Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Ka I

kregon@poczta.onet.pl, 20 lat temu
Silnik 1.3 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 50 tys. km
Ford Ka I 1.3 i 60KM 44kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
3,46
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Pomimo tych wszystkich uwag uwazam, ze auto jest doskonale. Po prostu nie jest to samochod wyscigowy (jaki probuje z niego zrobic), tylko samochod miejski (i do tego raczej damski). Sadze, ze przy normalnej jezdzie, auto sprawowaloby sie bardzo dobrze. Wczesniej jezdzila nim moja mama i chwalila go. Podsumowujac: do miasta rewelacyjny; do wyscigow sie nie nadaje (chyba ze zmienimy w nim polowe podzespolow).
Wrażenia
4,0
Silnik
Mozna jezdzic i po miescie i na trasie tez sie da, ale rakieta to nie jest; elastycznosc bez rewelacji
4,0
Skrzynia biegów
Nie narzekam
5,0
Układ jezdny
Zalozylem progresywne sprezyny, oraz kola 7"15" 195/50/15 - teraz uklad jezdny jest OK
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bez problemu; tylne slupki sa dosc szerokie i czasem utrudniaja wyjazd tylem na ulice
3,0
Ergonomia
Auto malutkie-wszedzie sie zmiesci; schowki beznadziejne
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Za glosno pracuje
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK, chociaz przydalaby sie mozliwosc przesuniecia fotela kierowcy jeszcze o 5 cm do tylu, pasazer z przodu OK; z tylu... (smiech na sali)
3,0
Wyciszenie
Dla mnie bez znaczenia (glosne car-audio), ale wczesniej denerwowala mnie praca silnika (duzo za glosno slyszalna w kabinie)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak male auto za duzo pali (na seryjnych kolach: trasa-6,5; miasto-10,5; mieszany-8,5 Na 195/50/15: trasa-6,9; miasto-11,2; mieszany-9 [jednostka l/100km] - ZNAZNACZAM IZ MAM CIEZKA NOGE!
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest OK.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zatrzaski od tapicerki drzwiowej lubia sie lamac i pekac (odstajaca tapicerka drzwiowa). Raz poluznila sie opaska na wezu od chlodnicy (zagotowany plyn chlapal na silnik; w sumie drobiazg, ale moglo sie skonczyc przegrzaniem silnika)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tarcze hamulcowe beznadziejne (mi starczaja na 10tys. km); beznadziejne chlodzenie ukl. hamulcowego (zdazylo sie ze tarcze DYMILY z przegrzania). Sprzeglo nie wytrzymuje zbyt duzych przeciazen, po jednym przypaleniu slizga sie. Padl czujnik niskich obrotow (bez przyczyny).
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Ka I 1.3 i 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,50 zł
6,9
l/100km
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Ka I