Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

danone25, 11 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 124 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : tylne zaciski hamulcowe
4,0
Całokształt
Witam. Moja przygoda z Civic(em) zaczęła się ponad rok temu kiedy to nadarzyła się okazja kupna Hondy od pierwszego właściciela zakupioną w pl salonie ( z pełną historią serwisową). Kiedy ją kupiłem miała przebieg równe 100tys.km. Jest to rocznik 1999 z dobrym wyposażeniem jak na tamte lata min. klima, abs itp. Po 3 miesiącach użytkowania postanowiłem zainstalować instalacje lpg STAG 4 oczywiście sekwencja. Nie było to wywołane dużym spalaniem benzyny lecz tym że dużo jeżdżę i po prostu zwyczajnie zamiast płacić za przejechanie 100km ok 35zł, płacę tylko 20zł średnio za przejechanie 100km. Co łatwo obliczyć oszczędności są znaczne. Na gazie zrobiłem już 24 tys km i jeżdżę tylko na przeglądy okresowe nic poza tym. Co do minusów auta które mnie wkurzają to zaleczę słabe wyciszenie kabiny, jazda do 110km/h jest optymalna dla tego auta natomiast powyżej tej prędkości robi się głośno, dodam iż cały układ wydechowy mam szczelny nie zgnity. Drugi minus to akurat w mojej wersji tylne tarczowe hamulce a mianowicie chodzi mi o zaciski nie jest to mocny punkt auta z resztą co mi wiadomo to wszystkie modele z tamtych lat. Po jakimś czasie pada w nich mechanizm hamulca ręcznego ( podobno coś tam w środku się wyciera i pózniej ręczny nie trzyma) a zamiennika nie kupisz!!! Tylko oryginał ponad 900zł lub regeneracja. Jeśli chodzi o blachę w tym aucie to w moim przypadku jest to egzemplarz bezwypadkowy trzyma się dobrze reparaturki są nietykane jeszcze. Latem robiłem konserwację podłogi i profili zamkniętych (progi, podłużnice) i szczerze byłem w szoku że są w tak dobrym stanie. Dlatego przyszli kupujący ten model Hondy radzę na oględziny zabierać miernik lakieru i mierzyć powłokę lakierniczą, bo jeśli kupicie pewny, nie spawany, szpachlowany egzemplarz to myślę że długo będzie wolny od korozji. Podsumowując te autka są naprawdę bardzo dobre ich awaryjność jest niska silnik 1.4 90KM troszkę za słaby na tą budę ale do sprawnego, bezawaryjnego i ekonomicznego poruszania się w zupełności wystarczy. Z resztą jest to mój 3 japoniec z kolei i jakoś nie potrafię się przekonać do tych topornych, siermiężnych i na jedno kopyto vw, audi, set, bmw i inne. Z czystym sumieniem polecam Hondę z obojętnie jakim silnikiem a najlepiej wysokoobrotowym V-TEC :)
Wrażenia
4,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
8,0
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Hatchback