Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VI Sedan

shadow1989, 10 lat temu
Silnik 1.8 i 136KM 100kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Honda Accord VI Sedan 1.8 i 136KM 100kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : piękne brzmienie, zryw do przodu, siła, moc...i bez awaryjność!!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : po prostu nasze polskie drogi
Układ hamulcowy : szybkie zużycie tylnych klocków hamulcowych, w 3 lata 2 razy wymiana
Inne : niektóre części dostępne jedynie w serwisie, a ceny są wysokie
5,0
Całokształt
z tego samochodu jestem w 100% zadowolony, i nie wyobrażam sobie życia bez niego. jest to samochód rzadko spotykany na polskich drogach, przyciąga wzrok, pomimo 14 lat, posiada bardzo ładną linię nadwozia, jest elegancka i na dodatek agresywnie sportowa, przytrafiają się naprawy takie jak w innych markach, czyli zawieszenie, hamulce... samochód ma fajne przyspieszenie, cudowny dźwięk, fajny wygląd, i ładne wnętrze. nigdy nie bałem się że nie dojadę do celu, w zimie jeździ bardzo dobrze i trudno wprowadzić go w poślizg.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik po upływie 14 lat, i 250.000 tys. km pracuje jak nowy, 136 km i system VTEC bardzo ładnie pracuje i nadaje pazura temu modelowi hondy. wiadome jest że jest to silnik hondy i od czasu do czasu trzeba sprawdzić stan ojeju, bo hondzie potrzeba czasami dolać. silnik cudownie znosi redukcje z 5 biegu na 3, wtedy cudownie wkręca się na obroty, i włącza się system zmiennej fasy rozrządu powyżej 4000 tysięcy obrotów silnika. po 3 latach użytkowania nie miałem najmniejszego problemu z silnikiem, nie ma żadnego wycieku pod spodem...
4,0
Skrzynia biegów
fajne szybkie i krótkie przełożenia, jednak zdarza się że nie chce wejść 1 bieg, ale to szczegół
4,0
Układ jezdny
daję 4 bo auto ma już 250 tysięcy i 14 lat, przez pierwsze lata użytkowania trzymał się drogi jak przyklejony, natomiast teraz amortyzatory powoli zaczynają tracić swoje funkcje, przez co czasami robi się już niestabilny, ale jeszcze tragedii nie ma, układ kierowniczy pracuje perfekcyjnie, choć wspomaganie chodzi trochę ciężej niż np w peugeocie 406
Komfort
5,0
Widoczność
są tacy którzy narzekają na widoczność, że jest słaba, natomiast ja nie mam podstaw do narzekania, mam 196 cm i jest ok
5,0
Ergonomia
panele sterujące nawiewami, radio itd są pod ręką, więc jest super, pod lewą ręką mam sterowanie czterema szybami w samochodzie, 2 z przodu i tyłu, jest wyłącznik także, więc jeśli się ktoś bawi z tyłu szybami zawsze można je wyłączyć, również są elektryczne lusterka. prędkościomierz, obrotomierz są umieszczone w super tubach, co nadaje accordowi super wyglądu wewnątrz
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Honda Accord VI generacji bardzo szybko się nagrzewa, wentylacja działa bardzo szybko i precyzyjnie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń dla mnie i żony z przodu jest ok, jeżeli jedziemy we dwoje, natomiast jadąc w 5 osób jest już problem z tyłu, mało miejsca na nogi, tym bardziej że ja mam 196 cm, i fotel mam cofnięty max do tyłu, więc za mną siądzie tylko dziecko
5,0
Wyciszenie
gdy stoimy na biegu jałowym na światłach, wyciszymy radio i wyłączymy nawiewy, prawie wcale nie słyszymy silnika, wiemy że silnik chodzi gdy popatrzymy na obrotomierz:) wielu mi mówiło że auto zgasło, ale zawsze pracuje cicho, gdy jedziemy szybko i włączy się powyżej 4000 obrotów system VTEC dobiega cudowny dźwięk silnika, gdy jedziemy szybko i to bardzo trochę szumi wiatr i koła, ale mi to nie przeszkadza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
moja honda ma założoną instalację LPG, i gdy jest ustawione spalanie gazu idealnie, to czy jedziesz bardzo szybko, czy szybko to zawsze pali 10,5 litra gazu, w zimie najmniej spalił na 100 km 8,5 litra gazu. na benzynie nie jeżdżę prawie wcale, bo pali około 9 litrów benzyny. tylko gaz i chodzi super, nie mam żadnych problemów z LPG
5,0
Stosunek jakość/cena
Honda Accord VI generacji jest to typowy samochód dla młodego, ale już doświadczonego kierowcy. ponieważ ilość koni pod maską kusi by deptać pedał gazu w podłogę, więc trzeba do auta mieć wyczucie, i wyczucie również siebie... samochód nie jest taki drogi w utrzymaniu, bo części są dostępne w sklepach. i nie są zamienniki cenowo za bardzo wygórowane, ceny napraw nie odbiegają od cen napraw np VW, czy Audi... w LPG samochód jest oszczędny, i średnio za 100 km płacę około 25 zł... jeśli ktoś potrzebuje odpowiedzi na pytania, chętnie pomogę!!! oto mój mail: shadow89sport@wp.pl
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z drobiazgów które miałem problem to: - wymiana kostki stacyjki ( przepala się, wada seryjna modelu) - wymiana szpuli przewodów SRS - nie otwiera mi się szyba z przodu od kierowcy - nie otwierają mi się drzwi prawe z przodu na pilot a z troszkę grubszych spraw: - szybkie zużycie klocków hamulcowych z tyłu - wymiana poduszki pod silnikiem - wymiany kilku sworzni wahacza - wymiana kilku wahaczy - wymiana jednego amortyzatora więc to są zwykłe przypadki które przytrafić się mogą każdej marce. tylko drobiazgi
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
największą usterką jaką miałem była regeneracja przekładni kierowniczej, bo uciekał mi płyn do wspomagania, no i przy wymianie rozrządu może być problem z pompą wspomagania, ja tak miałem, zapowietrzał się cały układ. podobno przypadłość hondy, toyoty i mitsubishi. ale usterkowość jest mała, praktycznie auto nigdy mnie nie zawiodło, nigdy nie było holowane, nigdy nie było rozbite.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Accord VI Sedan 1.8 i 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
9,6
l/100km
11,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Accord VI Sedan