Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz II

mikael, 11 lat temu
Silnik 1.4 83KM 61kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 146 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Jazz II 1.4 83KM 61kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,85
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Miejsce wewnątrz bez dwóch zdań
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Trzeba obserowować ogniska korozji
Układ elektryczny : Konieczna wymiana 8 świec co 40 tys.km, likwiduje większość problemów z silnikiem.
5,0
Całokształt
Długo szukałem auta w tym segmencie i bez wątpienia dokonałem słusznego wyboru. Japończyk pełną gębą, z wszystkimi zaletami i nielicznymi wadami. Wystarczy dbać o auto w przyzwoity sposób, a Honda odwdzięczy się bezawaryjną pracą i komfortem podróżowania. Dla 2 osób idealna, dla rodziny 2+1 także, bagażnik jak z segmentu C, dodatkowo składane siedzenia, które bardzo szybko zwiększą przestrzeń bagażową do znacznych rozmiarów. No i przede wszystkim spalanie, nie jest konieczny montaż gazu, aby było w miarę oszczędnie. Polecam, ale tylko auto sprawdzone na ścieżce, z właściwym dla rocznika przebiegiem. To się tyczy zwłaszcza aut z CVT.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1,4 pasuje do masy tego auta, wiadomo, że wyścigówka to nie jest, ale do miasta jest super, na trasie też jest dość żwawo tak do 120 km/h, potem brakuje trochę mocy i wyprzedzanie nie jest super płynne. W segmencie B z tego rocznika, chyba nie ma lepszego silnika, łańcuch rozrządu, nie bierze oleju, lubi wyższe obroty, na niskich obrotach praktycznie nic nie słychać.
5,0
Skrzynia biegów
Mam auto z automatyczną skrzynią biegów CVT, wbrew opiniom z internetu jestem zadowolony, oczywiście przed zakupem, trzeba zapoznać się z historią auta, czy olej był regularnie zmieniany w ASO. Jeśli tak i ma kolor malinowy, a skrzynia chodzi płynnie, to kupować i cieszyć się komfortem w mieście i relaksować się nawet stojąc i ruszając co chwilę. Poza miastem do 120-130 ok, potem nie ukrywajmy to auto nie służy do szybszej jazdy, CVT nie lubi prędkości powyżej 140 km/h na długich dystansach. Prawidłowa eksloatacja automatu, umiejętne operowanie gazem i wszystko działa ok.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie twarde, prawie sportowe, dobrze trzyma na zakrętach, ale trzeba się do tego przyzwyczaić. Jak na ten segment auta jest naprawdę dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie dam 5, bo przednie słupki nieco ograniczają pole widzenia, tylna szyba też jest mała, ale do wszystkiego można się przyzwyczaić, przy wyprzedzaniu trzeba uważać na martwe pole.
5,0
Ergonomia
Wszystkie plastiki dobrze spasowane, pojemny schowek pasażera, są miejsca na kubki. Zegary czytelne, ładnie podświetlone, wszystkie przełączniki intuicyjne i w zasięgu ręki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto paruje dość intensywnie, dobrze, że jest klimatyzacja, która jest wydajna w tym względzie. Dobrze chłodzi w upały, ogrzewanie jak na tak małe autko przyzwoite, ogólnie w tej kategorii mocna 4.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj chyba największe zaskoczenie na plus, z zewnątrz nie wygląda tak dobrze jak jest w środku. Mój wzrost to 188 i mam jeszcze przestrzeń nad głową, podobnie pasażer z przodu, z tyłu 2 osoby mają komfort, w 3 osoby z tyłu to wiadomo, że ciasno. Siedzenia dość komfortowe na krótkie i średnie trasy, auto w zamyśle nie służy do bardzo długich rajdów po Europie.
5,0
Wyciszenie
Jest cicho przy prędkości do 100 km/h, czyli przez 90 % czasu, które spędzam w tym aucie, podwójne uszczelki w drzwiach, wyciszenie jak w segmencie wyższym. Potem to oczywiste, dochodzą do wnętrza dźwięki silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy skrzyni CVT auto spala w mieście około 7 litrów na setkę, na trasie znacznie mniej około 5,5 litra. Używam przy tym klimy, mniej więcej przez połowę czasu jazdy. Spalanie zadowala mnie, zwłaszcza w mieście. Części jak do japończyków trzymają cenę, ale poza materiałami eksploatacyjnymi, nic się nie wymienia, więc nie jest to problemem, uwaga jest 8 świec.
5,0
Stosunek jakość/cena
Używane auta trzymają cenę, ale nie bez kozery, auto w większości przypadków jest bezawaryjne i oszczędne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Duży problem z wymianą żarówki światła mijania H4, trzeba zdjąc nadkole, proponuję jechać do mechanika. Pojawiają się ogniska korozji, ale drobne i łatwe do usunięcia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wlewać dobrej jakości paliwo, dbać o terminową wymianę części i jeździć bez obaw o poważną awarię.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 83KM 61kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Jazz II

Liczba wpisów: 28

Honda Jazz II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Jazz II