Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Santa Fe I

mc_abra@op.pl, 14 lat temu
Silnik 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai Santa Fe I 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Super sprawa, zwłaszcza w tych pierwszysch Sanata Fe, które miały stały napęd na 4 koła ( tak tak permanentnie 60% na przód i 40 na tył). Pózniejsze modele miały już odłączany napęd powyżej 30 km/h. Może i przez to litr mniej paliły, ale w zakrętach już się tak nie zachowywały jak te ze stałym. Ponadto wiskoza działa szybko i sprawnie rodziela napędy.
5,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód! Nie mam sumienia go zmienić choć nie jeżdżę dłużej samochodem niż 1 rok.! Ostatnio maiłem propozycje sprzedaży go i to za cenę o 3 tyś. wyższą niż kupiłem, ale moja żona ( na całe szczęście ) nie chciała się zgodzić. Powiedziała że nigdy go nie sprzeda bo tak wygodnego i fajnego samochodu nie mieliśmy. :) Naprawdę nie ma się czego przyczepić... Życzę każdemu żeby był tak zadowolony z samochodu po zakupie i eksploatacji!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mało dynamiczny, za słaby w stosunku do masy samochodu. Trzeba nauczyć się nim w miarę dynamicznie jeździć, w każdym razie daje radę. Pracuje cicho i kulturalnie. Na wolnych obrotach miarowo cyka- w porównaniu z TDI VW z tych lat- inna epoka :) Przy wyprzedzaniu jak się człowiek przyzwyczai również nie ma strachu. Jednostka godna polecenia. Dosyć cicha, zresztą większy szum powoduje opływające powietrze niż silnik. Jedno co mnie zaskoczyło to fakt, że w zimie w mrozy poniżej 20 st. mimo niesprawnych 4 świec żarowych(sic!) zapalał po dłuższym kręceniu!
5,0
Skrzynia biegów
Nic dodać nic ująć. Przełożenia ok ( choć piątka mogłaby być ciut dłuższa), biegi wchodzą lekko i bez zgrzytów, jak się opanuje jazdę tym samochodem manewrowanie w mieście staje się łatwe jak maluchem :)
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny- super! Bardzo dobrze trzyma się drogi, przełożenie kierownicy dobrze dobrane, samochód wygodny i komfortowy. Ciężko wyprowadzić go z obranego toru jazdy, a jak już zbyt gwałtowny ruch kierownicą się wykona, czy za szybko wejdzie w zakręt reaguje lekką nadsterownością którą bardzo szybko można opanować. W zimie czy przy dużych śniegach jazda tym samochodem to wręcz przyjemność. Jak wstawałem rano i widziałem zasypane drogi i śnieg to aż się cieszyłam na samą myśl o jeździe Santa Fe! Jazda po śliskiej, zaśnieżonej nawierzchni to prawdziwa radość. Doskonale się w niej sprawdza, pewnie dzięki napędowi na 4 koła i sporemu prześwitowi. Koleiny, zaspy - nie ma problemu! Wjeżdżałem w takie śniegi że ludzie machali rękami kładąc krzyżyk na mnie, a ja bez problemu z nich wyjeżdżałem. Dobre opony i 4x4 i nie ma warunków nie do pokonania!
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze, siedzi się wysoko i wszystko widać. Duże szyby i spore lusterka dopełniają reszty. Ciężko czegoś nie zauważyć przy manewrowaniu, no chyba że jakiejś przeszkody do pół metra przed samą maską czy z tyłu, ale to mając taki samochód liczymy się z tym.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, choć regulacja wysokości świateł koło ręcznego może na początku trochę razić. Środek trochę toporny, ale raczej solidny i wygląda że wszystko tu będzie działało poprawnie przez długi czas.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z klimą nie ma problemu. W lecie chłodno, w zimie ciepło ( nawet bez klimy ;) ). Samochód szybko się nagrzewa i dobrze dmucha, radzi sobie z zaparowanymi szybami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wystarczająco tak z przodu jak i z tyłu nawet z odsuniętymi na maksa fotelami. Bagażnik spory, choć nie aż taki wielki jak np. w niektórych kombiakach. Wysoko umiejscowiony, bez progu wiec można ciężkie rzeczy wsuwać, wysuwać bez problemu. Do tego schowki pod podłogą bagażnika - bardzo fajne i poręczne.
4,0
Wyciszenie
Cichy silnik i podzespoły, słychać co prawda opływający wiatr szczególnie przy wyższych prędkościach, ale to wina gabarytów. Decydując się na taki samochód wiadome jest, że będzie on nieco głośniejszy niż przyklejone do asfaltu limuzyny. W końcu samochód ma współczynnik oporu powietrza jak wiktoriański kredens więc nie ma się co dziwić. :) Ja jestem zadowolony. Wcześniej miałem Vectrę z tego samego roku w dieslu i mimo gabarytów Santa Fe jest od niego o niebo cichsze!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tu jest jak jest... Samochód jest dość ciężki, a silnik stosunkowo słaby w związku z czym prawie zawsze silnik pracuje na 100% możliwości... Spalanie ok 10 ltr. w mieście przy ciężkiej nodze. Jeżdżąc ekonomicznie można zejść poniżej, ok 8-9 litrów jest możliwe . Co ciekawe na trasie pali tak samo :) pewnie z powodu gabarytów i oporów powietrza i faktu że na trasie szybciej się jeździ.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena tego samochodu jest niższa niż toyoty czy hondy, a na pewno nie są to gorsze samochody. Polecam każdemu z czystym sumieniem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
NIC! No dobra przyznam się, nie chciała odbijać mi klameczka od klapy bagażnika... psiknąłem WD 40 i git. To tyle mi się popsuło :) waszystko działa i raczej będzie działało długo, tak wygląda przynajmniej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Cóż...chciałbym coś napisać, ale nie bardzo mam co :) Poza eksploatacyjnymi częściami ( oleje filtry) to nic :) No chyba że końcówkę drążka można by do tego zaliczyć, ale przecież to też eksploatacja :)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Santa Fe I