Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage III SUV

Rafał L, 12 lat temu
Silnik 1.6 GDI 135KM 99kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 2 tys. km
Kia Sportage III SUV 1.6 GDI 135KM 99kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Że po sparowaniu auta z telefonem romawia ze mną :)
4,0
Całokształt
Myślę, że to dobre auto, a okres oczekiwania aż pół roku o czymś świadczy. Wiem, że mają zaległości w postaci 14 000 samochodów tylko na Europę wschodnią, produkują na 3 zmiany nawet do Australii, tak, więc chyba się wstrzelili z produktem. Nie znalazłem złej opinii w prasie, telewizji czy gdziekolwiek indziej. Jedyne minusy to okres oczekiwania. Spróbujcie wywalczyć jakiś upust, nic - może dywaniki Wam się uda dostać (chociaż ja jeszcze w styczniu parę rzeczy wyrwałem). Nie wiem czy drugi raz bym wytrzymał 6 m-cy czekania, pewnie tak.
Wrażenia
4,0
Silnik
Póki, co silnik zgodnie z zaleceniami instrukcji obsługi jest na dotarciu i do 3000 km nie przekraczam 3tys. obrotów. Mimo to prędkość to nawet 120 km/h (cztero osobowa rodzina), nie odczuwam braku możliwości wyprzedzania. Sześcio biegowa skrzynia zmusza zwłaszcza przy mniejszych prędkościach do częstego przełączania biegów. Wcześniej Seat Toledo 1,6 101KM – dziś Sportage, który wypada może nawet lepiej. Na pewno jest lepiej niż z silnikiem 2,0 - jeździłem i 1,6 jest zwinniejszy (zasługa 6 biegowej skrzyni). Silnik praktycznie nie słyszalny przy prędkościach do 100km/h (tylko szum opon).
4,0
Skrzynia biegów
Opisywałem wyżej konieczność częstej zmiany biegów, choć już teraz się tego nie odczuwa. Samochód podpowiada, jaki bieg mam wrzucić, moja jazda (raczej stonowana) jest spójna z podpowiedziami. Co wpływa na moim zdaniem rewelacyjne na zużycie paliwa (o nim później).
5,0
Układ jezdny
W okresie letnim - zadowalająco, jeżdżąc w okresie zimowym autem testowym na letnich oponach po nieuczęszczanej i nieodśnieżonej drodze - szok. Auto reaguje na każdy ruch, należy tylko pamiętać, że jest wysokie i brać to pod uwagę na zakręcie (rodzina coś tam z tyłu krzyczy). Ktoś opisywał wcześniej stuki na przedzie zawieszenia na poprzecznych nierównościach, nie odczuwam tego. W trakcie półrocznego oczekiwania na auto (a miało być tylko 3m-ce) rozmawiałem z serwisem, który zapewnił mnie o akcji, która problem ten zlikwidowała - zobaczymy. Auto sztywne, ale w granicach rozsądku, mnie zadowala, a jestem miłośnikiem spokojnego płynięcia \"SZOSĄ\".
Komfort
4,0
Widoczność
Dla mnie zadowalająco, wiadomo taka sylwetka ogranicza widoczność do tyłu, czujniki mile widziane - polecam. Przód - ok. Ja auto czuję, żona też jeżdżąc nie narzekała (ale może to uroki zapachu nowego auta). Najmocniejszą jednak cechą, stroną jest wysokość, z jakiej obserwujemy drogę - wysokość auta w tym przypadku mi szczególnie odpowiada. Cofając tyłem z parkingu widzę ponad dachem innych aut nadjeżdżające samochody (takie niby nic, ale cieszy).
5,0
Ergonomia
Rewelacja, po krótkim czasie wiem gdzie, co jest bez patrzenia. Zawsze zwracam uwagę na wnętrze, które w dużym stopniu ma wpływ na decyzję zakupu. Założenie ergonomii spełnia się w postaci braku zmęczenia w trakcie podróży, może to dzięki fotelom (znajomy usiadł i powiedział, że przyjemnie). Potwierdzam przyjemnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na razie wszystko dobrze, dwustrefowa klima działa sprawnie i szybko. Ciężko powiedzieć coś więcej, może po zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy - bardzo dobrze. Mam 190 cm a moje nogi o nic nie chaczą. Rodzina z tyłu też ma mnóstwo miejsca. Schowki, miejsca na napoje litrowe w każdych drzwiach, kubki na środku oraz w tylnym podłokietniku sprawiają, że jest dobrze. Raczej nie zaśmiecam auta - tak, więc dla mnie pozytywnie. Lecz schowek na okulary to chyba tylko na dziecinne - ledwo wepchałem (znalazłem właściwy sposób - teraz wchodzą).
5,0
Wyciszenie
Jak wspominałem do prędkości 100km/h słychać praktycznie szum opon. Podczas jazdy po mieście radio ustawione na poziom 2 lub 3 i jest nawet za głośno. Bywa tak, że denerwuje dźwięk przerzucanych biegów (nie żeby przerzucanie było głośne). Benzyna i to ma największy wpływ.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mniej niż moje ostatnie auto (Seat Toledo 1,6), a ma być według opinii serwisu jeszcze mniej po dotarciu. W trasie przy prędkości dochodzącej do 125 km/h wyszło 7,1 litra, w mieście 7,5 - także oceńcie sami.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny jest wg mnie rewelacyjny, nie znalazłem innego auta, które miałoby w swym podstawowym wyposażeniu tyle systemów, co Sportage. Dodając do tego systemy poprawiające bezpieczeństwo oraz 7 lat gwarancji (czymkolwiek się to okaże) warto!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie na uwagi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie na uwagi.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDI 135KM 99kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Sportage III SUV 1.6 GDI 135KM 99kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Sportage III SUV