla jest więcej rzeczy które mogą się popsuć. Ale wracając do oceny mojej Foczki. Kupiłem ją z firmy w której moja żona pracuje. Cena tego samochodu była naprawdę atrakcyjna, dodatkowo znałem całą historię samochodu. Od napraw kolizyjnych które to w moim przypadku były dwiema parkingówkami do przeprowadzanych napraw i wymian części eksploatacyjnych. Wszystko czarno na białym. Oryginalny przebieg. Proszę się nie bać samochodów flotowych. Ja osobiście wolę flotowego z Polski niż sprowadzonego z niewiadomą historią i przebiegiem cofniętym o połowę.

więcej »
4,46
dodano 23.12.2012 przez

Samochód wydaje się być godny polecenia! Teraz szczegóły: Silnik głośny ale ekonomiczny i po lifcie bezawaryjny. Generalnie motor ok, mam porównanie z focusem MK II z 1.6 Tdci 90 KM i powiem że tamto nie jezdziło . Jestem pozytywnie zaskoczony układem jezdnym. Może nie mam odwagi przejechać zakrętów 180km/h. Ford Focus mk2 jest raczej twardy, dobrze trzyma sie drogi. Zawieszenie jest ciche, skoki zawieszenia krótkie, naprawdę super. Widoczność generalnie ok, w przód bardzo dobra, słupki nie przeszkadzają, słaba do tyłu ( to kombi) (szybka tylna duża). W focusie mam klime (niestety manual)ale dziala ok.Jest też opcja osuszania szyby przedniej. Deska rozdzielcza rewelacja, wszytko pod reka, czytelne, nie rozprasza. Co mnie urzekło to stan wykończenia, wszędzie dobre materiały ( jak na forda ! dobre tak dla jasnosći) obicie drzwi to plastik plastik. Minusem mogą być fotele, niby wygodne, ale tyłek na długich trasach boli, trochę chyba jednak za krótkie siedziska. jeszcz jedno auto nie kupione nowe z salonu tylko import miało małą przygode, ale nie cofany licznik a cofki to domena aut z niemiec forda z niemiec nieda się sprawdzic w ASO w PL tam są to auta flotowe z przebiegiem 200 - 300 tyś km i nadają się na złom nie polecam więc aut z niemiec najlepiej nowe ale KASA niemają jej wszyscy dosyć.

więcej »
2,77
dodano 26.06.2010 przez

Ogólnie - katastrofa. Auto 3 letnie z przebiegiem >100 tys km a awarii więcej niż nabitych kilometrów. Dzięki "foce" dotarło do mnie jak nigdy dotąd powiedzenie "ford g.. wort". Podczas użytkowania Focusa zapoznałem się z nieznanymi mi wcześniej pojęciami wszelkich możliwych usterek. Bowiem, żebym wcześniej słyszał, że komuś oberwał się silnik i spadł niemalże na jezdnie (w aucie 2 letnim!); albo po przejechaniu 100 tys km nagle przestają działać hamulce do zera! mimo iż 3000km wcześniej był w serwisie i rzekomo wszystko było ok ze wszystkim; albo średnio raz w roku trzeba zmieniać układ dolotowy do turbiny, bo robią się w nim dziury; albo pęka sobie przepływomierz, co skutkuje diametralnym spadkiem mocy (no ni ma tlenu do spalania) oraz kopceniem na czarno jak 30 letnia Tatra - no nijak w głowie mi się to nie mieściło zanim nie poznałem się z Focusem. Na szczęście to auto służbowe. Pilnujcie się maniacy Focusów - ten mój model za niedługo pójdzie do Żyda. Drżyjcie, komuś z Was się trafi.

więcej »
4,38
dodano 25.05.2012 przez

Przedstawiam tutaj opinię o samochodzie który używam od kilku miesięcy, zrobiłem nim już 7000 kilometrów, emocje opadły. Jako miłośnik samochodów, chcę go trochę porównać do VW Golfa IV, którego użytkowałem wcześniej i do której to marki cały czas mam słabość. Otóż Focus wypada o wiele lepiej. Kupiłem samochód zadbany, rewelacyjnie wyposażony z ekonomicznym dieslem w cenie gdzie konkurencyjnego Golfa V miałbym 3 lata starszego, gołego i zajechanego. Nie będę się sprzeczał, konkurencja jest ładniejsza (wg mnie), ale technologicznie Focus jest bardziej zaawansowany, i przyjazny dla kierowcy. A chyba o to chodzi, jak kierowca czuję się za kierownicą swojego pojazdu. Odpocząłem również od usterek, które w moim golfie IV, spisywałem na kartce A4, gdy oddawałem auto do mechanika. Ale o Focusie; wygodny, przestronny, zwinny, świetnie wyposażony, z dużym bagażnikiem i ekonomiczny pojazd, z którego użytkownik ceniący bardziej funkcjonalność niż co powiedzą koledzy, będzie zadowolony.

