Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Tucson III SUV

Ambro, 7 lat temu
Silnik 1.7 CRDI 115KM 85kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Tucson III SUV 1.7 CRDI 115KM 85kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Trudno porównywać to auto z np. Audi Q5 bo to nie ten segment cenowy ale całokształt spokojnie przewyższa takie potęgi jak Ford Kuga czy Toyota RAV4 (nawet w medialnych porównaniach) Tuscon i jego brat bliźniak KIA są na czele w/w stawki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Akurat mogę ocenić wersję 115KM więc dlatego jedynie ocena dobra, ale wiem że jest już w sprzedaży 141KM i spokojnie polecam zainwestować te kilka tysięcy jeśli chcemy jeździć dłużej niż trzy lata i pokonujemy więcej niż 10 tys rocznie. Jednostka dynamiczna i oszczędna. Lekko i łatwo przyspiesza chodź na papierze osiągi nie powalają to są wystarczające do codziennego użytkowania.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna z lekko pracującą dźwignią. Dobrze zestrojona i dająca dużo frajdy z jazdy.
4,0
Układ jezdny
Tu akurat łyżka dziekciu wkradła się do oceny Tuscona. Gdyby nie opony 225/55/17 to kołysanie na zakrętach przysparzałoby gęsiej skórki na całym ciele. Ocena dobra bo to przecież SUV więc powinno mu się wybaczyć te przechyły, za to pod krawężniki i leżących policjantów pokonuje bez najmniejszych problemów. No cóż podsumowując, sportowego zawieszenia to on nie ma :) Jak dla mnie wspomaganie jest zbyt mocne i kręcenie kierownicą nie sprawia żadnego wysiłku. Mojej żonie się podoba lekkie, łatwo i przyjemne zawracanie więc to może być plus :)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność mogła by być lepsza ale nie narzekam. Pomocne są czujniki cofania, więc ocena dobra. Wysoka pozycja za kierownic - na plus.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki i przyciski są na miejscu. Intuicyjne rozmieszczenie właczników osprzętu spowodowało że już po ierwszej jeździe próbnej zdecydowałem sie na zakup auta. Auto wyposażone w tempomat i bloothut ułatwia obsługę i do przyjemności z jazdy brak jedynie automatycznej skrzyni biegów. Regulowane oparcia siedzeń tylnych również pozytywnie wpływają na ergonomie i komfort podróżowania pasażerów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po kilku ... nastu autach z różnych klas (126p, VW Polo obu generacji, Toyota: Carina E, x 2 szt. Diesel i TD, Corolla Verso D4D, Yaris D4D, Peugeot 306 sedan, Mitsubishi Galant 1,8 GLSi 115KM, Space Star 1,3 86KM, Nissan Almera 1,5 TD, Mazda 6 2005r., Hond Civic 3 drzwiowa 1,4 S 90KM 2000r., Ford Focus 1,6 EcoBoost 150KM 2011, Ford Mondeo 1,8TDCi 115KM) stwierdzam, że istniejąca w Hyundai wentylacja jest wystarczająca a system WentClin jest rewelacją. Pasażerowie maja dużo miejsca z możliwością regulacji oparcia siedzenia i wentylacji nawiewnej pod siedzeniami foteli przednich (na nogi) i konsoli środkowe na tylnych siedzeniach. Jedynie webasto z Mazdy 6 dawało większy komfort cieplny zimową porą. Tak na marginesie jeśli tylko możecie to zakup webasto daje dużo lepszy efekt w zimowe dni niż podgrzewane fotele.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli mam oceniać małego SUV-a to przestrzeni jest dośc dla kierowcy o wzroście 1,8 m. Ale jeśli miałbym porównać to auto z Mondeo lub Mazdą 6 to odczuwalna jest różnica w wielkości wnętrza. Mały SUV to adaptacja klasy compakt na "wysokie krawężniki" więc porównując z kompactem (ford Focus) zdecydowanie więcej przestrzeni ma Tuscon. Miałem możliwość użytkowania przez kilka godz Nissana Qashqai, Forda Kugi i Toyoty RAV4 i są one zdecydowanie mniejszy od Tuscona. Pasażerowie maja dużo miejsc z możliwością regulacji oparcia siedzenia i wentylacji nawiewnej pod siedzeniami foteli przednich (na nogi) i konsoli środkowe. Więc również duży plus, jedynym mankamentem może być niezbyt wysoki panel środkowy między siedzeniami z tyłu. W Tusonie możemy sobie sprawić ogrzewane siedzenia pasażerów siedzących z tyły.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszone wnętrze (cicho jak w kościele), świetnie wytłumione zawieszenie, lekko (zbyt) zestrojone wspomaganie kierownicy. Nic nie stuka nie puka i nie trzeszczy (przebieg 16 tys km). Wyciszenie porównywalne do Mondeo 2010r.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu dochodzimy do kluczowego pytania dlaczego zdecydowałem się kupić to auto 1,7 diesel 115 KM, wersja comfort. Cena wyjściowa 104 tys. ale, że był to październik 2015r. i nowy model dopiero co ukazał się w salonach, reklama szturmowała media, a leasing konsumpcyjny dopiero co zaczął na dobre wchodzić pod Polskie strzechy to cena końcowa spadła do 88.000 zł, a za 554zł raty miesięcznej + 94zł miesięcznie raty servisowej (10% wpłaty wstępnej = 8800zł) jestem użytkownikiem Tuscona ze spalaniem 6,2 - 6,7 l/100 km. Mam pełne ubezpieczenie za 2500zł rocznie, zapewniony servis co 30 tys. km i raz w roku przegląd na życzenie i nowe auto które po 24 miesiącach zmienie na kolejne NOWE :) Z mocniejszym silnikiem i 7 biegowym automatem DSG.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jesli przyjmiemy cenę katalogową 104 tys. za 115 KM diesla to dośc dużo, mimo, że otrzymujemy auto z alufelgami 17', podgrzewanymi siedzeniami, podgrzewaną kierownicą, oszczędnym dieslem, dwustrefową klimatyzacją, interwałem przeglądów co 30 tys. km, składanymi, podgrzewanymi i sterowanymi elektrycznie lusterkami, Tempomatem, Bloothotem, wejściami AUX i USB x2, zmienną siłą wspomagania kierownicy, wspomaganiem na podjazdach, czujnikami cofania, reflektorami doświetlającymi zakręty, czujnikami ciśnienia w oponach, a do tego jakość wykończonych - plastikowych elementów nie powala. To myslę że ocen może być jedynie przeciętna, a to i tak wiele bo to oznacza że to tyle co średnia/przeciętny stosunek, jakość do ceny. Jakość użytych elementów w tej konkretnej wersji jest SŁABA - łatwo razysowujące się uchwyty (plastyki), niskiej jakości materiał użyty do produkcji dywaników i wykładzin bagażnika. Od auta za 100 tys. wymagam lepszej jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak większych usterek. Jedną z drobnych jest (jest bo servis nie jest w stanie jej zweryfikować) nierównomierne trzymanie kół tylnych hamulca pomocniczego-ręcnego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek - przebieg 16.000 km.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CRDI 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Tucson III SUV 1.7 CRDI 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Tucson III SUV