Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Kuga II SUV

auriga, 9 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Ford Kuga II SUV 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
3,23
24% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wygląd samochodu. Minęło kilka lat a sylwetka auta ciągle wygląda atrakcyjnie. Na tle innych sprzętów podobnej klasy KUGA wymiata. Wystarczy spojrzeć: RAV-4 bez polotu, nowa CRV - czołg, Tiguan - z wyglądu jak niemiecki chełm, ix 35 - dla rolników, Koleos - nie kopmy leżącego, jedynie nowa CX5 mogla by jeszcze sprostać.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Niekture plastiki podatne na zarysowania. W niskich temperaturach obudowa deski rozdzielczej mocno trzeszczy na wybojach.
Układ hamulcowy : Klocki po 30 tys km - porażka jakaś
3,0
Całokształt
Ford KUGA to udany debiut tego koncernu w segmencie małych SUV-ów. Do jego największych zalet można zaliczyć wyjątkowo zgrabną sylwetkę która przyciąga wzrok i pozwala sądzić że szybko się nie zestarzeje. Dobrze że nie zaoszczędzono na dodatkach wizualnych - trochę chromu i przyciemniane szyby bardzo temu pomagają. Zaletą jest także sprawdzony, mało awaryjny silnik 2,0 Tdci który pozwala na w miarę dynamiczne napędzanie auta i to przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Układ jezdny pozwala pewnie czuć drogę przy prędkościach przelotowych a jednocześnie zapewnia swobodę manewrowania na zatłoczonych parkingach - pomagają tu kompaktowe wymiary i wysoka pozycja za kierownicą. Ogólnie KUGA prezentuje się ciekawie, dobrze jeździ, niezbyt wiele pali i mało się psuje. Czyżby ideał ? Niekoniecznie ale o tym poniżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest dobrze - 140 KM, 340 Nm momentu pozwalają poruszać się dynamicznie i bezstresowo na naszych drogach. Bezstresowo to nie to samo co sportowo - wyścigówką KUGA z pewnością nie jest. Wysokość auta, szeroki kapeć, klocowata sylwetka powodują że powyżej 160km/h dynamika siada a cała moc silnika idzie na wytwarzanie potężnego podmuchu za autem. Perspektywę wyprzedzenia kolumny TIR-ów przy samochodzie załadowanym i lekką górką na horyzoncie lepiej jednak porzucić i przenieść na moment zjazdu z wzniesienia.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zaprojektowana dobrze. Biegi 1 i 2 bardzo krótkie, 3 i 4 przyjemne, typowo miejskie, 5 do ostrego darcia na trasie, 6 - spacerniak ale z lekkim potencjałem Przełączanie precyzyjnie i z lekkim oporem.
3,0
Układ jezdny
Dobra precyzja prowadzenia, bardzo dobre wyczucie drogi, małe przechyły na zakrętach - to podstawa bezpiecznego pokonywania zakrętów. Końcową ocenę zaniża komfort resorowania - tu moim zdaniem słabo, plomby może i nie wypadają ale trzęsie solidnie a i hałasuje ponad przeciętnie.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki dobra. Przez tylną słabiutko ale za to boczne wielkie lustra to po prostu bajka - komfort cofania poprawiają bardzo wydajnie. O wysokiej pozycji za kierownica nie wspominam.
3,0
Ergonomia
Jest poprawnie. Wszystko intuicyjnie i pod ręką.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klima i ogrzewanie. Trochę głośne nawiewy. Wolne nagrzewanie w zimie - bolączka wszystkich silników wysokoprężnych. Ogrzewana szyba przednia - w zimie bezcenne, wielki plus.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele przednie małe, wąskie ale wygodne. W przypadku kierowcy kilkaset km trasy nie czyni spustoszenia w kręgosłupie i da się samodzielnie wysiąść z auta a nawet wyprostować bez pomocy osób trzecich. Inaczej jest z miejscem kaźni pasażerów tylnej kanapy - ciasno, ciemno i straszno. Z tej grupy (jako potencjalnych klijentow) Ford nie będzie miał pożytku. Jeżeli chodzi o bagażnik to rewelacji nie ma. Betoniarki nie przewieziesz ale taczkę już tak. Kije golfowe także się zmieszczą. [ups - to chyba nie ta grupa docelowa :)]
3,0
Wyciszenie
Poziom bardzo przyzwoity. Jednak zwiększenie prędkości ponad 130km/h powoduje wyraźne szumy powietrza opływającego wysoką karoserię i płetwiaste lusterka. Silnik słyszalny na postoju i w czasie mocniejszego przyspieszania - zatem jest dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Posiadanie SUV-a to namiastka prestiżu i jako taka musi odpowiednio kosztować.
2,0
Stosunek jakość/cena
100 tys. za małą terenówkę bez zdolności terenowych to dużo, jednak ta sama kwota za zgrabnie prezentującą się podniesioną bulwarówkę która prawie wszystkim się podoba to wydatek akceptowalny. Taka jest cena chęci wyróżnienia się z tłumu. Jakość wykonania. Tu Ford musi dalej pracować. Trzeszczące na mrozie plastiki, niskiej jakości tapicerka, czarne wnętrzności, łuszczące się kierownice, ruchome elementy karoserii (ale przyznaje uczciwie że żaden się jeszcze nie zgubił) to detale które które po minięciu początkowych zachwytów nieco irytują i pogarszają wizerunek marki.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szybko zużywające się wnętrze, trzaski i skrzypienia plastików, niska trwalość klocków hamulcowych. Osobna sprawa to DPF - ekologiczna megaporażka i finansowe obciążenie na każdym etapie: dopalania, czyszczenia, usuwania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez awarii. Aby tak dalej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Kuga II SUV