Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback

ewstan, 15 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Należy tu wymienić kilka elementów :silnik( niewiarygodna dynamika dla 90 kM), przestrzeń dla kierowcy i pasażerów przewyższająca auta nawet z segmentu wyższego, bardzo dobre hamulce, estetyka wykończenia.
5,0
Całokształt
Auto rzeczywiście zostało zaprojektowane, aby zawojować rynek. Tym bardziej jest to zadowalające , gdyż konkurencja w tym segmencie próbuje szukać oszczędności, wprowadzając tandetne wykończenie i to w tak znaczących markach jak Toyota, Volkswagen. Jedynym moim rozczarowaniem było dla wersji Comfort,włozenie do bagażnika tylko dojazdówki i brak przegródek na drobiazgi, jak w samochodzie do jazdy próbnej (Comfort Plus). Tu Koreańczycy zawiedli swoją hytrością i niepotrzebnymi rozczarowaniami klientów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silinik, jak na 90 kM stanowi bardzo dynamiczną jednostkę. Samochód żwawo reaguje na pedał gazu, praktycznie na każdym biegu. Mógłby być bardziej elestyczny ( silnik na 3,4,5, biegu poniżej 1500 obr/min zaczyna się "dławić"), ale i tak konkurecja przegrywa , a testowałem w Disel'u sporo modeli.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą z charakterystycznym klikiem, płynnie, z krótkim przełożeniem. Jedynie do wstecznego należy się przyzwyczaić i wkleszczać go głębiej , ale to kwestia wprawy.
5,0
Układ jezdny
Doskonale na asfalcie, gorzej na drogach polnych , ale to nie samochód terenowy.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu rewelacja, gorzej z tyłem-wskazane czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Nic dodać, nic ująć . Dla mnie przy jeżdzie z wyprostowaną kierownicą operowanie przyciskiem komputera nie stanowi problemu. Rewelacja !!!Jedynym odczuwalnym mankamentem jest brak regulowanego podłokietnika. Ale chyba to zbyt duże wymagania jak dla klasy niższej średniej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ bardzo cichy i wydajny. Wentylator na 2 biegu, bez włączonej klimy w bardzo wilgotne i deszczowe dni nie ma najmniejszego problemu z odparowaniem szyb. Natomiast ogrzewanie po 5 kilometrach w mroźne poranki jest w pełni wydajne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Osoby, które piszą że mała - nigdy nie siedziały w tym samochodzie. Rzadko się spotyka , aby tak znakomicie była rozdysponowana przestrzeń, jak na wymiary tego auta. Jedynym konkurentem w tej klasie jest Nissan Tidda. Auto przebija pod tym względem samochody z segmentu wyższego.
5,0
Wyciszenie
W porównaniu do Skody TDI auto pracuje cichutko. Samochód jest dobrze wyciszony, jak na jednostkę z silnikiem wysokopreżnym.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałm się mniejszego zużycia jak na zwyciężce wyścigu PANASONIC w Australii pod względem zużycia paliwa. Niemniej analiza powodów takiego stanu rzeczy, jazda głównie w korkach porannych i popołudniowych przy dystansie 20 km w obie strony zweryfikowała mój pogląd. Spalanie w mieście na poziomie 6.7 l/100km ( w mrozy 7.5 ), a w trasie 5 l/100km przy prędkościach 100-140 km/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek bardzo dobry zwłaszcza w promocjach aut z 2007 r.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nie ma żadnych powodów do niezadowolenia .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 72

Hyundai i30 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai i30 I Hatchback