Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Ford Focus III Kombi - Oceń swoje auto

Ford
Focus
III
Kombi
Wybierz
silnik
lista silników Ford Focus III Kombi
Pb Benzynowe
On Diesla
Ukryj

Podsumowanie 49 ocen tego auta

Oceny Ford Focus III Kombi

, produkowany od
do
roku
Średnia ocena
4,06
Podobnie jak w segmencie Niższa klasa średnia (4,06)

Całokształt

Całokształt
4,04

Mechanika

Silnik
4,12
Skrzynia biegów
4,35
Układ jezdny
4,71

Komfort

Widoczność
3,82
Ergonomia
3,76
Wentylacja i ogrzewanie
4,08
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,51
Wyciszenie
4,39

Ekonomiczność

Koszty utrzymania
4,04
Stosunek jakość/cena
3,92

Niezawodność

Drobne usterki
3,82
Poważne usterki
4,18

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
71%
29%
NIE
na podstawie 49 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Zawieszenie

Silnik

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Przeniesienie napędu

Układ elektryczny

Silnik

Filtr

Lista 49 ocen

4,62
dodano 18.12.2014 przez

Po przejechaniu 225 000km pragnę dorzucić kolejne odczucia nt Focusa. W dalszym ciągu jestem bardzo mile zaskoczony autem. Gdybym wsiadł po raz pierwszy do niego nie podejrzewałbym że ma przejechane blisko ćwierć miliona. Jedyny zużyty element to troszkę wytarta skóra na kierownicy. Reszta bez oznak zuzycia. Spalanie średnie z komputera 4,8l/100km i takie jest w rzeczywistości przy dystrybutorze. Fakt, że 90% przebiegu to trasa. Na autostradzie powyżej 140 zaczyna oscylować bliżej 6l. Na zbiorniku potrafie zrobić 1000km. Troszkę trudniej w zimie - pali ok 0,5l wiecej na zimówkach. Co do awaryjnosci to jak wcześniej pisalem prawa półoś przeciekała - wymieniona w serwisie. Przy 200kkm pojawiły się problemy z wspomaganiem kierownicy - po uprzednim resetowaniu sprawa powróciła więc postanowiono wymienić przekładnię kierownicy - auto flotowe. Pewnie prywatnie ktoś by to naprawił bez jej wymiany i za mniejsze pieniądze. Poza tym do dziś żadnych usterek. Nie liczę odprysków na masce, które już zaczynaja obnażać podkład lakieru, ale to juz problem naszych dróg. Szczerze polecam to auto - eksploatacja bardzo tania - do dziś jeżdżę na pierwszych kompletach opon (lato Michelin, zima Dayton). Tylko lać i jeździć (choć koledzy maja czasem problem z filtrem paliwa - przyczyn możemy się domyślać). Może z czasem dorzucę kolejną opinię na przekór przeciwnikom tego samochodu (no chyba, że trafiłem na tak udany egzemplarz)

więcej »
2,69
dodano 06.05.2014 przez

Użytkuję ten samochód jako służbowy. Prywatnie mam auto benzynowe z automatem. Poprzednio oceniałem identyczny egzemplarz po kilku dniach użytkowania. Przejechałem nim 8500km od 2012/12 do 2013/04, kiedy zmieniono mi auto na obecne, w którym licznik aktualnie pokazuje 29000km. Do poprzedniej oceny odsyłam tu: http://www.autocentrum.pl/oceny/ford/focus/iii/kombi/silnik-diesla-1.6-duratorq-tdci-dpf-115km-od-2011/ocena-kierowcy-186623935/ Mam 175cm wzrostu i normalną budowę ciała, autem podróżuję sam lub z rodziną (2 małych dzieci w fotelikach) zatem nie mam nadzwyczajnych potrzeb. Po tym czasie wiem już na pewno. Gdybym miał możliwość, na pewno nie wybrałbym Focusa, tylko Octavię. O powodach piszę dalej, a oceniających mój wpis proszę o doczytanie do końca. Tam są też konkluzje.

więcej »
3,23
dodano 06.05.2013 przez

Ford bazuje na opinii chyba z 1 generacji. Tam poza korozją nic się nie działo a auto było przełomowe jak na swoje czasy. A teraz? Niezawodność poważnie kuleje, 3 razy w przeciągu roku auto nie odpaliło i laweta ;/ Coś trzeszczy w zawieszeniu przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające - serwis nie potrafi tego rozwiązać. Sprawdzają smarują twierdzą że ok ale problem dalej występuje. Żałuje, że nie zmieniłem auta wcześniej - kupiłbym Fiata Cromę - dobre, praktycznie bezawaryjne auto. A że włoskie to co z tego? Znajomi mają Bravo 1.4 120KM - lepiej się zbiera od Foki, jakość wykończenia podobna (plastiki, spasowanie i wygoda foteli), ale jeździ i nic się z tym nie dzieje. Ja kupiłem niemieckie auto no i same problemy. Z I Focusem poza korozją nic się nie działo. Gdzie ten postęp?

