Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Maverick II

farafx, 12 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 124KM 91kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Maverick II 2.0 i 16V 124KM 91kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : spuka - puka / gumy ze starości
5,0
Całokształt
Fajny rodzinny samochód, max na wiejskie nie utwardzone drogi :).
Wrażenia
4,0
Silnik
To ekonomiczny silniczek. Przeznaczony do spokojnej miejsko-wiejskiej jazdy. Fabryczna prędkość maksymalna 160km/h, ze względu na wrażliwość moich uszu nie osiągalna :).Samochód przy prędkości 110-120 km/h na tempomacie w trasie płynie wspaniale. Szybko rozpędza się do 100 później już iść nie chce :).
4,0
Skrzynia biegów
Na skrzynie nie ma co narzekać biegi zmienia, czasami na zimno trochę ciężej, ale po chwili jazdy biegi wchodzą 1 palcem :).
5,0
Układ jezdny
Samochód świetnie się prowadzi. Bardzo dobrze trzyma się drogi, ponieważ jest dość wysoki trzeba wchodzić w zakręt z odpowiednią prędkością bo inaczej pasażerowie nie trzymając się rączki zmienią miejsce posadowienia :). Większość czasu samochód jeździ w trybie AWD - bo oszczędniej, jednak gdy potrzeba mi napęd na wszystkie koła wystarczy klik i samochód sunie jak czołg :). Na chwilę obecną całorocznie używam opon PIRELLI SCORPION ATR - to świetne rozwiązanie dla osób korzystających z samochodu w sposób mieszany asfalt, gruntówka :)( w deszcz-śnieg super przyczepność).
Komfort
4,0
Widoczność
Na widoczność nie ma co narzekać, nawet z przyciemnionymi szybami widzę wszystko co powinienem.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, to dość prosty samochód bez zbędnych gadżetów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato 1..2..3 i jest chłodno, w zimę 1..2..3..4..5 i już mogę wyłączyć ogrzewanie bo będzie za gorąco. Minus to czasami nadmiernie zaparowane szyby, trzeba uzbroić się w niezłą cierpliwość lub użyć odpowiedniej szmatki :).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu miejsca jest na prawdę sporo, nic więcej nie potrzeba.
3,0
Wyciszenie
Oj.. Cicho to tu nie jest.. :) ale idzie się przyzwyczaić - to suv, terenówka, zresztą co by nie pisać nic go nie usprawiedliwi, że jest po prostu ciutkę za głośny!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna - hmmm.. ten samochód pozostaje w zeszłym wieku pod względem spalania. średnio 12l 95. LPG - tu sprawa wygląda naprawdę fajnie, instalacja BRC sequence. samochód śmiga lepiej niż na benzynie (nie wyolbrzymiam), a spalanie - no cóż tylko jeździć :). Części cóż - samochód u nas nie codzienny. Części dostępne o normalniej niewygórowanej cenie - trzeba poszukać. Allegro, USA-olkusz, inter-Car. Co ciekawe: należy patrzeć na modele> Ford Maverick, Escape (jednej generacji) no i Mazda Tribute, gdyż prócz nazwy te samochody się mało różnią :).
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu 20 tys. 3 tys. na nowe gumy, filtry, tarcze, klocki, olej, przegląd i śmiga. - i to jak :).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniać, części eksploatacyjne - i będzie jeździł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 124KM 91kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Maverick II