Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar X-Type Sedan

Dariuszzzz, 10 lat temu
Silnik 2.5 i V6 24V 197KM 145kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Jaguar X-Type Sedan 2.5 i V6 24V 197KM 145kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Aby zatrzymać to auto dużej prędkości potrzeba sporej drogi. Jedno dobre hamowanie i bywa że tarcze można wywalić - za małe w stosunku do masy (energii) jaką mają pochłonąć w wyniku nagłego hamowania.
4,0
Całokształt
Uwielbiam napęd 4x4 w proporcji 40%/60% na śniegu :) Frajda i bezpieczeństwo. Bez gazu to fantazja. Z gazem to problemy. Jednak Ideologię trzeba włożyć pomiędzy książki i poskromić LPG. Trasa spokojna jazda ok 10,5L - Bydgoszcz - Berlin Trasa szybka do 160km/h - 13,5 Mieszany - ok 16l Miasto - do 20L Tak jak w BMW z silnikiem TDS wcześniej czy później nie zapala na zimnym bo siada pompa tak te silniki zawsze mają problemy z gazem. Są czujniki ciśnienia na listwie i żadne emulatory rady nie dadzą nawet te robione na zamówienie. Wcześniej czy później jest problem z pracą na benzynie i rosnącym spalaniem. Stosowanie reseterów to tylko działanie szkodzące w dłuższej perspektywie bo Ecu rozkalibruje się. Rada? Reset kompa i pełen cykl na benzynie ok 500-600km aby nauczyć pompę paliwa wydatku i ECU. Rada Istotna: Po 3 latach jazdy okazuje się że rozwiązaniem problemów lpg jest mechaniczny powrót paliwa by komputer benzynowy nie zgłupiał gdy ciągle dostaje info z listwy że ciśnienie rośnie więc powoli powoli z biegiem setek km zwalnia obroty pompy oraz skład mieszanki benzyny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pochodzący ze stajni forda - trwały
4,0
Skrzynia biegów
Brakuje trybu manualnego ale źle nie jest.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny jak w Mondeo.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest OK
4,0
Ergonomia
Mało miejsca na tylnej kanapie gdy kierowca ma długie nogi... jednak ja kieruję więc problem tych co się dosiadają do auta - więc jak ktoś marudzi to Taxi lub autobus.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja wydajna Grzanie również Jednak nie polecam niepodgrzewanych foteli.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Napędy głośne gdy mocno się depnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez gazu to fantazja. Z gazem to problemy. Jednak Ideologię trzeba włożyć pomiędzy książki i poskromić LPG. Trasa spokojna jazda ok 10,5L - Bydgoszcz - Berlin Trasa szybka do 160km/h - 13,5 Mieszany - ok 16l Miasto - do 20L Tak jak w BMW z silnikiem TDS wcześniej czy później nie zapala na zimnym bo siada pompa tak te silniki zawsze mają problemy z gazem. Są czujniki ciśnienia na listwie i żadne emulatory rady nie dadzą nawet te robione na zamówienie przez BRC. Wcześniej czy później jest problem z pracą na benzynie i rosnącym spalaniem. Stosowanie reseterów to tylko działanie szkodzące w dłuższej perspektywie bo Ecu rozkalibruje się. Rada? Reset kompa i pełen cykl na benzynie ok 500-600km aby nauczyć pompę paliwa wydatku i ECU. Rada Istotna: Po 3 latach jazdy okazuje się że rozwiązaniem problemów lpg jest mechaniczny powrót paliwa by komputer benzynowy nie zgłupiał gdy ciągle dostaje info z listwy że ciśnienie rośnie więc powoli powoli z biegiem setek km zwalnia obroty pompy oraz skład mieszanki benzyny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wyróżnia się z tłumu ale też pali nie proporcjonalnie do osiągów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ford... czyli wszystko z elektroniką zdarzyć się może.. Jednak nigdy w trasie nie zawiodło na tyle by je holować.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak czołg - stuka puka ale jedzie :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 24V 197KM 145kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar X-Type Sedan