więcej »
4,77
dodano 03.05.2013 przez

Podsumowując wszystkie opisane wcześniej elementy składające się na ocenę samochodu śmiało mogę całościowo ocenić samochód jako doskonały. Mam kontakt ze sprzedawcami innych marek i wierzcie mi że boją się o sprzedaż samochodów z klasy kompaktowej od kiedy ford wypuścił wersję edition. Oczywiście straszą przed awaryjnością itp., natomiast wystarczy spojrzeć na raporty Dekry. W 100% polecam. Przejadę więcej to wypowiem się wtedy na temat jego awaryjności bądź bezawaryjności. Jak czytam komentarze o "mułowatości" silnika ecoobost to widzę przestraszonego sprzedawcę marki Opel, Kia, VW siedzącego przed komputerem, który wiedząc że nie wyrobi targetu wypisuje takie bzdury.

więcej »
3,00
dodano 23.12.2012 przez

Ogólnie szału nie ma. Auto jest służbowe, a mimo tego ciągle się zastanawiam czy nie lepiej było wybrać Octavię, której szczerze mówiąc bardzo nie lubię za brak polotu, beznadziejne silniki (nie nie lubię niemieckich rzęchów grupy VW) i słabą jakość wnętrza, ale (chyba?) większe wnętrze i wygodniejsze fotele. W erze wzrostu rozmiarów samochodów, Ford z wnętrzem Focusa wykonał krok wstecz. Jest gorzej niż w poprzednich modelach oraz w porównaniu do konkurencji. Fajna stylistyka jest tylko pacykowaniem słabych rozwiązań ergonomicznych. Prywatnie na pewno nie kupię tego modelu.

więcej »
4,38
dodano 08.12.2012 przez

Po przejechaniu prawie 40kkm auto bardzo mile mnie rozczarowuje. Tylko lać i jeździć. Jazda to czysta przyjemność. Spalanie zaskakujące ok 5l/100km przy dość dynamicznej jeżdzie (większość tras). Może przydałoby się kilka koni więcej, ale i te 95 daje frajde z jazdy. Bagażnik w kombi całkiem spory. Jedyny mankament to przed I serwisem dwa razy turbina się zacięła na chwilę - po serwisie podobno nasmarowali jakąs linkę czy coś tam i faktycznie poprawa - sytuacja dotąd się nie powtórzyła.

więcej »
4,38
dodano 04.05.2014 przez

Kolejny wpis przy przebiegu 166tys. km. W dalszym ciągu spalanie średnie 4,9l/100km. Pojawiła się pierwsza usterka - wyciek z uszczelniacza prawej półosi. Wymiana w serwisie. No i przestała działać klima - ale to sprawka gościa pod maską - który przegryzł wąż od klimy. Poza tym autko śmiga bezproblemowo. Jak na auto służbowe - doskonały zakup. Mógłby mieć troszkę większy zbiornik paliwa bo czasami co 2 dni tankowanie. W dalszym ciągu - POLECAM.

więcej »
4,92
dodano 27.08.2011 przez

Focus Mk3 w wersji kombi idealnie sprawdza się w codziennym użytkowaniu jak i na trasie. Silnik 1.6 95KM wystarczający do normalnej jazdy, 6 biegów w trasie sprawdza się wyśmienicie, jazda tym samochodem to czysta przyjemność, a pokonywanie zakrętów to nadal niedościgniony w tym segmencie wzór. Miejsca wystarczająco, bagażnik spory. Wszystkim niezdecydowanym polecam. Tył kombi bardzo przypomina większego brata Mondeo:)

więcej »
4,54
dodano 07.10.2013 przez

Służbowe auto mam od nowośći. Srednie spalanie ze 116000km 4,9 l/100km (większość trasy). Żadnych problemów poza tankowaniem i wizytami w serwisie średnio co 2 miesiące. Wymienione 2 razy klocki i raz tarcze (pewnie gdyby auto było prywatne to tarcze by jeszcze polatały) ale skoro serwis chciał wymienić nie protestowałem. Na zbiorniku można zrobić 1000km bez wielkiego wysiłku i tankujesz 45 litrów. Jak dotąd polecam.

więcej »
4,00
dodano 15.08.2013 przez

Ford pozostał Fordem - super prowadzącym się ładnym kompaktem. Niestety wnętrze trzeba polubić z wszystkimi wadami - inaczej trzeba poszukać innego modelu. Sam silnik jest nowy i nie sprawdzony, w Focusie pracuje sprawnie i mało pali - choć nie tak mało jak obiecuje producent. Osobiście przyjemniej mi się jeździ zwyczajnym motorem 1.6 o podobnej mocy i osiagach mimo, ze spali około litra więcej i nie ma turbo.

więcej »