Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Clarus II Sedan

RB, 17 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 133KM 98kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 164 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Kia Clarus II Sedan 2.0 i 16V 133KM 98kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
2,00
52% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
1,0
Całokształt
samochód warty jest tyle co na flaszkę. ABSOLUTNIE NIE WARTO GO KUPOWAĆ. Niby jest tani, a co tanie to drogie. auto nie jest ani oszczędne, ani szybkie i niesamowicie awaryjne. do tego ceny częsci zamiennych sa bardzo wysokie. na domiar złego wiele części nie występuje w ogóle. trzeba kupowac całe podzespoły np. głowica silnika. Jest to typowy przykład samochodu które ma dojeździć do końca gwarancji. utrata wartości jest równiez bardzo duża i praktycznie nie opłaca się go remontować
Wrażenia
2,0
Silnik
silnik bardzo mulasty, tak na benzynie jak i LPG. jest to jednostka mazdy 626 z początku lat 80 ! ! ! do tego komputer źle współpracuje i zostaje w nim dużo "smieci" które trzeba kasowac w ASO, bo inaczej sa problemy ze stabilna pracą.
2,0
Skrzynia biegów
skrzynia ma zbyt długa I. na zimnym silniku I wchodzi ciężko. po kilku minutach jazdy gdy olej w skrzyni się nieco rozrzedzi jest OK.
3,0
Układ jezdny
bardzo ładnie trzyma się drogi na prostej i na zakrętach do prędkości 140km/h. potem zaczyna "chodzić". tylne zawieszenie powinno być twardsze, ponieważ przy 5 osobach + nieco bagażu podwozie jedzie po ziemi. bardzo powaznym mankamentem jest niskie zawieszenie. parkując na byle krawężniku zawsze czymś się zawadzi.
Komfort
3,0
Widoczność
da się jeździć, ale rewelacji nie ma.
3,0
Ergonomia
w aucie tej klasy trudno mówić o ergonomii i udogodnieniach. pod względem ergonomii tak samo jeździ się polonezem czy fiatem 125p.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja działa dziwnie. z niektórych wlotów leci znacznie cieplejsze powietrze. ot skosnooki wynalazek
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
to największy plus tego auta. wszyscy mają dużo miejsca i bez problemu można nim robic długie trasy 4 osoby. w 5 też jest OK. bagażnik też jest spory.
3,0
Wyciszenie
samo wyciszenie jako takie jest OK, natomiast auto ma pełno aerodymicznych świstów i gwizdów co bardzo obniża komfort jazdy przy większych prędkościach czyli powyżej 80km.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
auto pożera paliwo jak smok wawelski. zużycie nie schodzi poniżej 10L nawet podczas jazdy na trasie z prędkością 70km/h. koszty napraw są wysokie. szkoda że nie ma oceny 0. no ale coż - konstrukcja silnika ma niemal 30 lat.
1,0
Stosunek jakość/cena
w tym samochodzie nie można w ogóle mówić o jakości. fiat 126p, 125p, polonez bije na głowę KIA . pieniądz wydany na auto KIA jest pieniądzem wyrzuconym. Lepiej dać biednym niż paść pasożytów. ocena 0
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
masakra. w aucie psuje się coś non stop, odkręca, odkleja. odpadają rączki, zaślepki, psują sie wyłączniki itd, itd. szczytem idiotyzmu jest zabudowanie w tylnej klapie głośników których osłony pękają przy byle trącnięciu "latającymi" zakupami.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
regularnie serwisowany w ASO samochód przeszedł remont główny po przebiegu 145 tys km. poza tym jak tylko przejdzie gwarancja leci wszystko.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Clarus II Sedan