Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Venga Mikrovan

alive, 13 lat temu
Silnik 1.6 DOHC CVVT 125KM 92kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Venga Mikrovan 1.6 DOHC CVVT 125KM 92kW 2009-2015 - Oceń swoje auto
4,31
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : nie muszę kierować się stereotypami aby mieć praktyczne i dające dużo frajdy z jazdy auto (a może jednak powinieniem wybrać coś w TDI ?);
5,0
Całokształt
ocena tego samochodu zależy od priorytetów, którymi się kierujemy przed dokonaniem zakupu; Venga nie zapewnia modnego znaczka na masce ani niczego nie przedłuża, a po latach nie odsprzeda się jej za duże pieniądze; w zamian oferuje atrakcyjny projekt nadwozia i wnętrza z nastawieniem na przestrzeń i ergonomię, bogate wyposażenie i zachęcające ceny zarówno wersji bazowych, jak i opcji dodatkowych; po przejechaniu blisko 1500 km mogę stwierdzić, że nie jest tylko pojazdem do transportu ale daje też to coś - radość z jazdy;
Wrażenia
4,0
Silnik
bardzo przyjemna charakterystyka; do 2,5 tysiąca spokojnie (nie mylić z ospale), powyżej wyraźny przyrost momentu i mocy; trzeba tylko pamiętać, że to wysokie i stosunkowo ciężkie auto - sprinterem nigdy nie będzie;
4,0
Skrzynia biegów
precyzyjna, skok odpowiedniej długości; sporadycznie problemy ze wstecznym;
4,0
Układ jezdny
wspomaganie dopasowane raczej do jazdy z prędkościami miejskimi, choć w trasie nie jest aż tak źle; zawieszenie stosunkowo twarde (sprężyste) - precyzja prowadzenie wysokiego auta kosztem komfortu; na szybko pokonywanych zakrętach nie daje powodów do niepokoju; hamulce są dobre, choć nie tak ostre, jak w Ceed\'ach;
Komfort
4,0
Widoczność
jedyny mankament to przednie słupki, choć dodatkowe okienka poprawiają sytuację; lusterka wsteczne bardzo duże i praktyczne; czujniki cofania nie są według mnie niezbędne;
5,0
Ergonomia
kokpit zaprojektowany tradycyjnie, bez fajerwerków - obsługa w pełni intuicyjna; plastiki adekwatne do klasy samochodu ( na szczęście brak wstawek udających markę premium); podłokietnik z przodu wydaje się bezsensowny ale tylko pozornie (bez problemu zmieniamy biegi, czy zaciągamy hamulec ręczny); bardzo wygodne fotele pozwalające na pokonywanie długich dystansów; praktyczny schowek przed pasażerem (głęboki i dwupoziomowy);
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja automatyczna spełnia swoją funkcję bardzo dobrze; byłem miło zaskoczony jej wydajnością podczas lipcowych upałów; bardzo przydatna i skuteczna funkcja odparowywania przedniej szyby;
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
oglądasz zdjęcia, czytasz i słuchasz opinii na ten temat, a potem idziesz do salonu i doznajesz szoku; ten samochód może zawstydzić niejeden \"kompakt\"; niezależnie od wzrostu i postury cztery osoby znajdą dla siebie wystarczającą ilość miejsca; dzięki wysokiemu nadwoziu bagażnik ma trzy poziomy (na samym dole znajduje się koło zapasowe) i dużą pojemność; tylna kanapa jest dzielona i dodatkowo przesuwana;
4,0
Wyciszenie
przy jeździe miejskiej dwa światy: silnik i zawieszenie; pierwszego prawie nie słychać, drugi informuje o najdrobniejszych niedoskonałościach drogi; w trasie, powyżej 120 km/h wyraźnie słychać silnik (brak szóstego przełożenia) i odgłosy toczenia; (tak naprawdę wszystko zależy od tego, czym jeździłeś wcześniej - Venga przy Nissanie Micra jest wręcz niesłyszalna);
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trochę za wcześnie na ocenę; spalanie wraz z upływem kilometrów wyraźnie spadło, teraz oscyluje w przedziale 7,4 - 7,7 l/100km, choć uczciwie muszę przyznać, że nie jeżdżę zbyt dużo w Warszawskich korkach; (Nissan Micra 1,2 80KM - 7,0 l/100km, ale wymagał wysokich obrotów do w miarę dynamicznej jazdy, podobne odczucia miałem zresztą po jazdach Vengą 1,4 90KM); koszty przeglądów i napraw są jeszcze niewiadomą;
5,0
Stosunek jakość/cena
koncern Hyundai/KIA pokazuje na ile współcześni producenci aut wyceniają swoje znaczki firmowe ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak danych
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak danych

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 DOHC CVVT 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Venga Mikrovan 1.6 DOHC CVVT 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,8
l/100km
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Venga Mikrovan