Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d

Martin, 10 lat temu
Silnik 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 4 tys. km
Ford Focus III Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Całkiem ładny przód.
3,0
Całokształt
Ogólnie auto jakością wykończenia, zastosowanymi materiałami mocno odstaje od najlepszych z segmentu C - krótko mówiąc plastikowe badziewie. Konkurent co najwyżej dla KIA Ceed, Fiat Bravo, a cenią się jak VW. Mam nadzieję, że za jakiś czas zrobią jakiś lifing i poprawią te materiały rodem z obudowy miksera. Lepsze materiały, niższa cena i z silnikiem 1.6 150 to byłby kompakt idealny. A tak niestety wyszło bardzo bardzo przeciętnie. Sam bym tego auta nigdy nie kupił - Golf VII, Civic IX, Auris II czy nawet i30 biją Focus jakością wykończenia.
Wrażenia
3,0
Silnik
Nie jest to takie cudo jak reklamują. Można zejść na 5l a nawet mniej przy emeryckiej jeździe, ale trochę dynamiki i pije jak zwykłe 1.6. Średnia ponad 7,5l przy mieszanym stylu jazy do zbyt wiele jak na tam mały silniczek. Plusem jest elastyczność, ale przy konkretnym wyprzedzaniu brakuje mocy. Optymalną jednostką wydaje się 1.6 150 KM. Poprzednio miałem służbowe Toledo 1.9 TDI (z mocą podniesioną do 135KM) - mimo wyższej masy lżej jeździł, bardziej było czuć Nm, a spalanie znacznie niższe niż w Focusie.
3,0
Skrzynia biegów
Do tej z Golfa VII, Civica IX czy Aurisa II sporo brakuje.
3,0
Układ jezdny
Nowy Focus na tle konkurencji już tak nie błyszczy jak poprzednie modele. Po prostu OK, ale od Focusa oczekiwałbym więcej.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu słaba, na szczęście są czujniki cofania.
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu mało miejsca, z przodu OK. Generalnie Toldeo oferowało znacznie więcej.
4,0
Wyciszenie
ok
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zależy bardzo od stylu jazdy jak to w silniku benzynowym z turbo. Jazda emerycka 5l, jak się chce dynamicznie to i ponad 10 pokaże. Średnio ponad 7,5l to trochę zbyt dużo jak na 1.0l.
3,0
Stosunek jakość/cena
Przy takie jakości wykonania to za 1.6 150 w dobrej wersji wyposażenia powinni dać jakieś 65000 i ani grosza więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nowe auto
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic nowe auto

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Hatchback 5d