Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo II Hatchback

Michał, 7 lat temu
Silnik 1.8 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Ford Mondeo II Hatchback 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : wentylacja, zamki drzwi, centralny zamek, korozja tylnych i przednich błotników, tylnych części progów, nadkoli, podłogi z przodu i wnęki na koło zapasowe
Układ hamulcowy : Często zuzywaja sie tylne cylinderki hamulcowe, bijące hamulce
Silnik : wycieki, silne dymienie, bardzo utrudnione odpalanie
4,0
Całokształt
Mondeo MK2 ma bardzo dobre właściwości jezdne! Zawieszenie, które jest bardzo odporne na nasze drogi pod względem zużywania się poszczególnych elementów, doskonale trzyma się drogi! Dosyć znaczne przechyły na zakrętach przy większych prędkościach są zupełnie niegroźne! Auto na pewno nie wypadnie z drogi! W tym samochodzie zapomina się o wymianach sworzni, wahaczy, amortyzatorów, końcówek drążków! Zawieszenie w standardowym mondeo mk2 spokojnie mogłoby "obsłużyć" ten samochód z silnikiem 200 - konnym, albo nawet mocniejszy. W końcu pod maską było też 2.5 V6 i myślę, ze zawieszenie niewiele się różniło w tej mocnej wersji. Niestety, ceną za to proste, trwałe i równocześnie znakomite pod względem osiągów zawieszenie, jest stosunkowo niski komfort jazdy - auto na nierównościach hałasuje, podskakuje i nadwozie wpada w wibracje oraz rezonans - znaczenie mają tu nawet opony! Trzeba je odpowiednio dobrać, jeśli natomiast chodzi o profil, to teoretycznie powinien być dokładnie 65, ale im niższy, tym lepiej się jeździ. Wnętrze jest bardzo przestronne, bagażnik wystarczająco duży, z przodu wrażenie przestronności większej niż rzeczywiście! Dobre wyposażenie, fotele bardziej nadają się na dalekie trasy i tak właśnie powinno być! Całość psuje korozja, mnóstwo drobnych niedociągnięć, często psujący się osprzęt silnika, kiepskie silniki 1.8 turbodiesel, a benzynowe za to są niesamowicie wręcz trwałe, ale bardzo dużo palą. Skrzynia biegów zasługuje na 5+, bardzo dobre przełożenia, króciutkie skoki lewarka! Silnik 1.8 TD 90KM ma znakomitą kulturę pracy przy niższych prędkościach, jest bardzo cichy na wolnych obrotach i podczas jazdy do 120 km/h. Po przekroczeniu 120/130 km/h staje się bardzo głośny, a przy ok. 150 - 170 km/h strasznie się męczy i mocno wyje!
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.8 diesel turbo 90 KM jest największym problemem każdego mondeo! Bardzo szybko pojawiają się wycieki, zatkana odma, czy też egr, a trwałe uszczelnienie silnika niestety nie jest możliwe - zawsze coś cieknie. Nagminnym problemem jest trudne uruchamianie nawet przy temp. rzędu 30 st. Celsjusza na dworze. Szybko pojawiają się wycieki z półosi. Czasem psuje się tzw. membrana boostera, która podaje dodatkowe paliwo - takie samo rozwiązanie jest np. w Citroenie CX Turbo D, membrany są chyba zamienne między tymi autami. Awaria może być niebezpieczna dla silnika, bo auto się może "rozbiegać" i trudno je wyłączyć. W silnikach 1.8 td często psuło się chłodzenie 4 cylindra ( wada fabryczna) oraz pojawiały się problemy z rozrządem, szybko też wtryskiwacze zaczynają lać, albo trzeba je już wymienić na nowe - ponoć najlepiej już po 100 tys. km, auto jest również wrażliwe na niski poziom ropy w baku i warto o tym pamiętać, bo potem trudno uruchomić! Silniki diesla, nawet z bardzo niskim przebiegiem, mają skłonność do zużywania oleju, ale max litr na 10 000 km. Mondeo MK2 powinno mieć pod maską silnik benzynowy minimum 2.0 l. pojemności. Silnik 1.8 diesel, który był bardzo dobrze użytkowany i jeździł z niskimi prędkościami oraz nie miał wad powinien wytrzymać ok. 600 000 do nawet 800 000 km bez większych problemów! Wadą 1.8 td jest również szarpanie przy gwałtownym przyspieszaniu, znane już ze Sierry. Realne zużycie paliwa 7 do 7,5l. na 100 km.
5,0
Skrzynia biegów
Mocna strona tego auta!
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
chodzi o hatchbacka, w sedanie powinno być jeszcze lepiej pod tym względem! Jedno z ostatnich aut, w których widoczność jest tak dobra!
5,0
Ergonomia
Wszystko znakomicie przemyślane. Jednak za kierownicą najlepiej będą się czuły osoby o wzroście powyżej 170 cm, bo jest dosyć duży odstęp pomiędzy fotelem a pedałami, ale to jest raczej zaletą niż wadą. Pozycja dobra na trasę - "półleżąca".
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja rzadko jest w pełni sprawna, najczęściej trzeba coś naprawić, albo ją tylko odgrzybić i uzupełnić czynnik, poza tym mało wydajna! Semi - auto jest rzadko spotykane, a problemy z ogrzewaniem na porządku dziennym, dobrze że jest ogrzewana przednia szyba i fotele w lepszych wersjach (jeśli to wszystko działa, a najpewniej nie działa) Najczęściej problem polega na tym, ze dmucha tylko i wyłącznie na szybę i nie da się pokrętłem przestawić na twarz, szyby boczne czy nogi... Nagminnie psują się też rezystory dmuchawy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Duży szum dobiegający od zawieszenia i nadkoli, ale auto w ogóle nie jest jakoś rewelacyjnie wyciszone. silnik 1.8 diesel jest dosyć cichy!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
mimo wszystko mondeo, które jeszcze jakimś cudem nie zgniło, jest bardzo dobrym autem. Tanie w zakupie, tanie w utrzymaniu, mało pali (1.8 diesel). Części tanie i dostępne, jedynie jest już poważny problem z niektórymi detalami - np. elementy zamka centralnego. Awarie, przynajmniej w autach o niskim przebiegu do 200 000, nie są aż tak uciążliwe, żeby rezygnować nawet z bardzo dalekich tras.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silnik 1.8 td i jego osprzęt jest dosyć problematyczny, ale biorąc pod uwagę wszystkie silniki, nie jest źle. Na plus zawieszenie, oświetlenie, hamulce, zwłaszcza przednie, skrzynia, sprzęgło. Drobne usterki oczywiście denerwują, ale można z nimi jakoś żyć! Nie trafiają się bardzo poważne awarie, chyba że ktoś będzie miał wyjątkowego pecha po kupieniu 1.8 diesla.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo II Hatchback 1.8 TD 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo II Hatchback