Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Ford Focus III - Oceń swoje auto

 
lista nadwozi Ford Focus III
 
lista silników Ford Focus III

Podsumowanie 94 ocen tego auta

Oceny Ford Focus III

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,14
2% lepiej niż w segmencie Niższa klasa średnia (4,06)

Całokształt

Całokształt

4,10

Mechanika

Silnik

4,14

Skrzynia biegów

4,39

Układ jezdny

4,70

Komfort

Widoczność

3,81

Ergonomia

3,96

Wentylacja i ogrzewanie

4,26

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

3,73

Wyciszenie

4,35

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

4,00

Stosunek jakość/cena

3,93

Niezawodność

Drobne usterki

4,07

Poważne usterki

4,35

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
76%
24%
NIE
na podstawie 94 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Przeniesienie napędu

Układ elektryczny

Silnik

Filtr

Lista 94 ocen

sortuj komentarze od
4,92
dodano 02.10.2014 15:38:35 przez

Po roku użytkowania tego samochodu i przejechaniu 20 tysięcy szczerze mogę polecić ten samochód. Wiem, że to zbyt krótki okres na takie wypowiedzi, ale piszę w oparciu o doświadczenie, które mam. Przed zakupem samochodu przez miesiąc zapoznawałem się z innymi samochodami w tej klasie i cenie. Było kilka jazd próbnych, np. Citroen C4 bądź opel astra. Szukałem samochodu przede wszystkim bezawaryjnego i pod tym względem Focus wypadł bardzo dobrze według opinii znajomych, którzy pracują w firmach, które korzystają z aut flotowych. Mówiąc krótko ten samochód sprawdził się w firmach. Generalnie mogę go pochwalić za właściwości jezdne, komfort podróżowania, dobrą widoczność i bardzo dobre wyciszenie. Z wad wymieniłbym mały zbiornik paliwa-wchodzi jakieś 48 litrów co daje zasięg 800 km na pełnym zbiorniku przy mojej jeździe, czasami na trasie brakuje 6 biegu ale szybko nie jeżdzę więc to nie jest jakiś wielki problem. To właściwie tyle co mi przeszkadza. Bardzo pozytywnie oceniam ten samochód porównując go z innymi. Części nie są drogie, a sprawdzony wolnossący silnik, o co teraz już coraz trudniej daje radę. Polecam 1.6 125km, mniejsze będą za słabe ponieważ auto jest ciężkie. Ten silnik to jest minimum do tego samochodu chyba, że ktoś nie wyjeżdża w trasy. Jeszcze raz powiem, że samochód jest bardzo dobrze wyciszony, po roku przejechałem się Citroenem C4 nad którym też się zastanawiałem, ale poza większą przestrzenią z przodu nie ma żadnej innej przewagi. Bardzo słabo wyciszone auto, zamykając już drzwi słychać taki pusty podźwięk jakby zamykało się drzwi auta sprzed kilku lat, a oba są w tej samej cenie. Fakt że C4 również nie należy do awaryjnych ale cała reszta moim zdaniem gorsza. I to tyle. Jeżeli to komuś pomoże to dobrze. Ja wiem jedno. Z całą pewnością dzisiaj nie zmieniłbym decyzji odnośnie wyboru tego właśnie samochodu.

