Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Kombi

Forduser, 7 lat temu
Silnik 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Focus III Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Najlepsze zawieszenie w klasie.
5,0
Całokształt
Bardzo przyjemne auto szczególnie dla kobiety. Niezbyt duży kompakt ale wystarczający do wygodnego przemieszczania się dla rodziny z dwójką niedużych dzieci.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik zaskakuje przyspieszeniem jak na taką małą pojemność. W porównaniu do innych 3 cylindrowców kultura pracy na bardzo wysokim poziomie. Dźwięk pracującego silnika na wyższych obrotach trochę przypomina 6 cylindrów. Ogromną zaletą tej jednostki jest bardzo szybki nagrzewanie się. W zimę po przejachaniu 1km mamy ciepło w kabinie.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje bardzo poprawnie, nic nie chaczy, bigi wchodzą z przyjemnym "kliknięciem".
5,0
Układ jezdny
Najlepszy układ jezdny w tej klasie. Wchodzenie w zakręty to czysta przyjemność. Układ zawieszenia jest tak zestrojony że podróż jest komfortowa ale jednocześnie można pokonywać szybko zakręty. Perfekcja!
Komfort
4,0
Widoczność
Z czujnikami parkowania daje radę.
4,0
Ergonomia
Duża liczba przycisków ale idzie się przyzwyczaić. Ogromny plus za głosową obsługę telefonu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato bardzo dobrze. Klima pracuje wydajnie pomimo małej pojemności silnika i nie jest odczuwalny spadek mocy. W zimę rozgrzewa się błyskawicznie, nigdy nie miałem samochodu który nagrzewał by się tak szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest wystarczająco dla kierowcy i pasażera. Z tyłu jest już gorzej ale to jest samochód kompaktowy. Bagażnik ma pojemność porównywalną do samochodów w tej klasie.
5,0
Wyciszenie
Jeden z najlepiej wyciszonych kompaktów. Pomimo szerokich opon (215-tki) nie słychać odgłosów zawieszenia i układu jezdnego.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po przejechaniu dystansu 60.000 średnia spalania wychodzi 5.9l to więcej niż obiecuje producent ale jak na przyzwoity samochód kompaktowy wynik jest bardziej niż OK. Zważywszy na to że samochód jest kompletnie bezawaryjny koszty utrzymania nie obciążą zbytnio właściciela.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu nowego auta jest podobna do innych kompaktów tej klasy. W fordzie w wersji Edition dostajemy praktycznie komplet wyposażenia w rozsądnej cenie. Po dwóch latach użytkowania mogę czystym sumieniem potwierdzić że to był udany zakup.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Tylko przeglądy i materiały eksploatacyjne. Pomimo wielu obaw że mały silnik i że nowa niesprawdzona konstrukcja mogę stwierdzić że nie było się czego bać.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Kombi