Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Grand Cherokee IV Terenowy Facelifting

fazi88, 8 lat temu
Silnik 5.7 V8 HEMI 352KM 259kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy Facelifting 5.7 V8 HEMI 352KM 259kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,77
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak
4,0
Całokształt
Auto super, chociaż z tym wykończeniem na miarę merca, bmw czy audi to lekka przesada. Zaletą jest silnik. skrzynia biegów i napędy - ogień - osiągi porównywalne z e65 745i ale w dużym aucie 4x4, no i ta wysokość patrzenia na świat. Materiały wewnątrz nie leżały obok tych z bmw na półce w magazynie - może poza skórą na podsufitce, desce i kierownicy. Audio super, lepiej niż w 745i. Siedzenia z przodu - jakaś porażka - dla większych może być żeby się łatwiej z nich ześlizgiwali na parking, brak trzymania bocznego, przedniego itd. w ogóle (ani siedzisko ani oparcie). W trakcie jazdy wrażenie że się ześlizgujesz z fotela non stop, przy szybszej jeździe po zakrętach trzeba się trzymać kierownicy i podpierać o drzwi żeby utrzymać jakąś stabilność (w planie przeszycie alcantarą środków). Bagażnik mały. No i roleta przykrywa tylko 3/4 bagażnika na głębokość, zamiast do dolnej linii okien czy górnej krawędzi tylnej kanapy. Coś zaczęło po 2000 km trzeszczeć w okolicy lewarka zmiany biegów (bardzo ładnego zresztą i wygodnego) ale odkryję co:). Poza tym jest świetnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
No lokomotywa normalnie. Przy 80-90 depczesz gaz i 150 nawet nie wiadomo kiedy.
5,0
Skrzynia biegów
Super. Nawet mniej szarpie od tej z E65. Zmiany przy spokojnej jeździe niezauważalne. Przy mocnym duszeniu piękny dźwięk z wydechu przy zmianie, takie pffffssss jakby z turbo.
5,0
Układ jezdny
Komfortowo, aż trochę buja na dziurach w asfalcie - ale bez przesady, na pewno mniej niż np w oplu omedze. Na zakrętach czuć masę. Na szutrach dosyć sprężyście. Koleiny mu nie przeszkadzają wcale (w e65 jest masakra - auto chodziło po całej drodze)
Komfort
5,0
Widoczność
Widać dobrze, do tyłu za często się nie oglądam, a na parkingu jest kamera cofania, czujniki i lusterka bolsze jak z Tarpana.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Fajnie rozwiązane multimedia i sterowanie przez wyświetlacz i z kierownicy. Najczęstsze funkcje w pokrętłach i guzikach pod wyświetlaczem. Lepiej niż w bmw e65.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima czasem się gubi, grzeje a ma chłodzić, ale po chwili dochodzi do siebie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Poza siedzeniami z przodu wąskimi i śliskimi jest ok.
5,0
Wyciszenie
Byłem zaskoczony. Tak cicho przy spokojnej jeździe się nie spodziewałem. Nawet przy rozpędzaniu ryk V8 jest słabszy niż w e65. Ale kurde jest :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto sprowadziłem bez przebiegu z USA za pół kwoty salonowej. Spalanie średnie na dystansie 2500 km to 15,5 L/100km. Przy tym siniku, napędach, wielkości (kiosk ruchu na kołach), masie auta i radości z jazdy (360KM) wychodzi relatywnie lepiej niż jakikolwiek diesel. Można kupić Passata lub Superba TDI 2.0 za podobną kwotę - no proszę Was... . A jak trzeba będzie to się założy LPG i będzie jeszcze taniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
W moim przypadku wyszło OK. W przypadku zakupu z salonu za 300k zł bym się 3x zastanowił...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie OK oprócz skrzypienia przy lewarku. Ale dopadnę je i zlikwiduję... choćbym miał cały tunel rozebrać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 5.7 V8 HEMI 352KM 259kW [l/100km]

Średnie zużycie
18,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
25,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
14,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy Facelifting