Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Carnival II

Bodek- Ku., 18 lat temu
Silnik 2.9 CRDI 185KM 136kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 5 tys. km
Kia Carnival II 2.9 CRDI 185KM 136kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Na koreańczyko - japończykach przejechałem łącznie ok. 160 000 km. Miałem je "od nowości", a że lubię sprawne samochody, zawsze na bieżąco wymieniam oleje /dobre ! /, filtry, części zawieszeniea itp. Polecam produkty krajów Azji - nigdy mnie nie zawiodły, w przeciwieństwie do wyrobów europejskich, w przypadku których przy porównywalnym przebiegu wydawałem masę pieniędzy na mechaników i serwisy / to juz finansowa zapaść !!! /. Precz z rozbudowanymi układami elektronicznymi ! - w myśl zasady: czego nie ma, to się nie zepsuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny silnik, po rozgrzaniu znacznie łagodniejszy w brzmieniu. KIA powinna uaktualnić dane techniczne - zalewamy go 5,2 l oleju, a nie jak podaje fabryka 8. Rano trzeba mu dać z minutke na wolnych obrotach. Może kiedyś tuning ?
5,0
Skrzynia biegów
W zasadzie przyjemna - czasami trzeba poszukiwać trójki. Krótka jedynka - tylko po to, żeby ruszyć dwie tony z miejsca. Reszta zestopniowana rozsądnie.
5,0
Układ jezdny
Komfortowo nastawione na wybieranie ubytków drogi, miekkie, ale takie auto nie musi pokjonywać zakretów 160km/godz. Wyśmienite hamulce. Do duzego promienia skrętu mozna się przyzwyczaić - nie przeszkadza w normalnym użytkowaniu.
Komfort
5,0
Widoczność
Widzę i jestem widziany. Tej zimy wyjeżdżając z bocznych ulic mam komfort wysokości - a zaspy mają miejscami ponad metr. Do gabarytów auta można się szybko przyzwyczaić. Małżonce w cofaniu pomagają czujniki cofania / uwaga - nie łapią pryzm śniegu ! /
4,0
Ergonomia
Dźwignia kierunkowskazów umieszczona jest zbyt wysoko / jak dla mnie / w stosumku do 360 st. koła kierownicy. Przydałby się troszkę mniejszy kąt. Wajcha zmiany biegów również mogłaby być troszkę blizej. Czytelne wskaźniki, dobrze widoczne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie po rozgrzaniu silnika / trzeba przejechać przynajmniej 10 - 12 km / pęknie dmucha na cały samochód i ciepłym i zimnym. Pomimo tego, że przestrzeń do wentylacji jest duża i że jeżdżę z siedmioma osobami. Podczas deszczu okienka parują, ale siedem osób i ich mokre ciuchy to niezła fabryczka wilgoci. Pomogłaby tylko suszarka od fryzjera.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To mój 9 samochód i pierwszy wan - w żadnym nie miałem tyle miejsca / zrozumiałe samo przez się ! / - dzieciaki nie chcą słyszeć o innym samochodzie - jest nawet trochę "autobusowato". Miejsca ogromnie duzo - przy trzech rzędach siedzeń bagażnik ok. 350 l. wystarcza. Jeśli potrzeba więcej - w ciągu 30 sek. mozna wywalić zbędne siedzenie.
4,0
Wyciszenie
Po rozgrzaniu / i mam nadzieję troszkę większym przebiegu / jest ciszej. Podczas jazdy jeśli nie zwiększa się obrotów, to nawet przy 110 - 120 km/godz. jest przyzwoicie. Jeśli zwiększasz obroty - zaczyna hałasować i po wyrównaniu tempa cichnie. jeździłem wcześniej benzynową klasą luksusową - tam było cicho w porównaniu z Karnawałem. Żona / tak, tak - to prawdziwy ekspert ! / mówi: średnio głośny. I wg niej to jedyny minus tego samochodu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu zaskoczenie: fabryczne dane utrzymywały zużycie na poziomie 9,4 l. przy masie wyjściowej samochodu min. 2 t. Po zsumowaniu zużycia po kolejnych tankowaniach wyszło mi przeciętne zużycie 8,2. Ale : - jeżdże 40 % miasto, 60 % trasa; - wychodzę z założenia, że 5 min. później w trasie to 5 lat zycia więcej; - preferuję ekonomiczny tryb przemieszczania się - na naszych drogach i tak niewiele można zyskać agresywnym sposobem jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za przyzwoite pieniądze / wiwat "końcoroczne" promocje !!! / mam samochód, który sprawia mnie i mojej rodzince mnóstwo frajdy. Mam dobrze wyposażonego potwora z okazuje się ekonomicznym dieslem / niestety tylko dwie poduszki, ale za to masa auta przyzwoita /, a jego mozliwości jeżeli chodzi o komfort pasażerów są wprost nieograniczone. Chrysler jest być moze jeszcze lepszy, ale 2 x droższy. Reszta zostaje na wycieczki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę mały przebieg jak na ocenę usterkowości, ale na razie bez uwag. Wszystko działa, wszystko sprawne. Niech tak pozostanie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej. Po wypowiedziach w neciesądząc - aż się boję jechać na przeglądy do serwisu.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.9 CRDI 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Carnival II