Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

Dadada, 12 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 2 tys. km
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Duża zmiana w stosunku do poprzednika
5,0
Całokształt
Wyraźny postęp w stosunku do poprzednika, czuć kawał roboty. Cichy, dynamiczny, oszczędny, bardzo przestronny, pojemny bagażnik. Dobre zawieszenie. Wszystko bardzo wysokiej jakości. Wart swojej ceny, bo konkurencja pozornie tańsza, po doposażeniu do poziomu Civica jest porównywalna. Argumenty, że nie ma diesla w ofercie są śmieszne - spalanie jest bardzo małe a komfort podróży, szczególnie w mieście, nieporównywalny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tego się można było spodziewać po doświadczeniach z poprzednikami tego modelu: silnik pracuje bardzo cicho, żadnych drgań, na postoju tylko obrotomierz mówi o tym, że silnik pracuje. Elastyczność wystarczająca, za to na wysokich obrotach, gdzie konkurencja kaszle, ten silnik idzie jak rakieta. Bardzo szybki auto stop silnika, rewelacja. Dotykasz sprzęgła i silnik już chodzi.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo krótkie skoki lewarka, wygodnie leży w dłoni, biegi przełącza się z wielką frajdą.
5,0
Układ jezdny
Postęp w stosunku do twardziela poprzednika olbrzymi. Miękko, komfortowo, ale w zakrętach dalej czuć sportowego ducha. Do tego super wytłumione odgłosy pracy, po wertepach po prostu coś przyjemnie pyka.
Komfort
4,0
Widoczność
Do widoczności trzeba się przyzwyczaić, jak w każdym nowym wozie. Do tyłu rewelacji nie ma, jest lepiej niż w ufo, ale gorzej niż w tico :-). Generalnie, albo widoczność albo wszystko inne: wygląd i aerodynamika.
4,0
Ergonomia
Mi odpowiada, wszystko logiczne, nie ma klawiszologii, leży w dłoni. Z bajerów, nie da sie zatrzasnąć kluczyka w bagażniku - bagażnik sam sie otwiera za chwilę po zamknięciu kluczyków. Bazkluczykowe odpalanie silnika, też fajne, kluczyk może być w kieszeni.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa szybko, co do schładzania się nie wypowiem, bo nie było jeszcze ukropów. Klimatyzacja automatyczna działa w porządku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Baaardzo dużo miejsca, zarówno z przodu jak i z tyłu. Skłądane tylne siedzenia zostały, i dobrze, patent super. I rower wejdzie za przednie siedzenia, oczywiście ze zdjętym przednim kołem. Bagażnik olbrzymi, mam zestaw naprawczy zamiast dojazdówki, rewelacja, bagażnik większy niż w wielu sedanach wyższej klasy.
5,0
Wyciszenie
Szacunek. Postęp bardzo duży, cicho jest teraz naprawdę. W ogóle nie słychać szumu powietrza (przynajmniej do 160km/h - tyle na razie jechałem). Silnik słychać na wysokich obrotach, ale ten dźwięk jest fajny. Zawieszenie wyciszone ładnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaskoczenie! Katalogi katalogami, ale zawsze jest to ściema. a tu prosze bardzo: 140 KM i w mieście wykręcam w okolicach 7 litrów. Na trasie zszedłem trochę poniżej 5 litrów. Auto stop silnika działa szybko i w mieście w korkach to cudo - stoisz w ciszy, a w koło klekoczą diesle :-). Ostra jazda na trasie - skoczyło spalanie do 6,3 litra, w mieście nie udało mi się przekroczyć 9 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena dość wysoka, ale jednak kawał techniki kosztuje. Wysoka jakość, nie ma co drugiego takiego samochodu na ulicy, więc moim zdaniem w porządku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowy samochód, co ma się psuć..
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowy samochód, co ma się psuć..

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic IX Hatchback 5d