więcej »
4,08
dodano 24.08.2013 przez

Podczas mojej poprzedniej opinii porównywałem ten samochód na świeżo do poprzedniego. W tej chwili po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów mogę ją podtrzymać. Więc: "Kupiłem samochód zadbany, rewelacyjnie wyposażony z ekonomicznym dieslem w cenie gdzie konkurencyjnego Golfa V miałbym 3 lata starszego, gołego i zajechanego. Nie będę się sprzeczał, konkurencja jest ładniejsza (wg mnie), ale technologicznie Focus jest bardziej zaawansowany, i przyjazny dla kierowcy. A chyba o to chodzi, jak kierowca czuję się za kierownicą swojego pojazdu. Odpocząłem również od usterek, które w moim golfie IV, spisywałem na kartce A4, gdy oddawałem auto do mechanika. Ale o Focusie; wygodny, przestronny, zwinny, świetnie wyposażony, z dużym bagażnikiem i ekonomiczny pojazd, z którego użytkownik ceniący bardziej funkcjonalność niż co powiedzą koledzy, będzie zadowolony."

więcej »
3,31
dodano 05.08.2014 przez

Mam jeszcze focusa mk1 i ten starszy model żuca tego na kolana. Może kiepski model się trafił ale po prostu tak jest. Trzeszczące okrutnie plastiki, wiecznie podciękająca klapa bagażnika w kombi i tragiczna skrzynia biegów. Ogólnie to ta skrzynia to jest masakra, na trasę ok ale miasto=rzeźnia. Nie da rady tocząc się i wrzucić dwójkę aby skręcić na skrzyżowaniu, trzeba do 1 i rura. Hamulce też liche, razem z łożyskami trzeba regularnie wymieniać. Standardowo klapa rdzewieje z tyłu nad znaczkiem. Kabina dość przestrzenna i ergonomiczna ale wyciszenie mogłoby być nieco lepsze. Standardowe radio forda do kitu. Dobrze, że to firmówka, bo chyba nie chciałbym go mieć prywatnie. A najlepsze że te 115KM w porównaniu do1.8TDCI z 105KM jest mulaste. Stary wciskał w fotel a tego trzeba kręcić jak benzynę żeby coś żwawo pokonać.

więcej »
4,62
dodano 26.01.2013 przez

Silnik 1.8 TDCI jest całkiem dynamiczny nie ma problemu na trasie z wyprzedzaniem czy uzyskaniem dość wysokiej prędkości. Dłuższa trasa nie męczy . Ekonomiczność jest na bardzo dobrym poziomie a ma na to wpływ wysoka niezawodność( 1.8 TDCI to stary silnik po modernizacji dodano common rail dodatkowo silnik jest na łańcuchu a do wymiany jest tylko co 200 tys km pasek + 1 rolka koszt 150- 200 zł) dość małe spalanie, i średni koszt części zamiennych. Niektórych rażą plastiki, mnie nie - mając dzieci i zwierzaka na pokładzie to najlepszy materiał do czyszczenia. Każdy dywanik, tapicerka na drzwiach, klapach szybko się brudzi, skóra pęka, marszczy się gdy się jej nie konserwuje. Warto kupić wersję z tempomatem, ja niestety tych opcji nie mam.

więcej »
3,69
dodano 28.02.2006 przez

No cóż tanie auto co tu wymagac. Potrzebowałem malucha do roboty. Astra III gorzej sie prowadzi i jest droższa. Focus też jest znacznie cichszy. Jako auto do użytku prywatnego czy dalszych podróży wolę Vectrę. Jednak różnica klasy robi swoje. Osobiście polecam wszystkim Toyotę Camry 3.0 lub Lexusa GS.Spalanie Focusa dośc wysokie porównywalne w trasie z 2.0 czy 3.0 w japońcu. W mieście ok niewielka różnica do trasy.Żałuję że nie wziąłem 2.0 150km, choc diesel jest prawie tak dobry benzyna. Jednak prawie robi robi wielką różnicę...... Dlatego uważam za tę kasę lepiej wciągnąc 3 letniego Lexusa i meczyc go do 15 lat lub miliona km.

więcej »
4,00
dodano 10.08.2009 przez

Jeżdżę tym autem od kilku miesięcy i muszę powiedzieć, że jestem mile zaskoczony. Auto wygodne, zrywne (wcześniej jeździłem fiatem brava 1,2). Na razie nie miałem żadnej awarii, oleju nie bierze, pali w mieście ok 6,5l, więc nie jest źle. Przemarudzić można jeśli chodzi o wnętrze, tj. zdecydowanie za duże plastików (wprawdzie nic nie trzeszczy, ale ma dopiero 4 lata, więc myślę, że to tylko kwestia czasu). Kabina słabo oświetlona, ale za to po zamknięciu auta podświetlenie radia i przebiegu kilometrów świeci jeszcze przez 15 minut. Generalnie auto godne polecenia, długa podróż zbytnio nie męczy

więcej »