Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Venga Mikrovan

fr3sh, 13 lat temu
Silnik 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Venga Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW 2009-2015 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wnętrze - niby koreański a wygląda w stu procentach europejsko. Na dodatek jest wygodnie i jasno (zasługa panoramicznego dachu).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Źle spasowane drzwi, nieco wystają za obrys po zamknięciu
5,0
Całokształt
Jak za takie pieniądze to mogę powiedzieć tylko, że jest doskonale. Moi znajomi nie mogą uwierzyć. Najpierw się śmiali co ja kupiłem, a teraz powoli przyznają, że to było świetne posunięcie. Szczególnie Ci, których miałem już okazję gdzieś podwieźć. Samochód wygodny, oszczędny, pakowny i łatwy w parkowaniu w mieście. O ile dalej będzie bezawaryjny to chyba następny samochód jaki kupie znowu będzie koreański. I pomyśleć, że jeszcze kilka lat temu sam się podśmiewałem z jakości Kii i Hyundaia.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.4 benzyna dobrze sprawdza się z mieście i o ile nie mamy ułańskiej fantazji spokojnie sprawdzi się w trasie. Przy mocno załadowanym samochodzie raczej nie ma co liczyć na energiczne wyprzedzanie, ale nie jest źle. W mieście za to w ogóle nie czuć, że silnik ma tylko 90 koni. W zupełności wystarcza. Silnik bardzo cichy, prawie bezgłośny na biegu jałowym, a w kabinie zaczyna lekko mruczeć dopiero tuż przed 3000 obrotów. Na trasie spokojnie można jechać z prędkością autostradową (3,5tys obrotów). Trochę szumi, ale silnika ciągle prawie nie słychać.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna. Tuż po kupnie miał tendencje do lekkiego haczenia, jednak po 1000km objaw zniknął. Skrzynia pracuje tak jak lubię - lekko i precyzyjnie. Bardzo fajnie rozwiązany wsteczny - patent podobny jak w Oplach.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość twarde. Mi to nie przeszkadza za to dzięki temu układ kierowniczy pracuje wyśmienicie. Wada? Nie sugerowałbym jeżdżenia po dziurach z dużymi prędkościami. Ponadto zawieszenie jest nieco za głośne, ale w tej klasie aut i za tę cenę nie można się do niczego przyczepić. Hamulce świetne. ESP sprawdzałem - działa;) Działa także asystent podjazdu. Podśmiewałem się z tej opcji, ale jest naprawdę bardzo wygodna. Hamulce same trzymają samochód na wzniesieniu parę sekund do czasu kiedy nie dodamy gazu.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się bardzo wysoko, szyby spore, lusterka gigantyczne. Jedynie brak dobrej widoczności przez tylną szybę przy parkowaniu. Problem ten rozwiązują montowane gratis czujniki parkowania. W połączeniu z wielkimi lusterkami sprawdzają się świetnie. Jak to w małych MPV przedni słupek jest bardzo wysunięty. To nie wada i nic nie zasłania tak naprawdę. Po prostu trzeba się przyzwyczaić po przesiadce ze standardowego auta.
5,0
Ergonomia
Tutaj nie trzeba komentować. Ergonomia to szczyt szczytów i wzór dla wszystkich producentów. Gdyby za podłokietnikiem był otwierany tunel na narty to już naprawdę bym się rozpływał w zachwytach, ale i tak jest świetnie. Jeździłem vanami i mini-MPV (zafira, note, jazz) i w porównaniu do nich tu jest zdecydowanie wygodniej się wszystko obsługuje. Jest także dużo schowków (niestety większość otwarta). Wada? Parę osób którym się dałem przejechać narzekało na podłokietnik kierowcy. Mi akurat pasuje ale faktycznie szkoda, że nie można go w żaden sensowny sposób regulować.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie miałem okazji sprawdzić w lecie za to w zimie doskonale się spisuje. Silnik 1.4 nagrzewa się bardzo szybko. Automatyczna klima nie próbuje w nas dmuchać zimnym powietrzem, włącza się dopiero gdy silnik się nagrzeje i bardzo szybko ogrzewa całe wnętrze do pożądanej temperatury. Niestety tryb auto wymusza włączenie klimatyzacji i jeśli jej nie chcemy po każdym naciśnięciu Auto musimy zaraz wyłączyć osobno klime. Nie wiem czemu tak się dzieje. Instrukcja twierdzi, że to do osuszenia wnętrza, ale coś podejrzanie często się to włącza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 187 cm wzrostu i gdy siedzę za kółkiem za mną ciągle może wygodnie usiąść dorosła osoba o średnim wzroście - myślę, że to wystarczy za komentarz dotyczący miejsca. Jest go aż nadto. Jak na tą klasę auta to aż szokująco dużo, co dla mnie akurat było jednym z ważniejszych argumentów co do zakupu.
3,0
Wyciszenie
No na tym polu niestety Kia się nie popisała. Tak jak pisałem wcześniej silnika prawie nie słychać. Niestety zawieszenie jest dość głośne, a dźwięk opon będzie nam towarzyszyć stale, szczególnie przy wyższych prędkościach. Nie jest to hałas i absolutnie jest to dźwięk tolerowalny, ale tak niską ocenę daję dlatego, że nie wierze żeby się nie dało wytłumić nadkoli tanim kosztem. Shame on You Kia!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie po paru tysiącach kilometrów w jeździe miejskiej to ok. 8-9 litrów. Dodam, że zimą. Przyznam też, że starałem się jeździć oszczędnie. Z tego co widziałem to na trasie z bagażem w dwie osoby, tempem ok.100-110 samochód spala koło 7 litrów. Wynik uznaje za dobry ze względu na mroźne warunki i docieranie silnika. Testowałem też z włączoną klimą - wtedy trzeba dodać z 1 litr.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 54 tysiące dostałem wersję z automatyczną klimatyzacją, 16-calowymi felgami i panoramicznym dachem (jest świetny - polecam) oraz dodatkowym alarmem. Nie doszukałem się w nigdzie nawet zbliżonej oferty za takie pieniądze. Chciałem kupić Nissana Note, ale przy Vendze wygląda jak z innej epoki - szczególnie w środku. Honda Jazz też mnie nie przekonała - jest znacznie mniejsza no i to losowe miejsce produkcji (zamówione auto może pochodzić z Wielkiej Brytanii lub Chin - bez komentarza).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez zarzutów. Jedynie zaraz się przejadę do serwisu bo jedne drzwi są źle spasowane. Tak kompletnie bez usterek. Myślę, że warto dodać, że wozy z roku modelowego 2011 nie mają już części wad o których piszą użytkownicy wcześniejszych egzemplarzy. Bagażnik ma nową płytę z wypustkami, która zapobiega przemieszczaniu się i podskakiwaniu na wybojach. Niestety średnie spalanie komputera ciągle się resetuje w zupełnie nielogicznych momentach. Niestety czyni to tą opcję dość nieprzydatną.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 4000 km absolutnie nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Venga Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,9
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Venga Mikrovan