Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Atu Plus

grzesliz@op.pl, 19 lat temu
Silnik 1.6 GSi 84KM 62kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 50 tys. km
FSO Polonez Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
za takie pieniądze doskonałe auto, częsci i serwis bardzo tani, zresztą plusy są dość niekłopotliwe w porównaniu z wcześniejszymi modelami i co ważne polonez plus NIE RDZEWIEJE!!!!! Osiągi wystarczające na nasze warunki ( bo nie ma autostrad ), komfort przyzwoity koszty eksploatacji niskie czego można chcieć więcej od auta kosztującego ok. 10000 zł. Jeśli ktoś decyduje się za takie pieniądze na zakup francuza, niemca czy japończyka to może się spodziewać rozbitka z przekręconym licznikiem który co prawda może będzie ciut lepij jeździł od poldka ale jak długo to nikt nie wie.
Wrażenia
3,0
Silnik
silnik taki sobie, ani głośny ani cichy, niezbyt mocny na 1,2,3 i 4 biegu dość elastyczny, kultura pracy niezbyt wysoka, prędkośćmaksymalna to w granicach 150-160km/h, ci co twierdzą że 1.6 bez tuningu pojedzie 180 to niech nie kłamią albo niech sobie liczniki naprawią
3,0
Skrzynia biegów
przyzwoita, większe skoki od konkurencji ale nie jest zbyt oporna z wyjątkiem utrudnionego właczaniawstecznego
3,0
Układ jezdny
dość dobrze trzyma kierunek na wprost ale nie bardzo lubi gwałtowne ruchy kierownicą, niezłe hamulce lucasa. Ogólnie w gdy jedziemy tempem przeciętnego samochodu wszystko jest w porządku, doskonałym dodatkim jest wspomaganie kierownicy
Komfort
4,0
Widoczność
dobra, lepsze na parkingu są tylko stare kanciaste auta jak np: wartburg czy łada
4,0
Ergonomia
niezła, choć na początku trudno było przyzwyczaić się do dziwnej odległości pomiędzy fotelem pedałami a dzwignią zmiany biegu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
najmocniejsza strona auta, nawet gdy mróz przekracza -20 stopni w aucie po kilku minutach jest "afryka"
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo wygodny przednie fotele, nawet po 9 godz za kierownicą ( droga rzeszów - szczecin ) nie czujem znojów podróży w kręgosłupie, z tyłu już nieco gożej , konkurencja polonezowi już uciekła
4,0
Wyciszenie
śrenie, należy poprawić opadające szyby, oraz szumiące lusterka, w ogóle lepsze wytłumienie komory silnika też nie było by od rzeczy, ale należy oddać sprawiedliwość i powiedzieć że zrobiono w tym kierunku spory postęw modelu plus i podróż do 5 godz jest całkiem przyjeman ( głowa na pewno nie rozboli )
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niezbyt oszczędny, instalacja gazowa jest konieczna, w cyklu mieszanym miasto i trasa auto spala ok. 10 litrów gazu na 100km ( podróżuje z prędkościami w granicach 100 do 120km/h żadko szybciej )
5,0
Stosunek jakość/cena
nie ma lepszego wyboru w tej cenie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po 50000km, skrzypi pas z tyłu, szyby z przodu zaczeły opadać, czasem świeci się lampka ładowanie akumulatora ale to pewnie tylko szczotki i w zasadzie tyle
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 45000 km padł niespodziewanie niespodziewanie nowy akumulator auto nagle "zdechło" na trasie dobrze że nie w nocy i w pobliżu sklepu z częsciami, tylny tłumik
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 23

FSO Polonez – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

FSO Polonez Atu Plus