Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz II

Pajeu, 18 lat temu
Silnik 1.4 83KM 61kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 8 tys. km
Honda Jazz II 1.4 83KM 61kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Autko spełnia oczekiwania w 100% - inwestując w niego pieniądze oczekiwałem dokładnie tego, co auto to w zamian daje. Zrezygnowałem nawet z kuszących propozycji kupna Civica, trochę droższego (ale np. bez klimatyzacji). Nie żałuję tej decyzji, aczkolwiek Civic to też klasa sama w sobie (chociaż nie rodowity Japończyk ;->> ). Auto nadaje się do jazdy po mieście, do wypadów nad morze, w góry - wszędzie. Do tego japońska robota (auta te sprowadzane są do Polski z Japonii, a nie z Chin, jak ktoś tu pisał - Chińskie wersje są przeznaczone na inny rynek, wyglądem też są inne) mówi sama za siebie. Wersja, którą posiadam przeszła mały face-lifting - wnętrze i trochę na zewnątrz (np. ostatnio popularne migacze w lusterkach), w porównaniu z wersją 2004, czy też z obecnymi 1.2.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mały, ale dosyć wydajny, jak na tę klasę. Dosyć cichy - tak do prędkości 100 km/h. Przyspieszenie ma dosyć dobre (w tej klasie).
4,0
Skrzynia biegów
Biegi przełącza się swobodnie, lekko. Aczkowliek czasem jest problem ze wstecznym i piątką.
5,0
Układ jezdny
Doskonale trzyma się drogi. Wspomaganie nie jest za mocne ani za słabe - w sam raz. Tylne hamulce tarczowe to miły akcent ze strony producenta :)
Komfort
4,0
Widoczność
Przód ok - brakuje jednak widoczności przedniej maski ;-) Ttrochę przeszkadzają boczne przednie słupki, oraz mniejsza widoczność z tyłu.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, bardzo ładne wyraziste wskaźniki. Przyciski w kierownicy do radia. Samo radio wygodne w używaniu (inne, ładniejsze niż w wersji 1.2). Wszystko inne pod ręką. Sporo różnych praktycznych pułeczek i kieszonek. Siedzenia łatwo składane, w różnych kombinacjach i praktycznie przez każdego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja (via climatronic) to jest to, bez czego już teraz nie wyobrażam sobie jazdy samochodem ;) Wyraźny wyświetlacz i wskaźniki do regulacji temperatury. Pełen automat (oczywiście manualnie też można regulować pracę wentylacji i ogrzewania).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tej wielkości samochód, przestrzeń jest wykorzystana w 99%. Ten jeden procent, to moim zdaniem, mogliby jeszcze trochę więcej zrobić miejsca w bagażniku. Ale reszta - wręcz doskonała. Składane siedzenia w mig i to na różne sposoby - bardzo praktyczna rzecz w efekcie czego bagażnik można znacznie powiększyć.
5,0
Wyciszenie
bez większych zastrzeżeń
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie z pracującą klimatyzacją jest spokojnie do przyjęcia, aczkolwiek przez pewien okres strasznie upalnych dni (kiedy to dochodziło do 40 stopni), trochę było duże na mieście - 8 l/100. Może też była to wina jakiegoś kiepskiego paliwa (z BP). Ale to było przez pewien okres, teraz już tak nie ma (nawet przy upałach 35 stopniowych). Nie wiem, jak w zimie będzie - w okolicach kwietnia było w normie. Ale też miałem miłą niespodziankę, gdy w upale z pracującą klimatyzacją w cyklu mieszanym wskaźnik przez dłuższy czas pokazywał... 4.4 l/100, czyli sporo poniżej tego, co podaje producent. Ogólnie na trasie spalanie średnie waha się w okolicach 5.0 - 5.5, natomiast na mieście 5.8 - 6.5 l/100 (przy pracującej klimatyzacji). Do przeglądu jeszcze trochę czasu, ale cena pierwszego przeglądu, z tego co wiem, średnio jest w okolicach 400 zł, z wymianą oleju włącznie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mimo, że jakościowo samochód ten jest wg mnie doskonały, nawet w porównaniu z autami o klasę wyżej, to cena jest trochę za wysoka, jak na Polskie warunki. Wersja 1.4 powinna kosztować z dobre kilka tys. mniej, 1.2 automatycznie też mniej. No ale popularność tego modelu ma też swój udział w kształtowaniu ceny. Producent nie musi nawet Jazza reklamować, aby go z powodzeniem sprzedawać...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotychczas, tylko benzynę trzeba uzupełniać (no i płyn do spryskiwaczy) :) Nic nie skacze, nie trzaska, nie odpada, po prostu się nie psuje. Japońska doskonałość...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic z tych rzeczy :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 83KM 61kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Jazz II 1.4 83KM 61kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
6,6
l/100km
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Jazz II