Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Freelander I Standard

logobankplus@wp.pl, 16 lat temu
Silnik 2.0 Di 98KM 72kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Land Rover Freelander I Standard 2.0 Di 98KM 72kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
3,38
21% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : widoczność
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Wymieniałem nagrzewnicę .Szczęście w nieszczęściu że usterka ujawniła się podczas przekładki (anglik) .Wymieniona niejako przy okazji
Silnik : Dość często korodują przewody z cieczą chłodzącą w związku z czym dobrze jest kontrolować jej stan .Miałem taki przypadek
Przeniesienie napędu : Czeka mnie naprawa lub wymiana przekładni kątowej i czort wie co przy tym jeszcze wyjdzie (cały układ napędowy jest dosyć awaryjny !)
4,0
Całokształt
Ja po prostu kocham to auto i wcale się nie zrażam ironicznymi wypowiedziami zwolenników prawdziwych terenowych Land Roverów i innych terenówek . To auto z pewnością nie jest dla nich . Jest to naprawdę fajna , wygodna ,duża osobówka z nieco ponadprzeciętnym prześwitem . Niestety ten wspaniały obraz psuje dosyć duża awaryjność .Problem jest o tyle poważniejszy niż zwykle , że naprawy przeważnie dotyczą bardzo kosztownych podzespołów .Próżno szukać tańszych zamienników , a niektóre elementy (szczególnie w układzie napędowym) są w ogóle nienaprawialne . I tak na przykład częste awarie dotyczą przekładni kątowej - od 4000 do 5500 . Szkoda ! Jest to auto dla tych którzy cenią sobie wygodę podróżowania . Jazda nim nie męczy a wręcz uspakaja . Nie jest ono stworzone dla kierowców z zacięciem sportowym , mimo że na trasie bez specjalnego " żyłowania " można całkiem żwawo przyspieszać .Każdy kierowca będzie w nim wyglądał lepiej niż w jakimkolwiek kompakcie . Ale uwaga ! Jeśli ktoś z was planuje taki zakup proponuję zostawić sobie parę tysiaków na kącie !
Wrażenia
4,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa muszę ocenić jako doskonałe jak na takie gabaryty samochodu. Niektóre podzespoły są jednak nienaprawialne co przyczynia się do bardzo wysokich kosztów w przypadku kiedy trzeba wymienić cały element. Nie biorę pod uwagę ewentualnych napraw w serwisie - to byłoby szaleństwo ! Zamienników praktycznie nie ma ! Jednym słowem naprawy to koszmar .
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
O takich awariach szybko zapominam -co mogę to sam naprawiam
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Napraw nie miałem dużo, ale jestem w posiadaniu tego auta zbyt krótko . Zdaję sobie sprawę z tego , że samochód ten jest dosyć awaryjny i nie są to bynajmniej błahe awarie .Piętą achillesową jest zespół napędowy ,który jest bardzo kosztowny w naprawach .Rozważam właśnie naprawę paru elementów , które przejawiają oznaki sporego zużycia .

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Di 98KM 72kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Land Rover Freelander I Standard 2.0 Di 98KM 72kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Land Rover Freelander I Standard