więcej »
3,08
dodano 25.07.2013 15:15:49 przez

Na wstępie zaznaczę, że na szczęście nie posiadam tego samochodu, ale miałem (nie)przyjemność pokonać nim ok 1000 km i nie omieszkam dodać o nim opinii bo na to zasługuje. Samochód miał przebieg 7000 km i silnik 1.6 tdci 95 KM. Było to najmniejsze i najwolniejsze 95 koni jakie kiedykolwiek udało mi się prowadzić. A do tego wszystkiego niezbyt oszczędne. Miałem do czynienia z 4 silnikami 1.6 tdci. Każdy o mocy 109 KM. Były to 2 Fordy C-max, cytryna C4 i volvo c30. Więc wiem jakie mają spalanie, osiągi i co ciągnęły. I w przeciwieństwie do reszty tych aut, focus okazał się najwolniejszy i najbardziej paliwożerny i to przy spokojnej jeździe bo niestety nie dało się nim jechać inaczej. Średnie spalanie po 1000 km to 5,6 l i jest o cały litr większe niż w przypadku w/w c-maxów i 1,5 l większe gdy porównamy je do c4 i c30. Po pokonaniu 300 km autostrady spalanie wzrosło do ok 6. A na zwykłych drogach wlokłem się za maruderami i musiałem czekać na naprawdę wielką lukę aby wyprzedzić np. ciężarówkę. Znacznie większe i cięższe c-maxy radziły sobie z dynamiczną jazdą znacznie lepiej. Pamietam kiedyś dynamiczną podróż do Warszawy z Lublina, gdzie prędkość przez większość trasy oscylowała w okolicach 140 km/h i przy częstym wyprzedzaniu. Średnie spalanie wyszło mi wówczas poniżej 4,8l. I to z 4 pasażerami na pokładzie i bagażem. Nie wspomnę o volvo czy cytrynie gdzie z pasażerami i bagażem, po autostradzie i normalnych drogach spalanie wynosi 4,3 4-6 l. Nie bieżcie nigdy tego silnika.

więcej »
4,15
dodano 19.05.2013 10:27:11 przez

Samochód odebrałem z salonu pod koniec kwietnia. Do tego czasu przejechałem 5tys kilometrów także mogę już coś powiedzieć. Zacznijmy od minusów najbardziej co mnie rozczarowało to hamulce. Są po prostu za słabe i nie radzą sobie z masą auta. Miałem przyjemność prowadzić nowe Volvo v40 też z silnikiem 1,6 turbo 150km i tam hamulce naprawdę robiły wrażenie. Siła hamowania była naprawdę duża. Drugim minusem są trzeszczące plastiki w bagażniku. I to by było chyba na tyle z minusami. Co do plusów , bardzo pozytywnie zaskoczył mnie silnik , na każdym biegu idzie pełną parą. Jest bardzo elastyczny na 6 biegu można jechać 60. Jest także bardzo oszczędny. Jednak troszkę żałuje , mogłem dorzucić te 2-3tys i kupić wersje 180koni. Zawieszenie bardziej nastawione na komfort niż prowadzenie. Na jakość plastików nie ma co narzekać w wersji Titanium wszystko wygląda całkiem sensownie i takie też jest. Dobre audio , ale jednak czuć , że to Ford. Jak się mocno podgłośni to głośniki grają razem z plastikami. Samochód także dobrze wyciszony. Dokupiłem do swojego egzemplarza także reflektory xenonowe. Polecam , w nocy coś fantastycznego.

więcej »
3,69
dodano 13.05.2014 12:38:10 przez

Auto mocno średnie. Na plus (jak to w focusach) układ jezdny. Do tego malutki wyświetlacz, mało obszerne wnętrze auta (głównie z tyłu), mniejszy niż w przypadku poprzednika bagażnik. Dodatkowo mocno oszczędne wykończenie bagażnika w wersji sedan, łącznie z dużymi zawiasami ograniczającymi skutecznie (wnikają do 'kufra') i tak niezbyt obszerną przestrzeń bagażnika. Plus wysoki próg załadunku oraz mały prześwit przy otwartym na maksymalnie bagażniku. Sposób składania tylnych foteli identyczny jak w konstrukcji fiata stilo sprzed 10 lat (użytkowany jako drugie auto w rodzinie).. Nie jest to specjalny zarzut, jednak konstrukcja ta jest dekadę młodsza, a inni producenci (honda) pokusili się w tym czasie już o inne rozwiązania. Dodatkowo po złożeniu tylnych siedzeń i tak nie otrzymamy pełnej powierzchni do załadowania. Wszystko za sprawą mocno rozbudowanych części metalowych karoserii pod oparciem foteli tylnych.

więcej »
2,69
dodano 06.05.2014 00:13:39 przez

Użytkuję ten samochód jako służbowy. Prywatnie mam auto benzynowe z automatem. Poprzednio oceniałem identyczny egzemplarz po kilku dniach użytkowania. Przejechałem nim 8500km od 2012/12 do 2013/04, kiedy zmieniono mi auto na obecne, w którym licznik aktualnie pokazuje 29000km. Do poprzedniej oceny odsyłam tu: http://www.autocentrum.pl/oceny/ford/focus/iii/kombi/silnik-diesla-1.6-duratorq-tdci-dpf-115km-od-2011/ocena-kierowcy-186623935/ Mam 175cm wzrostu i normalną budowę ciała, autem podróżuję sam lub z rodziną (2 małych dzieci w fotelikach) zatem nie mam nadzwyczajnych potrzeb. Po tym czasie wiem już na pewno. Gdybym miał możliwość, na pewno nie wybrałbym Focusa, tylko Octavię. O powodach piszę dalej, a oceniających mój wpis proszę o doczytanie do końca. Tam są też konkluzje.

więcej »
3,23
dodano 06.05.2013 17:05:37 przez

Ford bazuje na opinii chyba z 1 generacji. Tam poza korozją nic się nie działo a auto było przełomowe jak na swoje czasy. A teraz? Niezawodność poważnie kuleje, 3 razy w przeciągu roku auto nie odpaliło i laweta ;/ Coś trzeszczy w zawieszeniu przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające - serwis nie potrafi tego rozwiązać. Sprawdzają smarują twierdzą że ok ale problem dalej występuje. Żałuje, że nie zmieniłem auta wcześniej - kupiłbym Fiata Cromę - dobre, praktycznie bezawaryjne auto. A że włoskie to co z tego? Znajomi mają Bravo 1.4 120KM - lepiej się zbiera od Foki, jakość wykończenia podobna (plastiki, spasowanie i wygoda foteli), ale jeździ i nic się z tym nie dzieje. Ja kupiłem niemieckie auto no i same problemy. Z I Focusem poza korozją nic się nie działo. Gdzie ten postęp?

więcej »
4,77
dodano 03.05.2013 11:57:27 przez

Podsumowując wszystkie opisane wcześniej elementy składające się na ocenę samochodu śmiało mogę całościowo ocenić samochód jako doskonały. Mam kontakt ze sprzedawcami innych marek i wierzcie mi że boją się o sprzedaż samochodów z klasy kompaktowej od kiedy ford wypuścił wersję edition. Oczywiście straszą przed awaryjnością itp., natomiast wystarczy spojrzeć na raporty Dekry. W 100% polecam. Przejadę więcej to wypowiem się wtedy na temat jego awaryjności bądź bezawaryjności. Jak czytam komentarze o "mułowatości" silnika ecoobost to widzę przestraszonego sprzedawcę marki Opel, Kia, VW siedzącego przed komputerem, który wiedząc że nie wyrobi targetu wypisuje takie bzdury.

więcej »
4,62
dodano 26.05.2014 16:18:39 przez

Auto w swoim przedziale cenowym jest zdecydowanie godne polecenia. Konkurencja (Golf, Civic, Astra, itd.) nie jest ani tańsza, ani lepsza, ani nowocześniejsza. Focus daje dużo frajdy z jazdy, brzmi o niebo lepiej od porównywalnych aut i sprawdza się zarówno w mieści, jak i w długich trasach. Nie jest oczywiście pozbawiony wad. Osobiście nie rozumiem, dla czego nie da się kupić mocnej wersji benzynowej z automatyczną skrzynią, ale mam nadzieję, że poprawią to wraz z liftingiem. Mnogości schowków rodem z Tourana w kabinie nie uświadczymy, jednak te obecne są bardzo praktyczne, zwłaszcza obszerny wewnątrz podłokietnik.

