Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

expero@interia.pl, 16 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,23
4% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie na 100 km w mieście. W rzeczywistości jest niższe niż podaje producent. Chyba że ma się tzw. ciężką nogę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Niedoróbki montażowe.
Układ elektryczny : Uszkodzenie czujnika poziomu oleju w silniku.
Karoseria : Bardzo słaba powłoka lakiernicza - lakier perłowy.
4,0
Całokształt
Reasumując wadą tego samochodu jest to, że jest montowany w Europie (U.K.) a nie w Japonii tam takich niedoróbek by nie wypuścili. Generalnie samochód jest warty polecenia, ale należy pamiętać, że jest to samochód klasy niższej średniej tzw. compakt. W związku z czym nie można wymagać komfortu i jakości wykonania (plastiki) jakie są w klasie średniej czy wyższej średniej. Chociaż cena na pierwszy rzut oka jest wysoka i wskazuje, że jest to samochód wyższej klasy niż jest w rzeczywistości. Jednakże porównując go do cen Golfa V, Astry III, Citroena C4, Toyoty Auris z tym samym wyposażeniem cena staje się atrakcyjna. Jednakże bardzo dużym minusem tego samochodu jest powłoka lakiernicza. Nie dosć że jest bardzo cienka (czego nie ukrywają nawet serwisy) to dodatkowo jest bardzo słaba, wystarczy delikatne "puknięcie" i natychmiast odpada. Ostatnio odłamałem kawałek paznokciem!!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamika i elastycznosć tego silnika jest rewelacyjna. Do 4000 obrotów jest rodzinnie powyżej robi się sportowo. Silnik jest bardzo dynamiczny choć na tylko 170 Nm co nie jest za dużo przy mocy 140 kM. Ten silnik mimo wszystko jest godny polecenia.
5,0
Skrzynia biegów
Nie miałem z nią żadnych problemów. Biegi są tam gdzie mają być. Nic mi nie haczy. Biegi wchodzą lekko.
5,0
Układ jezdny
W wersji sport jest bardzo dobry. W wersji comfort jest beznadziejny - za miękki ma się wrażenie, że auto ucieka na zakrętach. Ja mam wersję sport bo po przejechaniu się w ramach jazdy testowej wersją comfort dałem sobie z nią spokój. Ocena jaką wystawiłem dotyczy wersji sport. Tylna belka skrętna, pomimo różnych opinii jakie czytałem, nie wpływa negatywnie na komfort jazdy. Jest to nowoczesna konstrukcja i nie ma nic wspólnego z dawnymi konstrukcjami tego typu. Wiem coś o tym ponieważ poprzednio miałem Opla Astrę I. Zawieszenie jak na wersję sportową jest komfortowe. Drobne dziury i nierówności są nie wyczuwalne co innego na większych nierównościach, chociaż nawet wtedy jest dobrze. W Oplu Astrze I, który miał typowe twarde zawieszenie i tylną belkę skrętną było o wiele wiele gorzej.
Komfort
4,0
Widoczność
Słaba widocznosć z tyłu i częściowo z przodu jest cechą wszystkich nowoczesnych konstrukcji ma to związek z instalacją poduszek powietrznych i kurtyn, ale i tak jest dobrze chociaż bez czujników parkowania z tyłu nie jest najlepiej. Ja dostałem je gratisowo od dealera. Bardzo pomocne są zastosowane boczne lusterka ze względu na ich wielkość. Tylny spojler w niczym nie przeszkadza a brak wycieraczki nie powoduje, że w ulewny deszcz jest gorsza widoczność, ponieważ woda błyskawicznie spływa.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kilma jak na samochód klasy compakt jest rewelacyjna. Ogrzewania jeszcze nie testowałem. Jedyny mały minus jest taki że podczas dużej wilgotności szyba przednia zaczyna parować skierowanie nawiewu na szybę nic nie daje. Bez użycia specjalnego przycisku nawiewu na przednią szybę nie odparuje, ale wtedy włącza się klimatyzacja. Jestem ciekawy jak to będzie działać w zimie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trochę za mało miejsca na tylnych siedzeniach na głowę dla wysokich osób.
5,0
Wyciszenie
Jak na compakt jest bardzo dobrze. Do 3500 obr/min jest cicho. Między 3500 -4500 robi się głośno, choć umiarkowanie. Później powyżej 4500-5500 robi się ciszej. Widać między 3500-4500 obr. układ wydechowy ma tendencję do wpadania tzw. rezonans. Obrotów powyżej 5500 nie testowałem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam silnik 1,8 140 kM i w mieście spala mi około 7,5 litra/100kM. Mój styl jazdy jest normalny, gdzie trzeba to przyspieszę, gdzie trzeba to zwalniam. Kiedyś próbowałem jeździć "sportowo" wówczas spalanie wzrosło mi do około 9,8 l/100 kM. Jak na tę moc i pojemność jest rewelacyjnie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodności Hondy można między bajki włożyć. Jak za samochód kompaktowy co by nie mówić z bardzo dobrym wyposażeniem jego cena w stosunku do jakości jest zbyt wygórowana. Dziwna jest polityka firmy polegająca na tym, że bogato wyposaża samochód a jednocześnie oszczęda na powłoce lakierniczej za którą każe sobie dopłacać 2000 zł. Pytanie tylko za co?
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No niestety z tym nie jest najlepiej. Podczas odbioru w salonie zauważyłem odstający z prawej strony tylny zderzak - wymienili mi na serwisie na nowy, żle był spasowany przedni zderzak - poprawili to na serwisie. W prawych przednich drzwiach podczas zamykania lekko "wyskakiwała" mi szyba - na serwisie wyregulowali ją i wymienili wszystkie uszczelki (teraz jest o.k.). Po przejechaniu 4000 km uszkodził się czujnik poziomu oleju silnikowego. Wymienili go na nowy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bardzo słaba wytrzymałość mechaniczna lakieru. Odpryskuje nawet przy bardzo delikatnych "uderzeniach". Mnie zrobił się odprysk podczas ręcznego mycia nadwozia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,8
l/100km
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Hatchback 5d