Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V II

mirekbac@o2.pl, 15 lat temu
Silnik 2.2 TD 140KM 103kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 193 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda CR-V II 2.2 TD 140KM 103kW 2005-2006 - Oceń swoje auto
3,08
28% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : oszczędny,cichy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : awaria tylnego mostu w części odpowiadającej za napęd na 4 koła przy 32-561tys
Układ elektryczny : od nowości niesprawny przełącznk cruise control uniemożliwiający włączenie tempomatu
2,0
Całokształt
kirerowca nie posiada w kabinie żadnych wizualnych wskażników działania napędu na 4 koła,tak więc weryfikacja tego działania jest dość trudna ponieważ zadziałanie napędu na 4 koła zależy od uśliżnięcia się przednich kół, kiedy to ma być dołączony do przedniego napędu tylny napęd,ale system VSA którego zadaniem jest zapobieganie uśliżnięciu przednich kół de facto uniemożliwia załączenie tylnych kół do całego napędu, w trakcie przeglądów serwisowych Honda nie ma w kartach zadaniowych obowiązku sprwdzenia działania systemu napędu na 4 koła, usterka tylnego mostu zaczyna się od powstawania dżwięków dochodzących z tylnego mostu w trakcie ciasnych skrętów na małej prędkości w moim przypadku już po 32 tyś. km tuż pod koniec gwarancji,oznacza to ,że Honda produkuje samochody CRV z podzespołami których bezawaryjne uzytkowanie zamiast do końca żywotności samochodu można porównać do jednorazowego użycia papieru toaletowego we wiadomym celu,oraz długość beazawaryjnego użycie wspomnianych podzespołów można porównać również do trwałości użycia papieru toaletowego,, to samo z pompą sprzegła,która zdefektowała po 27tyskm ale której usterkę można odczuć było natychmiast czego nie można stwierdzić w przypadku Hondowskiego napędu na 4 koła, użytkownik tym nie mniej posiada możliwość weryfikacj działania napędu na 4 koła, może poprosić o to w serwisie podczas przeglądu serwisowego lub sprawdzić sam, umiejscowiając przednie koła samochodu na śliskim podłożu a tylne na stałym podłożu , wyłączyć włącznikiem system VSA ,otworzyc przednie drzwi( lub skorzystać z pomocy obserwatora) i puszczając sprzęgło , zwiększyć obroty silnika doprowadzając do zerwania przyczepności przednich kół obserwowac tylne koła czy zaczną sie obracać powodująć napędzanie samochodu, oczywiście należy zapewnić sobie wystarczającą ilość miejsca do tego manewru ,istnieje jeszcze jeden mankament Hondowskiego rozwiązania technicznego w sposobie odpowietrzania tylnego mostu, który jak myślę bardzo pomaga powstawaniu defektów w tylnym moście, otóż jest to odpowietrzenie tylnego mostu,które wykonane jest za pomocą zwykłej gumowej rurki, tak więć jeżeli most się nagrzewa wraz z płynem i powietrzem przebywającym w tylnym moście ,aby nie doszło do zwiększenia ciśnienia, wspomniana wcześniej gumowa rurka umożliwia swobodną migrację powietrza z tylnego mostu na zewnątrz, lecz co dzieję sie gdy, po pracy tylny most zaczyna stygnąc , powiętrze i płyn zalegający w tylnym moście również stygną ,zmniejszając swoją objętość powodują spadek ciśnienia i zasysanie przez wspomnianą wcześniej gumową rurkę , do wnętrza tylnego mostu powietrza z otoczenia wraz z wilgocią, rozgrzewania i stygniecia tylnego mostu powodują wzrost wilgoci w tylnym moście,co często doprowadza do jego uszkodzenia.Smiem postawić twierdzenie , ze 50% CRV jeżdzi z niesprwnym napędem na 4koła. I kończąc Honda AutoPoland wypiera się jakiejkolwiek odpowiedzialności za wadiwe działanie tylnego mostu.Cena nowego tylnego mostu wynosi ok.7000PLN,ale w związku z tym co opisałem wcześniej nie wiadomo jak długo napęd na 4koła i wogóle tylny most będą działac należycie i jeżeli ulegnie awarii Honda Auto Poland znów wyprze sie odpowiedzialności i i tak w kółko będzie można zacząć czytać tę notatkę od początku.Poszukuję osób tą drogą , które miały podobne problemy moja poczta to mirekbac@o2.pl jeszcze z Hondą Poland nie skończyłem
Wrażenia
5,0
Silnik
samochód posiada w tej chwili51tys.km,ale gdy wpisuję te wartośc przeglądarka idiotycznie chce umieśćic moje zgłosznie w kategorii samochodów o wysokim przebiegu rocznym powyżej 50tys km a 51tys .km. podzelone na 4lata uzytkowania daje ok 12.5 tys .km
4,0
Skrzynia biegów
1,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 TD 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda CR-V II

Liczba wpisów: 17

Honda CR-V II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda CR-V II