więcej »
3,00
dodano 23.12.2012 11:38:48 przez

Ogólnie szału nie ma. Auto jest służbowe, a mimo tego ciągle się zastanawiam czy nie lepiej było wybrać Octavię, której szczerze mówiąc bardzo nie lubię za brak polotu, beznadziejne silniki (nie nie lubię niemieckich rzęchów grupy VW) i słabą jakość wnętrza, ale (chyba?) większe wnętrze i wygodniejsze fotele. W erze wzrostu rozmiarów samochodów, Ford z wnętrzem Focusa wykonał krok wstecz. Jest gorzej niż w poprzednich modelach oraz w porównaniu do konkurencji. Fajna stylistyka jest tylko pacykowaniem słabych rozwiązań ergonomicznych. Prywatnie na pewno nie kupię tego modelu.

więcej »
3,54
dodano 04.05.2013 16:01:34 przez

Ogólnie auto jakością wykończenia, zastosowanymi materiałami mocno odstaje od najlepszych z segmentu C - krótko mówiąc plastikowe badziewie. Konkurent co najwyżej dla KIA Ceed, Fiat Bravo, a cenią się jak VW. Mam nadzieję, że za jakiś czas zrobią jakiś lifing i poprawią te materiały rodem z obudowy miksera. Lepsze materiały, niższa cena i z silnikiem 1.6 150 to byłby kompakt idealny. A tak niestety wyszło bardzo bardzo przeciętnie. Sam bym tego auta nigdy nie kupił - Golf VII, Civic IX, Auris II czy nawet i30 biją Focus jakością wykończenia.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.

Cena: 86 603  ►  71 900 zł

Zyskujesz 14 703 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite

Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite

Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.

Cena: 70 890  ►  61 900 zł

Zyskujesz 8 990 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Ford Focus

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Ford Focus

Ford Focus - w jeszcze lepszej formie
Ford Focus - w jeszcze lepszej formie Facelifting Focusa nie ograniczył się do odświeżenia karoserii i zmiany kilku detali wnętrza. Ford poprawił istotne mankamenty kompaktowego modelu - wprowadził nowy system multimedialny i pozbył się przeładowanej przyciskami konsoli środkowej.

Ford Focus - zobacz filmy

Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost 150 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl
Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost 150 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl Długo się zastanawiałem, czy to w ogóle dać online. Bo zrobione trochę za szybko i na żywioł... Zdecydowałem się jednak zmontować i pokazać Wam ten "partyzancki" test Focusa, ale pod jednym warunkiem :) Proszę, napiszcie - czy jak dostaję auto dosłownie na chwilę to czy mam robić taką "partyzantkę", czy lepiej już nic nie robić? Przyjmę każdy werdykt :)
[HD] Ford Focus ST 2.0 EcoBoost 250 KM, 2014 - test AutoCentrum.pl
[HD] Ford Focus ST 2.0 EcoBoost 250 KM, 2014 - test AutoCentrum.pl Ford Focus ST to świetna propozycja dla osób, które poszukują zabawy w kompaktowych wymiarach. Mocny silnik, świetne prowadzenie, przyzwoite spalanie – to główne zalety tego auta. A czy znajdziemy w nim wady? Owszem, ale kupując takie auto raczej nie będą one dokuczliwe. Więcej dowiecie się z naszego testu – zapraszamy!
Ford Focus ST - BEZ CENZURY - Zachar OFF
Ford Focus ST - BEZ CENZURY - Zachar OFF Już zwykły Ford Focus jeździ świetnie, a co dopiero wersja ST. Można powiedzieć, że auto trawiło do mnie w wyniku zbiegu okoliczności i muszę powiedzieć, że był to korzystny zbieg okoliczności. W filmie: moja subiektywna opinia i wycinki, których nie zobaczysz w oficjalnym wydaniu testu.
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 190 721
Ford Focus III 94

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum