Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 2001-2005 - Oceń swoje auto

Ocena Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 2001-2005

Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 2001-2005

z przebiegiem 79 000 km, wyprodukowany w 2004 roku
Średnia ocena
4,08
~Arek1981
dodał ocenę 13.10.2008 13:23:35, jeździ tym autem 4 lata, poprzednie auto Honda Civic V

Całokształt

4,00
Dobry z minusem. Poprzednia Honda Civic wyprodukowana w Japonii była chyba trochę lepiej dopracowana.Ale ogólnie nie jest źle. Polecam przeczytać poniższe zalecenia producenta: -Wymiana oleju + filtr oleju - co 20 tys.km(olej 5W/40) - ja po gwarancji wymieniam już co 10 tys.km. -Wymiana filtra powietrza - co 20 tys.km -Wymiana filtra kabinowego - co 20 tys.km(ASO zaleca co 30,ale ja co 20 tys. to robię) -Wymiana filtra paliwa - co 120 tys.km -Wymiana oleju w skrzyni biegów - co 120 tys.km -Wymiana świec - co 40 tys.km -Regulacja zaworów - co 40 tys.km(Honda nie stosuje hydraulicznej regulacji luzu zaworowego, trzeba o tym bezwzględnie pamiętać) -Wymiana płynu hamulcowego - co 3 lata -Wymiana płynu chłodniczego - co 200 tys.km -Wymiana paska rozrządu - co 120 tys.km(jeszcze tyle nie zrobłem,ale z literatury i z forum Honda wiem,że bez problemu wytrzymuje narzucony interwał przez producenta) Poza tym z innych elementów ekploatacyjnych do tej pory zrobiłem -wymiana klocków hamulcowych przednich 2 razy(co 35 tys.km) -wymiana przednich tarcz hamulcowych raz(po 75 tys.km) -wymiana tylnich klocków hamulcowych raz(po 78 tys.km) -po trzech latach oczyściłem, odgrzybiłem, uzupełniłem płyn w układzie klimy. Aktualnie mam przebieg 80 tys.km, cały czas w Polsce,nic więcej na razie nie robiłem.Dbam o auto jak o członka rodziny:D

Mechanika

Silnik

3,00
Silnik D14Z6 (1.4 16V 90 KM).Silnik jest trochę za słaby,przynajmniej jak na Hondę,przyspieszenie 0-100 km/h w niecałe 12 s,maksymalnie jechałem nią 200 km/h na prostej(więcej już nie pojedzie). Za to jest w miarę oszczędny.

Skrzynia biegów

4,00
Samo działanie skrzyni biegów jest bardzo dobre, czasami tylko za pierwszym razem nie chce wejść wsteczny,ale to zawsze było minusem w Hondach. Niestety ten model(EU7, dotyczy silników 1.4 i 1.6 16V) ma wadę,bowiem po około 60 tys.km. zaczyna się odzywać łożysko w skrzyni biegów, objawia się to lekkim huczeniem oraz hałasem przy puszczonym sprzęgle na luzie(nie mylić z łożyskiem oporowym sprzęgła). Po wymianie łożysk(z robocizną poza ASO to koszt rzędu 600-800 zł) wszystko jest OK.

Układ jezdny

4,00
Zawieszenie jest dość twardo zestrojone, auto dobrze trzyma się drogi choć na nierównościach potrafi podskakiwać. Komfort średni,ale ja to akurat lubię. Hamulce są bardzo skuteczne.Po 80 tys. km na polskich drogach kondycja zawieszenia jest OK,ale po zimie najprawdopodobniej czeka mnie wymiana amortyzatorów tylnych,bo na badaniu technicznym skuteczność tylnych amortyzatorów wykazała 42%, diagnosta powiedział że są jeszcze dobre,ale ja wolę dmuchać na zimne:D. Klocki hamulcowe przednie wytrzymują max. 40 tys.km, tylno ok. 80 tys.km. Mało wytrzymałe seryjne tarcze przednie(po 80 tys.km do wymiany z powodu dużego zużycia, na pocieszenie zużywały się równo i nigdy nie biły przy hamowaniu).

Komfort

Widoczność

5,00
Bardzo dobra widoczność w każdą stronę, w nocy trochę przeszkadza mi fakt,że mam przyciemnione tylne szyby,ale i tak jest super.

Ergonomia

5,00
Deska rozdzielcza ma wzorowe rozplanowanie włączników, przełączników, zegarów. Jedyne co denerwuje to brak zegarka(tzn. jest takowy, w seryjnym radiu, trzeba nacisnąć przycisk "clock",to wyświetla godzinę kosztem RDSu.

Wentylacja i ogrzewanie

5,00
Klimatyzacja po trzech latach została odgrzybiona i uzupełniono ubytek płynu(bardzo niewiele). Klima w lato działa bardzo dobrze jak na manualną, zimą ogrzewanie bardzo wydajne. Klima też błyskawicznie odparowuje przednią szybę.

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

5,00
Nie spodziewałem się że w aucie segmentu C może być tyle miejsca dla pasażerów(dotyczy modelu 5d,takiego mam) i z przodu i z tyłu. 4 dorosłe osoby podróżują w komfortowych warunkach, na krótkie trasy można brać spokojnie 5 osób(oczywiście nie Pudzianów). Duży bagażnik jak na hatchbacka(370 l w modelu 5d)

Wyciszenie

3,00
Zależy od prędkości.Powyżej 130 km/h(4000 obr/min. na 5 biegu) w aucie robi się naprawdę głośno i niestety nie jest dźwięk rasowego Vteca czy 6-cylindrowca tylko głośna nieprzyjemna wiertara. Natomiast w jeździe miejskiej jest bardzo przyjemnie. Do 3000 obr/min. w aucie jest naprawdę przyjemnie cicho.

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

4,00
Jak na 90 KM z silnika benzynowego w aucie ważącym 1150 kg spalanie jest na co najmniej 4+.W mieście nigdy nie przekroczyło mi 8,5l/100 km i dotyczy to głównie okresów letnich i zimowych(w lecie klima zabiera 0,5l/100),poza tym nie należę do kierowców o lekkiej prawej nodze.Na trasie spalanie między 5,5 - 8,5 l/100km(8,5 spalila mi Honda w Niemczech jak jechałem z Monachium do Berlina,cały czas 160-180 km/h).Przy prędkościach do 140 km/h nie przekracza 7 l/100 km. AHA-silnik nie ma założonej instalacji LPG, radzę z nią uważać, jeśli już to tylko sekwencja...

Stosunek jakość/cena

4,00
Hondy są drogie w zakupie(ta w wersji High LS z 15"aluminiowymi felgami,migaczmi w lusterkach oraz tarczami hamulcowymi z tyłu kosztowała jako nowa 59 tys.zł),ale w zasadzie są niezawodne,i mają niską utratę wartości,używane naprawdę trzymają cenę. Niestety, ceny części zarówno oryginalnych jak i zamienników są dość wysokie.

Niezawodność

Drobne usterki

3,00
Powiem tak,jak na Hondę jestem trochę rozczarowany.Auto zostało wyprodukowane w Wielkiej Brytanii. Jest u mnie od nowości,teraz ma przejechane 80 tys.km.Był parę denerwujących detali jak: a)wymiana tylnych lamp na gwarancji- parowały b)wymiana lewego przedniego reflektora na gwarancji - parował c)trzy razy szwankował ręczny(hamował ledwo na ostatni ząbek), w końcu w ramach gwarancji zdecydowano się wymienić linkę ręcznego, od tamtej pory spokój d)non stop skrzypi pedał sprzęgła(parę rzy przesmarowali w ASO,po paru dniach znowu skrzypiało)

Poważne usterki

4,00
Nie wiem,jak to ująć, ale jak pisałem wcześniej odezwało się łożysko w skrzyni biegów(wymieniłem już niestety po gwarancji nie w ASO ale w dobrym warsztacie Hondy oba łożyska główne skrzyni), można było z tym jeździć,ale ja mam fioła na punkcie samochodów i chciałem aby wszystko było w stanie idealnym. Poza tym nie ma jakichkolwiek poważnych awarii, silnik nie bierze praktycznie oleju(co 20000 tys.km dolewałem mu max 0,5 l,teraz co 10 tys.km zmieniam olej i praktycznie nic nie muszę lać).Trzeba tylko stosować się do zaleceń producenta(wszystko wymienione w książce serwisowej,jak coś to w ASO sprzedają takowe)

Spalanie 1.4 16V 90KM 2001-2005

Pb [l/100km]
Średnie spalanie:
6,8

Minimalne średnie spalanie

:
6,3

Maksymalne średnie spalanie

:
8,5

Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe

:
5,5

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniającego?

Karoseria

Ilość miejsca w środku dla pasażerów + duży bagażnik(370 l w modelu 5d)

Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego

Przeniesienie napędu

Skrzynia biegów, reszta to drobne detale....

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

Sugeruję usunięcie, bo:

Oblicz koszty własnej jazdy 1.4 16V 90KM 2001-2005

Koszt przejechania 100 km [zł]:
Mój styl jazdy
oszczędny
zrównoważony
dynamiczny
Koszt miesięczny [zł]:
5
25
50
75
100
15 tysięcy km rocznie
Dodaj komentarz

Komentarze kierowców

Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Honda Civic, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Honda Civic

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Honda Civic

Czy warto kupić: używana Honda Civic VIII (od 2006 do 2011)
Czy warto kupić: używana Honda Civic VIII (od 2006 do 2011) Jeden z najbardziej charakterystycznych samochodów ostatniej dekady przekonuje dobrym wyposażeniem, funkcjonalnym i przestronnym wnętrzem oraz niskim poziomem awaryjności. Mankamenty? Twarde zawieszenie i wysokie ceny na rynku wtórnym. Czy warto kupić używaną Hondę Civic VIII?

Honda Civic - zobacz filmy

Honda Civic - Genewa 2014 - Honda Civic Type R Concept - krótka prezentacja
Honda Civic - Genewa 2014 - Honda Civic Type R Concept - krótka prezentacja Na stoisku Hondy mogliśmy zobaczyć tylko jeden samochód koncepcyjny. Japończycy uznali, że liczy się jakość, nie ilość. Patrząc na koncepcyjny model Type R, jesteśmy w stanie to zrozumieć. Oby tylko wersja produkcyjna nie różniła się zbytnio od samochodu zaprezentowanego w Genewie.
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów 188 281

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum