Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Konkurs gokartowy - tydzień 3

Mazda 3 I - Oceń swoje auto

 
lista nadwozi Mazda 3 I
 
lista silników Mazda 3 I

Podsumowanie 260 ocen tego auta

Oceny Mazda 3 I

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,36
6% lepiej niż w segmencie Niższa klasa średnia (4,06)

Całokształt

Całokształt

4,49

Mechanika

Silnik

4,46

Skrzynia biegów

4,53

Układ jezdny

4,65

Komfort

Widoczność

4,05

Ergonomia

4,50

Wentylacja i ogrzewanie

4,50

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,36

Wyciszenie

4,02

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

3,95

Stosunek jakość/cena

4,20

Niezawodność

Drobne usterki

4,49

Poważne usterki

4,49

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
88%
12%
NIE
na podstawie 198 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Układ hamulcowy

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Karoseria

Silnik

Zawieszenie

Filtr

Lista 260 ocen

sortuj komentarze od
4,92
dodano 30.08.2011 12:39:40 przez

Wcześniej jeździłem samochodami skody, volkswagena, audi i forda więc tak jak 90% polskich kierowców. Na mazdę zwróciłem uwagę dzięki opiniom i niezależnym testom i nie czuję się oszukany a wręcz przeciwnie- bardzo miło zaskoczony. Samochód jak na swoje wymiary jest przestronny i wygodny. Zawieszenie dość sztywne ale nie hałasujące. Wnętrze atrakcyjne i funkcjonalne. Mazda 3 z silnikiem 2.0 jest idealnym kompromisem pomiędzy samochodem rodzinnym a sportowym. 150KM robi swoje a dzięki wolnossącemu silnikowi charakterystyka pracy jest bardziej niż zadowalająca. Mazda przyśpiesza jak wściekła tylko trzeba wiedzieć jak to robić, zwłaszcza jak wcześniej jeździło się kilka lat dieslem. Zawieszenie zestrojone jest idealnie i nie trzeba się bać wchodząc szybko w zakręty. Spalanie jest na odpowiednim poziomie 10l w mieście i 7,5-8,5l w trasie- pewnie można zejść niżej ale po co jak wciskanie w fotel przy wyprzedzaniu jest takie przyjemne. Wygląd zewnętrzny auta jak dla mnie jest super. Awaryjność…jaka awaryjność? Rozrząd na łańcuchu, proste rozwiązania, silnik wolno ssący i nie wyżyłowany. Jedynie do czego można się przyczepić to do miękkiej blachy. Najlepszą recenzją tego auta jest fakt, że pomimo iż jeżdżę nim 5 miesięcy to gdy w siadam do niego to zaczynam się cieszyć jak dziecko . Jeśli chcesz mieć samochód, który będzie bardzo dobrze wyglądał, super trzymał się drogi, będzie względnie ekonomiczny, będzie przyśpieszał od 0-100 w 8,5sek a w dodatku będzie totalnie bezawaryjny to mazda3 2.0benzyna jest właśnie tym samochodem. No chyba, że lubisz zlewać się w tłumie to kup sobie milionowego na rynku polskim vw golfa.

więcej »
4,23
dodano 28.10.2011 14:27:12 przez

Przez 3 lata uzytkowałem, Mazdę 3 sedan diesel, silnik 1,6 diesel koncernu PSA. Auto kupiłem z przebiegiem 44 tys. z Niemiec od prywatnej osoby. Po roku w Polsce rdza na obydwu błotnikach tył (auto 4 lata). W aucie 6 letnim, gdy sprzedawałem rdza dodatkowo na progach z tyłu, kolejne ogniska rdzy na błotnikach tylnych, drzwiacch tylnych wewnątrz, malutkie zewnętrzne ogniska na przednich. Podwozie troche uratowałem, gdy 4 letnie auto zakonserwowałem, ale elementy zawieszenia gniły już w najlepsze. Przy przebiegu 125 tys. poszła turbina, którą zregenerowałem za 1500 PLN (pomimo regularnej wymany dobrego oleju). Ubywało też gdzieś płynu z chłodnicy, wycieku nie było. Mechanik podejrzewał głowicę naruszoną, nie robiłem tego juz, gdyż udało się uszczelnić te ubytki jakimś preparatem -płynem i pomogło. Na jak długo, trudno powiedzieć. Odzywało sie już koło dwumasowe które trzeba robić razem ze sprzęgłem, ale 20-30 tys. by jeszcze wytrzymało. Pozbyłem sie auta, gdyż nie chciałem zmierzyć się w kolejnym roku z zawieszeniem,które pochodzi od Mazda 6 i jego wymiana jest b. droga. Z auta przez 3 lata użytkowania byłem zadowolony, samochód piekny (nawet dziś)b. cichy i oszczędny z tym silnikiem, wdzięczny, zawieszenie cudnie prowadziło. Dalsze przewidywalne koszty użytkowania po tym przebiegu i ogólne gnicie auta mnie zniechęciły. Wczśniej jeździłem golfami i astrami i madzię będę dobrze wspominać, ale to gnicie auta! Niby Mazda rozstała się z Fordem ale Mazdy 6 dwuletnie nadal mają rdzę!

więcej »
4,46
dodano 13.10.2013 18:31:38 przez

opinia dotyczy M3 z silnikiem benzynowym 1.6 produkcji japońskiej: Jeżdżę używaną M3 już prawie 3 lata. Przebieg nie jest znany bo auto używane ale jak na 7 lat to jestem zachwycony bezusterkowością Mazdy! To jedyny samochód, o którym słyszałem, który nie miał najmniejszej awarii w ciągłym użytkowaniu! Poza non-stop wypalającymi się żarówkami, wymianą oleju i filtrów nie robiłem nic przez 3 lata i przeszło 50kkm jakie sam przejeździłem! Hamulce najlepsze jakie używałem, układ jezdny perfekcyjny do kwadratu (!!! albo lepiej). Nadwozie - no cóż, mój fiat uno rdzewiał bardziej ale miał twardsze blachy. W zimie Mazda odpalała zawsze od 1 razu: kręcenie 1 do 3s max nawet przy -18'C! a świec jeszcze nie wymieniałem. M3 jest ładna wew. i na zewnątrz. Autko byłoby niemal idealne gdyby nie silnik, który jest jednocześnie zbawieniem (bezawaryjny i bezobsługowy) i przekleństwem (baaardzo dużo pali i raczej leniwy). Miałem kilka samochodów, które lubiłem lub nie, były bardziej awaryjne lub mniej ale Mazdziocha w tej chwili kumuluje same dobre cechy (poza spalaniem) wszystkich wcześniej posiadanych i użytkowanych (służbowych) prze mnie samochodów. Na pytanie, które jest w ankiecie: czy kupiłbym jeszcze raz to auto: kliknąłem TAK ale to nie prawda bo zamierzam tym samochodem jeździć do kiedy się nie rozleci a po moich doświadczeniach z FEscortem, FFocusem, WVPassatem i FUno, którymi jeździłem do zajeżdzenia M3 ma zdecydowanie dużo więcej czasu!

więcej »
4,31
dodano 24.11.2012 08:22:35 przez

jestem posiadaczem autka od 2007 roku minelo juz 5 lat a autko nadal jezdzi poza malymi naprawami zawieszenia ale to bylo spowodowane nasza kochana polska druszke jaka mamy ze niestety potym okresie musialem powymieniac conieco amorki tuleje a reszta to eksplatacyjne normalka, jezeli ktos chce kupic autko tej klasy i rocznik smialo polecam ma bardzo dobry silnik(ani grama nie bieze oleju , ma lancuch wiedz dozywotni) w zasadzie nie do zajechania skszynia AU bardzo dobze chodzi niema zadnych mankametow sietnie pszechodza biegi kiedy tszeba depnac szybko reaguje wiedz nawet auta nowsze maja problem zeby dogonic mazdziurke , autko prowadzi sie doskonale jest pszyczepna na zakretach ladnie sie prowadzi i bezpieczne tylko wkuza mie sygnalizator zapnij pasy :) ale bynajmiej jezdze bezpiecznie z zapietymi pasami , w trasie autko wygodne chodz slabo wyciszone szkoda bo to calosc psuje rekomedacje autka ale najwazniejsze ze nadrabia stylistyka i agresywnym wygladem bynajmiej ja tak oceniam i najwazniejszym dynamika pszez 5 lad nadal mie zaskakuje i niewiem czy sie pozbede bo lepszego autka nie widze za te cene

więcej »
4,31
dodano 14.03.2011 15:02:57 przez

To moja pierwsza ocena auta, którym jeżdżę stosunkowo niedługo więc nie będę pisał o usterkach tylko o jakości jazdy. Mój poprzedni samochód: ford focus zbudowany jest na tej samej płycie podłogowej co M3 i spodziewałem się równie dobrej jakości jazdy. Jakież było moje zdumienie jak wsiadłem do Mazdy! Zawieszenie w niczym nie przypomina focusa, który słynie z dobrego prowadzenia i nieprzeciętnej w swojej niewysokiej klasie przyczepności. Mazda przewyższa go bez porównania. Doskonałe hamulce i świetna jakość wykończenia pozostawia focusa daleko w tyle. Silnik benzynowy podobno jest absolutnie bezawaryjny w przeciwieństwie do diesla, który jest pakowany od citroena. Niewątpliwą wadą jest bardzo wysokie spalanie silników produkowanych do 2009 co widać po szybko opadającej wskazówce poziomu paliwa. Nowe silniki są ustawione na eko-spalanie przez co przyspieszenie wynosi aż 12,6s. Moja Madzia ma 11.0 do setki - niestety kosztem zużycia. Puki co bawię się tą Mazdą a uśmiech mnie nie opuszcza aż do wizyty (częstej) na stacji paliw. Puki co polecam. Za rok napiszę nową opinię, bogatszy o nowe doświadczenia.

więcej »
3,77
dodano 02.02.2013 16:47:53 przez

Samochód służył mi jako auto służbowe przez ponad dwa lata. Jest to dobry i solidny sprzęt, jeżeli się o niego dba. Zaznaczę, że dostałem go "w spadku" po innym oddziale mojej firmy. Był bardzo zaniedbany w środku, ale jak się też później okazało, mechanicznie. W pierwszym roku wymieniona turbina, szczęki hamulcowe tył i przód. Zaniedbane przeglądy i niedostatecznie pilnowane wymiany części wymusiły naprawę silnika, rozrządu i układu chłodzenia, co poniosło za sobą olbrzymie wydatki. Nie do udźwignięcia dla mnie prywatnie. Teraz, jak go oddaje to wiem, że kolejna osoba będzie miała samochód doprowadzony do idealnego stanu. A wystarczyło robić to, co kazała instrukcja. Przejechałem nim pół Europy już po wspomnianych naprawach i nigdy mnie nie zawiódł. Do czasu ich realizacji nie byłem pewien przejechania żadnego kilometra. Samochód solidnie zrobiony, dobrej jakości materiały. Wszystko precyzyjnie dopasowane i przemyślane.

więcej »
3,69
dodano 13.11.2013 08:48:09 przez

Auto z fajnym silnikiem zapewniającym przyzwoite osiągi (polecam). Fajny układ jezdny zapewniający dobre prowadzenie. Elementy te dają frajdę z jazdy. Dodatkowo auto fajnie wygląda tak z zewnątrz jak i wewnątrz. Niestety auto jest usterkowe (zob. niżej w opisie), dodatkowo słabo odporne na rdzę. Oczywiście być może inne auta też mają problemy z awaryjnością bo elektryka nie jest mocną stroną w obecnych czasach, jednakże jeśli dodamy fakt że auto to jest o 10-25% droższe od konkurencji to można od niego wymagać mniejszej awaryjności. Dzisiaj mogę stwierdzić, że auta tego bym drugi raz nie kupił, bo niestety fajny silnik i układ jezdny przegrywa z dużą awaryjnością. W konsekwencji powstaje pytanie czy opłaca się płacić więcej tylko za znaczek mazdy? Tu niech każdy sobie odpowie sam. Tak na marginesie to podłoga w mazdzie jest od forda, który jest sporo tańszy a czy aby na pewno bardziej awaryjny?

więcej »
4,46
dodano 30.08.2010 09:35:24 przez

Posiadana przeze mnie wersja jest sprowadzona z USA. Wbrew temu co niektórzy słyszeli tam, auta wcale nie są dobrze wyposażone! Na rynku USA istnieją wersje aut o których w europie nikt nie słyszał. Najniższa opcja mazdy 3 na USA w porównaniu do najniższej na EU nie posiada: - centralnego zamka - elektrycznych szyb - ABS - gorsza tapicerka/fotele - stalowe felgi na plus można zaliczyć: - automatyczną skrzynia biegów Najmniejszy silnik w USA to 2.0, 150koni. Jeśli chodzi o części to niema najmniejszego problemu z dostępnością. Wersja USA ma prawie wszystko takie samo jak EU (jak dotąd znalazłem tylko jedną różnicę, którą jest belka wzmocnienia przedniego). Niektóre części (np. klocki hamulcowe, amortyzatory, filtr oleju, komputer od poduszek powietrznych) są takie same jak w fordzie focus, auta posiadają tą samą płytę podłogową.

więcej »
4,77
dodano 27.12.2012 12:53:45 przez

Po długim namyśle, i kilku jazdach próbnych w komisach wybrałem Mazde 3.Wiadomo, że nie ma samochodu idealnego, ale biorąc pod uwagę najważniejsze czynniki Mazda wypada chyba najlepiej. 1)najlepsze wyposażenie w stosunku do ceny.2)jakość wykonania i materiały bardzo dobre.3)rewelacyjny silnik .4)właściwości jezdne . Auto godne polecenia ceny aut spadly więc mazda mnie skusiła UWAGA nie kupować aut z tzw importu z niemiec ja oglądałem 24 szt i te z niemiec to złomy liczniki kręcone tak o z 300tyś na 100 muj jest z ****** nie bede robił reklamy (byl malowany ale takie są realia wole mięc malowane a nie zajeżdone z niemiec ( a tak pozatym kto wierzy w to że NIemiec Polakowi tanio auto sprzeda całe, nawet letko uszkodzone sam naprawi tylko te co mają 300 - 400 tyś km są cale i tanie a potem płacz że auto się się sypie )

więcej »
0,00
dodano 24.04.2011 17:49:55 przez

Doskonale dopracowane auto należące do samochodów małych. I jak na takie autko ma szeroki rozstaw kół co zapewnia doskonałą trakcję w porównaniu nawet z o klasę wyższą Mazdą 6!!! Silnik 1,6 benzyna to najbardziej ubogie minimum ale w mieście daje radę. Awaryjność w tym aucie: od nowości nie stwierdzono usterek. Blachy natomiast są grubości łonowego włosa i nawet przypadkowe oparcie się o np. drzwi pozostawi ślad pośladków. Odradzam reflektory soczewkowe - marnie świecą. Lepsze są chyba z optyką lustrzaną. Samochód piękny z zewnątrz i jeszcze ładniejszy wewnątrz. Świetna trakcja i hamulce. Silnik 1,6 nie zadowala. Następnym razem wybrałbym 2,0. Na uwagę zasługują BARDZO wygodne siedzenia zarówno z przodu jak i z tyłu a nie są to żadne kubełki tylko zwykłe fotele obite wyjątkowo dobrej jakości sztucznym materiałem.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus

Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus

Rocznik: 2014. Przebieg: 0 km. Silnik: 1.6 132KM, benzynowy.

Cena: 66 100  ►  58 900 zł

Zyskujesz 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny SEAT Leon STYLE

Demonstracyjny SEAT Leon STYLE

Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.

Cena: 84 185  ►  73 900 zł

Zyskujesz 10 285 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mazda 3, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Mazda 3

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Mazda 3

Mazda 3 2.0 Skyactiv-G - egzotyczna alternatywa
Mazda 3 2.0 Skyactiv-G - egzotyczna alternatywa Nowy kompakt z Kraju Kwitnącej Wiśni wyróżnia się nie tylko efektowną linią nadwozia, dobrze zestrojonym zawieszeniem i rozsądnie skalkulowaną ceną. Fani motoryzacji na całym świecie od dłuższego czasu dyskutują na temat silnika Skyactiv-G. Czy 120 KM z... dwóch litrów pojemności znajduje uzasadnienie w erze downsizingu?

Mazda 3 - zobacz filmy

Mazda 3 2.0 122 KM, 5d, 2013 - wideotest AutoCentrum.pl
Mazda 3 2.0 122 KM, 5d, 2013 - wideotest AutoCentrum.pl Nauczka dla mnie - nigdy nie napalać się na żadne auto. Zbyt wysokie oczekiwania to prosta droga do... rozczarowania. A może niezasłużonego? Zobaczcie sami, czy nie byłem zbyt surowy...
Mazda 3 2.0 120 PS AT - acceleration 0-100 km/h
Mazda 3 2.0 120 PS AT - acceleration 0-100 km/h Mazda 3 2.0 120 PS - accurate acceleration measurement with Driftbox. Enjoy :-)
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 189 538
Mazda 3 I 260

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum