Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Kuga II SUV

Jurek, 10 lat temu
Silnik 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Kuga II SUV 1.6 EcoBoost 150KM 110kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : bardzo dobre auto z fajnym cichym silnikiem . całokształt super subiektywnie choć jak najbardziej staram się obiektywnie. kupiłem druga generację KUGI i jestem BARDZO PONOWNIE ZADOWOLONY
5,0
Całokształt
poprzednia Kuga była ok ! ta jest jeszcze lepsza . więcej miejsca szczególnie z tyłu . dużo przycisków na konsoli środkowej ale przecież na okrągło się tam "nie grzebie" szybko do opanowania . wysoko się siedzi , ja to lubię , dzięki temu pięknie widać co się dzieje na drodze
Wrażenia
5,0
Silnik
1,6 turbo 150 Km . aż dziw bierze jak ten mały silnik świetnie napędza w końcu nie tak małe auto. Przy tym jest cudownie wyciszone , słychać go troszkę ale przy bardzo energicznym przyspieszaniu . Akceptowalne zużycie paliwa . na autostradzie do 140 na godzinę 9-9,5 l. na sto przy predkościach bliskich max. 180-190 około 13 .miasto ok.7,5-8,5 l. na sto. naprawdę ok. a przy tym jest cisza ,trochę opływy powietrza przy wysokich predkościach pow. 150 ale nie uciążliwe . silnik benzynowy wybrałem bo nie jeżdżę tak dużo a wcześniej miałem okazję ten silnik sprawdzić w Mondeo . Autentycznie byłem zauroczony - cisza ,jeszcze raz cisza . w poprzedniej Kudze był diesel ale po 3,5 roku użytkowania przejechałem 40 tysięcy ( diesel był bardzo dobry nie narzekałem zrywny elastyczny )
5,0
Skrzynia biegów
wybrałem manual biegi chodzą super dobrze zestopniowana skrzynia . przed zakupem jeździłem testówką benzynową z automatem . Uczciwie ? Dla mnie porażka , bezsensowne zmiany biegów silnik wysoko kręcący się . kompletnie mi się to nie podobało .
5,0
Układ jezdny
Poprzednia Kuga elegancko resorowała . Ta jest jeszcze lepsza choć większa . jest elastyczna ale wystarczająco komfortowa . W zakręty bez żadnych obaw można wjechać szybko . mam napęd tylko na przód traktuję to auto jak wysoko zawieszoną osobówkę , w teren się nie zapuszczam. duży rozmiar kół nawet po dziurach niewiele się czuje . mialem parę fordów robią autentycznie super zawieszenia . Dla mnie brawo ...
Komfort
5,0
Widoczność
W trasie super , wszystko i wszystkich z góry się ogląda . Parkowanie mam dokupiony "automat " parkowania działa super . wjeżdża sam tam gdzie chyba bym sobie nie poradził i do tego automatycznie kręci kierownicą . Trzeba tylko kontrolować pedały . Do tego czujniki parkowania przód i tył .Jest jeden zgrzyt , tylko przy wstecznym czujniki i wyswietlacz załączają się automatycznie ale przy parkowaniu przodem należy pamiętać o aktywowaniu układu (kompletne nieporozumienie ) parę razy już bym przydzwonił przodem bo sobie człowiek przypomina jak już prawie siedzi na ścianie . Do przodu ten system dezaktywuje się automatycznie po przekroczeniu 12-13 km/ godź. ale po zwolnieniu prędkości sam się nie załącza . tego nie pojmuję . Tu Niemcy się niestety nie popisali.
5,0
Ergonomia
mimo dużej ilości przycisków na konsoli środkowej co niektórzy krytykują , mnie to osobiście nie przeszkadza . reszta przełączników : klima światła etc. na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobrze szybko i super chłodzenie natychmiast oraz grzanie prawie natychmiast . silnik nagrzewa się dosłownie błyskawicznie i grzeje samochód wnętrze bardzo szybko. w poprzedniej Kudze z dieslem grzanie sprawiało niejaki problem szczególnie na krótkich trasach lub zimą na krótkich . Teraz jest super. też między innymi dlatego wybrałem benzynę a nie diesla .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
porównuję być może do znudzenia z poprzednim modelem Kugi , ale z przodu jest obiektywnie więcej a z tyłu znacznie więcej miejsca . fotele wygodne przód . tył nie wiem nie jeżdżę .
5,0
Wyciszenie
Super cicho , praktycznie przy każdej prędkości . Silnik wyciszony doskonale . trochę szumy przy bardzo wysokich prędkościach .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak każdy samochód lać trzeba jak się chce jeździć . Przeglądy generalnie w Fordzie nie rujnują więc myślę , że będzie tak dalej.
5,0
Stosunek jakość/cena
bardzo dobrze . za 90 parę tysięcy dostałem wersję titanium , metalik , elektryczna klapa tylna , czujniki przód tył , grzana szyba przednia i fotele , automatyczny system parkowania , swiatła dzienne i wiele innych rzeczy itd itd.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic !

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Kuga II SUV 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
74,00 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Kuga II SUV