Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Delta II

ktoś [ŁDZ], 12 lat temu
Silnik 1.9 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 226 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Lancia Delta II 1.9 TD 90KM 66kW 1994-1999 - Oceń swoje auto
4,92
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niezawodny wbrew panujących opinii. Ogólnie całe autko niezawodne. Należy jedynie o nie odpowiednio dbać.
5,0
Całokształt
Bardzo dobre auto jak za tak niewielkie pieniądze jakie należy wydać na jego zakup. Polecam. Posiada wiele opcji wyposażenia udogadniającego podróż zarówno kierowcy jak i pasażerom. Nie ma sensu wymieniać ponieważ lista jest baaaaaaaaaaardzo długa. Wszystko w nim działa bez zarzutu. Wbrew ogólnie panującej opinii o autach włoskich, w tym Lancii auto jest niezawodne. Dużym jego atutem jest również małe spalanie - korzystne przy obecnych cenach paliw. Dodatkowo Delta jest "przyjemna" dla użytkownika i pasażerów, nie męczy w podróży - wygodne fotele oraz nie męczy wzroku kierowcy dzięki miłemu zielonemu oświetleniu deski rozdzielczej. Kolejną zaletą jest fakt tanich części w zakupie do tego modelu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka kultura pracy silnika oraz dobra elastyczność, aczkolwiek należy pamiętać iż poniżej 2,5 tys. obr/min nie ma fajerwerków tak jak powyżej tej wartości. Wtedy Delta bardzo się ożywia dzięki maxymalnemu momentowi obrotowemu i (nie wiem jak u innych) ochoczo ciągnie aż do 5 tys. obr/min korzystając z 90 KM generowanych przez turbosprężarkę. Jadąc w trasie w 2 osoby + bagaż na dwu tygodniowe wczasy podczas wyprzedzania "TIR-ów" czy wolniejszych osobówek nie trzeba ciągle redukować bieg (jeżdżę na trasie max 110 km/h). Również nie ma problemu podczas manewru wyprzedzania jadąc autostradą prędkościami dozwolonymi tj. 140 km/h czy dalszego przyśpieszania (prędkość max z 5 osobami to katalogowe 184 km/h po upływie tylu lat, do 170 ciągnie bardzo ochoczo, potem troche gorzej). Niewiele gorzej jest z 5 osobami i bagażem, ale wystarczy odpowiednio posługiwać się lewarkiem skrzyni biegów i nie jest się "zawalidrogą". Potrafi zawstydzić niejeden mocniejszy silnik, nawet w nowszej technologii. Ogólnie silnik niezniszczalny i bezawaryjny dzięki swej prostej budowie (pompa rotacyjna) - wystarczy dbać o niego, nie katować jak jest zimny, po szybkiej jeździe z turbiną odczekać aż ostygnie, regularnie wymieniać oleje i filtry oraz nie tankować na pierwszych lepszych stacjach z tanim olejem napędowym, a odwdzięczy się bezawaryjnością. Bez problemu odpala podczas naszych zimowych mrozów za pierwszym razem czy po dłuższych postojach.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo dobra, pamiętajmy iż jest to diesel na pompie rotacyjnej i biegi należy zmieniać na tzw. "dwa", a nie na "raz" jak to odbywa się w aurach z short shiftem. Bezawaryjna, nie zgrzyta na biegach. Bardzo rzadko pojawia się kłopot wrzucenia wstecznego biegu - źle zazębia się skrzynia (wystarczy przełączyć z 1 biegu na 2 lub na jedynce lekko ruszyć i po problemie).
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry, precyzyjny układ jezdny. Auto rewelacyjnie trzyma się drogi w trakcie szybko pokonywanych zakrętów oraz na wybojach, choć zniechęcać mogą lekkie przechyły nadwozia - kwestia przyzwyczajenia. Jedyny minus to odczuwanie silniejszego bocznego wiatru - należy kontrować kierownicą tor jazdy. Delcie nie są straszne nasze polskie drogi i czychające na nich niespodzianki typu niewidoczne, pojedyncze dziury lub głębokie koleiny. Nie jest to przecież terenówka, ale zawieszenie ma bardzo wytrzymałe.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra. Do tyłu gorzej podczas parkowania tyłem. Problem pojawia się również podczas skrzyżowań lub manewrów włączania się do ruchu w których widoczność może ograniczać bardzo szeroki słupek C.
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie wszystko jest na swoim miejscu na wyciągnięcie ręki kierowcy bez zbędnego "szukania" pożądanego włącznika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik podczas pracy w trybie "auto" skutecznie chłodzi w lato, ogrzewa w zimę i odparowywuje kabinę w sekundę w bardzo wilgotne dni. Wystarczy włączyć klimatyzację, ustawić rządaną temperaturę a reszta dzieje się sama. W czasie jazdy zamglonymi drogami skutecznie widoczność w lusterkach bocznych "wspiera" ich podgrzewanie - odparowuje osadzające się krople pary wodnej oraz skutecznie rozmraża zimowy lód.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duża przestrzeń zarówno z przodu jak i z tyłu auta. Z ciekawostek powiem, iż przednie fotele są bardzo wygodne do spędzenia nocy w aucie gdy braknie noclegów w danej miejscowości.
5,0
Wyciszenie
Nie wiem jak u innych użytkowników u mnie jest super. Jadąc prędkościami autostradowymi lub większymi można spokojnie prowadzić rozmowę w kabinie bez unoszenia głosu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
REWELACJA!!! Bardzo ekonomiczne auto, na trasie na baku (max 55 L) bez problemu uda się zrobić 1100 - 1200 km. Pozdrawiam wszystkich którym auto pali jak smok, chyba należy zacząć dbać o stan techniczny auta. Miasto (mieszkam w Łodzi, więc korki) od 7 do 8 L/100km. Trasa od 4,2 do 5 L/100km Podane wartości to spalanie z włączoną klimatyzacją dla spokojnej jazdy ale nie jak "emeryt".
5,0
Stosunek jakość/cena
Po dwóch latach od zakupu auto niewiele straciło na wartości. Ceny niektórych części (z "lepszej półki" - szkoda oszczędzać aby wydawać potem 2 razy): filtr paliwa - 24 zł filtr powietrza - 13 zł filtr pyłkowy - 28 zł tarcze hamulcowe przód wentylowane + klocki z czujnikiem zużycia - 180 zł kąpletny rozrząd - 210 zł
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje. Wymiana jedynie elementów eksploatacyjnych. Warto kupić droższy, bardziej zadbany model niż próbować zaoszczędzić, a następnie robić z auta skarbonkę i wkładać drugie tyle aby gdzieś pojechać bez obawy czy się dojedzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie psuje. Wymiana jedynie elementów eksploatacyjnych. Warto kupić droższy, bardziej zadbany model niż próbować zaoszczędzić, a następnie robić z auta skarbonkę i wkładać drugie tyle aby gdzieś pojechać bez obawy czy się dojedzie.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lancia Delta II