Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

czesterpn, 14 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : z poczatku wydaje sie miec polowe deklarowanej mocy ale pokazuje pazur na wysokich obrotach mimo braku zmiennych faz-do tego piekny dzwiek. Na dodatek potrafi byc oszczedny.
4,0
Całokształt
Auto ladne, moze sie podobac nawet po latach, dzis juz odbiega wyposazeniem od aut nowych ale jakosc wykonczenia wersji 5d tzw angielki jest bardzo dobra. Uzyto przyjemnych i bardzo trwalych materialow czego czesto nie mozna powiedziec o nowszych autach. Nie wiem skad biora sie opinie o nieudanych wersjach z anglii, ale chyba pisza je tylko ci ktorzy tych aut po prostu nie mieli. Wersja angielska jest bardziej komfortowa od 3d japonskiej i powala ja zdecydowanie wnetrzem. Moze nie kazdemu przypadnie do gustu plastikowe drewno w srodku (mi nie przeszkadza) ale tapicerka, kolorystyka i uklad konsoli w 5d jest po prostu lepszy, tapicerka nie jest szara a plastiki sa z lepszej polki. Gdyby byly takie nowe w salonach, chetnie bym kupil. Podobno starsze egzemplarze cierpia na korozje, zwlaszcza tylnich nadkoli ale zauwazylem ze to nie jest problem tylko w 5d. hondy tak maja i po prostu warto sie przyjrzec tym miejscom. W caloksztalcie musze zaznaczyc ze odejmuje punkty hondzie za: slabe wytlumienie pracy silnika wewnatrz auta, dosc twadre i glosne zawieszenie (aczkolwiek nad podziw trwale), miekkie blachy poszycia-latwo o wszelkiego rodzaju wgniotki czy to parkingowe, czy to od kamykow. Do niewatpliwych zalet nalezy zaliczyc trwalosc wszelkich podzespolow poza wspominana maglownica. silnik ma przebieg 254 tys km i wciaz pracuje na shellu 5w-40 bez ubytkow. Tu nalezy sie slowo uwagi. Jesli ktos bez przerwy zamyka obrotomierz to poziom oleju powinien kontrolowac. Nie wynika to wcale z tego ze motor \"zre\" olej. Jest to normalne zuzycie w wiekszoci silnikow hondy bez wzgledu na przebieg. bardzo dobra jest elekrtyka tego auta, wszytkie szyby dzialaja, lusterka ok, centralny zamek dziala bez zarzutu.do tego auto ma calkiem pokazny bagaznik i zaspokoi mloda rodzinke z dziecmi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik typowy dla hondy. A wiec ospaly ponizej 3500rpm pozniej budzi sie do zycia. Ma ladny dzwiek i do 3000 obr jest wzglednie cichy i kulturalny. Poniewaz mam wersje 90KM nie ma mowy o wielkiej elastycznosci ale redukcja i obrotomierz w gore to jest to co ten motor po prostu lubi. W sprincie jest naprawde rewelacyjny jak na ta moc i pojemnosc. Na trasie jest gorzej zwlaszcza jak ktos nie lubi redukowac...Wielka zaleta tego silnika jest jego kompletna bezawaryjnosc...Spalanie jest umiarkowane i mocno uzaleznione od stylu jazdy. Kierowcy wstrzemiezliwi zejda nawet ponizej 6l na trasie i 8 w miescie. Agresywni spala 8 na trasie a 10 w miescie bez wiekszego trudu
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia idealna, typowa dla hondy, biegi wchodza z lekkim kliknieciem i bardzo precyzyjnie (przy przebiegu 250 tys km) Standardowy problem dotykajacy wszytkie edycje civica to czasem nie dajacy sie wbic wsteczny. Jest on po prostu niesynchronizowany.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie swietne do agresywniejszej jazdy. Samochod jedzie jak przyklejony, a mam standardowe kola 185/60/14. Wspomaganie ukladu kierowniczego slabe w porownaniu do nowszych modeli (zwlaszcza z wspomaganiem elektrycznym) ale dzieki temu doskonale czujemy kola na drodze i kontrolujemy gdzie jada. Zawieszenie wielowachaczowe dosc skomplikowane ale wiele warsztatow poza aso juz je opanowalo ze wzgledu na kilkuletnia obecnosc auta na rynku
Komfort
3,0
Widoczność
siedzimy nisko ale w 5d jest niezle slupki nie ograniczaja widocznosci, gorzej jest do tylu ale tu po prostu trzeba sie przyzwyczaic i nauczyc. Era kanciastych pudelkowatych aut, przeszklonych jak akwarium dawno sie skonczyla. Za ladny wyglad trzeba odrobine pocierpiec. I tak nie jest tak zle jak w nowszych autach.
4,0
Ergonomia
Wszytko na miejscu, oczywiscie to tez kwestia ze po latach bardzo sie przyzwyczailem. Ale auto nie jest przeladowane guzikami. wysokim osobnikom moze przeszkadzac brak regulacji kierownicy w dwoch plaszczyznach i skromna ilosc miejsca. Moze tez denerwoowac wsiadanie na nisko umieszczony fotel.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
poprawnie, nigdy nie sprawia problemow, szybko odparowuje, dosc dobrze grzeje, choc przy siarczystym mrozie musimy miec max ogrzewanie kabiny by bylo odczuwalne cieplo. Mi w mojej wersji b. brak klimy ale w tamtych latach to nie bylo jeszcze standardem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu klasyka lepiej z tylu dzieci. Oczywisci da sie podrozowac i w 5 osob ale nie na dlugich dystansach. 4 osoby przejada komfortowo. Bardzo wysocy pasazerowie moga narzekac...materialy bardzo dobre i mile w dotyku (jak na wiek i klase auta)
3,0
Wyciszenie
Tu pieta achillesowa. Oczywiscie nie ma tragedii ale...silnik jest glosny wewnatrz chociaz z zewnatrz wszyscy mowia ze pracuje jedwabiscie i cichutko. na trasie powyzej 100km/h glosno. Wyciszenie zawieszenia tez nie najlepsze choc i tak jest bajka naprzeciw civica 5 gen (jajko). Sporadycznie cos zaskrzypi w boczku drzwi ale przy tym przebiegu i naszych drogach...Kto lubi podrozowac na trasie w ciszy nie powinien kupowac tego auta. Ze wzgledu na charakterystyke silnika trzeba krecic go mocniej a to dodatkowo podnosi halasy. Fani wyjacych motorow sa jednak zachwyceni
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest niezle, oczywiscie sporo aut pali mniej ale przy umiarkowanej jezdzie srednio wyjdzie 7 litrow (trasa/miasto 50/50) Ceny czesci kiedys powalaly teraz sa zupelnie przyzwoite. Bardzo dobry dostep do wszelkich akcesoriow. O przegladach w serwisie nie bede pisal bo malo kto pewnie serwisuje te auta. Kupowanie czesci w serwisie tez nie ma zadnego sensu...
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest dosc drogie w zakupie ale warto poszukac zadbanego egzemplarza. Bedzie to jeszcze swietne auto ktore niezawodnie dowiezie pasazerow i da frajde z jazdy kierowcy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jest bardzo dobrze. przez 5 lat i 200tys km jakie przejechalem praktycznie wymieniane byly tylko czesci eksploatacyjne (tarcze, klocki, przewody wn, swiece, koncowki drazkow kier, wachacze gorne i amory) Oryginalny akumulator wytrwal 10 lat. Na aucie brak rdzy ale mam auto garazowane wiec moze to pomaga...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z powaznych wad nalezy wspomniec slabe maglownice w hondach (chyba we wszytkich wersjach) u mnie tez stuka i niestety nie da sie jej skutecznie na dlugo naprawic. Pozostaje regeneracja malo skuteczna lub nowa, niestety w serwisie kosztuje ponad 4000pln. Nikomu nie polecam uzywek z tzw rozbiorki...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VI Hatchback