Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting

Roentgen, 7 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Tego szukałem - tradycyjny, niewyżyłowany silnik bez turbiny o dobrych osiągach i umiarkowanym spalaniu.
5,0
Całokształt
Wygląd bardzo agresywny. Pikanterii dodają światła do jazdy dziennej, tylny spojler i sportowe wstawki. Kokpit na pierwszy rzut oka może przerazić, ale uwierzcie mi, jest przemyślany - zwłaszcza cyfrowy wyświetlacz i centralnie umieszczony analogowy obrotomierz. Jakość materiałów i plastików na wysokim poziomie - to mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło. Rewelacyjne siedzenia, bardzo dobrze wyprofilowane. Bogate wyposażenie seryjne. Jestem również zadowolony z silnika, skrzyni biegów, pojemnego bagażnika oraz systemu składania tylnych siedzeń. Na minus: zbyt czułe wspomaganie, brak siódmego biegu;), nieco za mały bak paliwa oraz stosunkowo łatwo rysujący się lakier. Mimo wad (a przecież każde auto je ma), da się z nimi żyć. Samochód polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zdecydowałem się na 1.8. Nie żałuję. Żeby wydobyć z niego te 142KM trzeba kręcić, ale właśnie to jest w nim piękne - ten dźwięk, który mruczy "chcę jeszcze":) Przy obrotach 4500 czuć ewidentnie maksymalny moment obrotowy; dodam, że niestraszne mu obroty blisko czerwonego pola. Jasne, silnik nie dla każdego, bez turbiny, nie wbija w siedzenie przy niskich obrotach (przy wysokich gwarantuję, że tak). Miłośnicy turbo powinni go omijać z daleka, ja z kolei szukałem auta na długie lata i mam nadzieję, że tradycyjny silnik to najlepszy wybór. Jeżeli chodzi o spalanie - średnio wychodzi mi ok 7,2l/100km (według tankowania).
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Biegi wchodzą jak powinny, stawiając odpowiedni opór - zmiana biegów to czysta przyjemność. Skrzynia zestrojona sportowo, stosunkowo krótkie przełożenia. Gdybym mógł zasugerować coś Hondzie to proponowałbym dorzucić siódmy bieg, bo przy jeździe powiedzmy 140km/h obroty mogłyby być niższe.
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze. Kierownica prawidłowo interpretuje komendy. Wchodzenie w zakręty z dużą szybkością, dzięki szerokim oponom, to nie problem. Nie zdarzyło mi się zauważyć nad- czy podsterowności. Jeden punkt odejmuję za zbyt wrażliwe wspomaganie odczuwalne zwłaszcza przy dużych prędkościach - leciuteńki ruch kierownicy i już chce skręcać. Da się przyzwyczaić, niemniej na początku mnie to irytowało.
Komfort
4,0
Widoczność
Widok z przodu i na boki bez zastrzeżeń, lusterka odpowiedniej wielkości. Do tyłu widok wymagający przyzwyczajenia (czarny pasek spojlera "cenzuruje" rejestracje samochodów jadących za mną - tylna szyba podzielona na 2 części). Z parkowaniem dzięki kamerze cofania nie ma problemu.
5,0
Ergonomia
Wystarczająca ilość schowków, olbrzymi podłokietnik, jedynie wcięcia w drzwiach na butelki mogłyby być większe (1,5l się nie zmieści), duży schowek przed pasażerem wyścielony materiałem. Genialny system składania kanapy tylnej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno chłodzenie jak i ogrzewanie działa prawidłowo i szybko. Podgrzewanie siedzeń dwustopniowe i bez zastrzeżeń, tak samo z podgrzewanymi lusterkami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wzroście 185cm bez problemu znalazłem ulubioną pozycję za kierownicą - miejsca dużo i najważniejsze - wygodnie. Potężną pochwałę dam Hondzie za siedzenia - są rewelacyjne! Porządnie wyprofilowane, dobrze trzymają na zakrętach, mam wrażenie, że zamówione jakby dla mnie. Z tyłu nie jeżdżę, więc się nie wypowiadam:) Usiadłem z tyłu za sobą i miejsca na nogi jest wystarczająco. Jedyne na co bym narzekał, to fakt, iż nie można włożyć stóp pod siedzenia z przodu (fotele jakby przywierały do podłogi).
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Nie jest cicho jak w bibliotece, ale to też w końcu kompakt za taką, a nie inną kwotę. Przy niskich obrotach silnik niesłyszalny, przy obrotach 3000+ już go słychać, ale tragedii nie ma, a sam dźwięk silnika jest w porządku (przy wyprzedzaniu jest ekstra;) ) Każdy musi sam ocenić, ja tam lubię słyszeć silnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam nadzieję, że przez najbliższe 3 lata tylko paliwo, ubezpieczenie i przeglądy. Na razie nie jestem w stanie ocenić.
5,0
Stosunek jakość/cena
No cóż Honda się ceni. Kupiłem w ofercie wyprzedażowej rocznika 2015 (łącznie 10 000 rabatu) dałem niecałe 71 000 za wersję Elegance/X Edition. Czy warto? Według mnie za kompakt z takim wyposażeniem i takim rabatem - warto. Rozważałem jeszcze Kię Ceed oraz Mazdę 3 - jednak po odbyciu jazd i przeanalizowaniu za i przeciw wybrałem Civica i nie żałuję.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak można to podciągnąć pod usterkę - lakier - będzie trzeba uważać, bo "lubi" zbierać ryski. Jednak bez przesady z tekstami typu "od patrzenia się rysuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting