Szukaj

Ocena kierowcy - Honda HR-V II SUV

Mariusz, 8 lat temu
Silnik 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda HR-V II SUV 1.5 i-VTEC 130KM 96kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo przestronny i wygodny samochód
4,0
Całokształt
Witam. Swoją ocenę zacznę od karoserii: bardzo zgrabny i przyjemny dla oka samochód bez udziwnień i fajerwerków stylistycznych. Wnętrze bardzo praktyczne i funkcjonalne (dzięki rozwiązaniom znanym z Jazza i Civica) oraz naprawdę przestronne - czteroosobowa rodzina podróżuje naprawdę komfortowo. Dużą zaletą jest naprawdę pokaźnych rozmiarów bagażnik. Za wadę uważam brak dojazdowego koła zapasowego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.5 130 KM do spokojnego podróżowania całkowicie wystarcza. Powyżej 130 km/h trochę hałasuje lecz nie jest to jakaś tragedia. Duży plus za umiarkowane zużycie paliwa
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów manualna o 6 przełożeniach tradycyjnie dla Hondy znakomita. Każdy bieg wchodzi płynnie i z delikatnym kliknięciem. Bardzo poręczny, wręcz filigranowy drążek zmiany biegów umieszczony wysoko, idealnie pod ręką. Super
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo komfortowe, dobrze wybiera nierówności i jest ciche (w porównaniu do Civica VIII którym wcześniej jeździłem). Precyzja prowadzenia dobra (Civic był lepszy pod tym względem). Również większy prześwit należy potraktować jako zaletę szczególnie w mieście gdzie trzeba nieraz wjechać na dość wysoki krawężnik aby zaparkować.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki oceniam na dobrą. Do tyłu na dostateczną z plusem ale pomagają czujniki parkowania i znakomite, duże lusterka boczne (prawe automatycznie zmienia ustawienie - obniża się - w momencie włączenia biegu wstecznego)
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Trochę przyzwyczajenia wymaga dotykowy panel ustawień klimatyzacji i ekran systemu Honda Conect, ale jego obsługa nie jest specjalnie uciążliwa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa znakomicie. Wadą jest fakt, że w układzie klimatyzacji jest nowy czynnik chłodzący i obsługa serwisowa będzie niestety droga.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przed zakupem tego autka jeździłem kilkoma innymi samochodami o podobnych wymiarach zewnętrznych - w porównaniu z nimi wnętrze HRV jest naprawdę duże no i ten bagażnik, którym HRV deklasuje większość rywali. Poza tym fotele i tylna kanapa są bardzo wygodne. Trochę większy mógłby być zakres regulacji wzdłużnej foteli - bardzo wysokie osoby mogą mieć trochę ograniczone miejsce na nogi aczkolwiek ja mam 187 cm wzrostu i nie mam miejsca w sam raz ;)
4,0
Wyciszenie
Do 130 km/h - bardzo dobrze. Powyżej tej prędkości trochę dokucza dźwięk silnika ale nie jest jakoś szczególnie uciążliwy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na chwilę obecną praktycznie chodzi tylko o ilość zużywanego paliwa - bardzo dobrze jak na gabaryty i wagę samochodu. Serwis Hondy niestety nie należy do tanich ale z doświadczenia wiem, że prawdopodobnie będę go odwiedzał tylko przy okresowych przeglądach.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest niestety dość drogi. Na pocieszenie można dodać że jest praktycznie kompletnie wyposażony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak stricte usterek. Niestety obraz ten burzy bardzo słaby lakier (Morpho Blue Pearl). W poprzednim samochodzie - Honda Civic UFO był bardzo miękki i strasznie się rysował. Myślałem, że gorzej już nie może być. Niestety myliłem się. Ten lakier rysuje się chyba nawet jeszcze bardziej. A szkoda bo naprawdę wygląda rewelacyjnie;).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-VTEC 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda HR-V II SUV