Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi

Mike, 10 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczność silnika, rewelacyjne przyspieszenie i... bardzo niskie spalanie (7,9 litra przy wolnossącym silniku benzynowym 165 KM - rewelacja!), a mam bardzo ciężką nogę...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Przytrafia się, że sporadycznie \"wariują\" systemy takie jak RVM czy i-stop
Inne : Wycierające się niektóre materiały wykończeniowe (gałka zmiany biegów)
Karoseria : Miękki lakier - ale wszystkie auta tak teraz mają (\"eko\")
5,0
Całokształt
Prawie nie ma się do czego przyczepić. Denerwujące niektóre oszczędności \"na siłę\" - np. skokowa regulacja fotela pasażera i brak regulacji u pasażera odcinka lędźwiowego. Trzeba się przyzwyczaić do wymiarów auta i trudności manewrowania nim (wysoko poprowadzona linia okien, słaba widoczność maski z przodu auta etc.). Za to auto się odwdzięcza dynamiką i komfortem - przejechać 1200 km w jeden dzień i wysiąść zupełnie nie zmęczonym - bezcenne...
Wrażenia
5,0
Silnik
Będą fani silników V6 czy też silników z turbodoładowaniem (pojedycznym czy podwójnym) i cenię ich punkt widzenia, niemniej jak na potrzeby większości użytkowników ten silnik jest rewelacyjny. Owszem, jeśli ktoś na niemieckich :) autostradach rozwija prędkość powyżej 190-200 km/h to może narzekać, że przy prędkości 220 km/h Mazda 6 traci nieco werwy... Niemniej do 160-180 km/h auto zachowuje się rewelacyjnie a silnik nie \"dusi\" się i nie domaga szybszej czy wolniejszej jazdy i to nie ważne czy podróżuje się z prędkością 40, 70, 120 czy 160 km/h. Prędkości autostradowe to auto uwielbia i na takich trasach spisuje się rewelacyjnie.
5,0
Skrzynia biegów
W tej klasie prawdopodobnie tylko Honda Accord może mieć lepszą manualną skrzynię biegów. Jeśli chodzi o automat, kto co lubi - mnie podczas jazd testowych nie przypadł on do gustu (w przeciwieństwie do np. DSG), niemniej wiele osób go chwali. Dzięki znakomitej elastyczności silnika w zakręty (nawet ostre) wchodzi się na \"czwórce\" lub \"trójce\" a większość jazdy (także po mieście) przejeżdża się na \"szóstce\". Biegi 1 i 2 w zasadzie tylko do ruszania a \"piątka\" w sumie jest zbędna. Skrzynia działa znakomicie (krótkie skoki, szybkie i precyzyjne przełożenia). Natomiast... wyciera się tworzywo na gałce zmiany biegów (ale Mazda bez zmrużenia okiem na gwarancji to wymienia).
5,0
Układ jezdny
Auto jest jak przyklejone na zakrętach, nawet gdy wchodzimy w nie ze sporą prędkością. Wspomaganie elektryczne czasem odrobinę sztuczne, ale wszystkie auta tak teraz mają. Szkoda, że \"szóstka\" nie jest dostępna z napędem 4x4, ale kto wie - może w przyszłości? (miejsce na tunelu środkowym na montaż napędu podobno jest). Brawo za tradycyjny hamulec ręczny zamiast elektrycznego - który w awaryjnych sytuacjach jest zupełnie nieużyteczny.
Komfort
4,0
Widoczność
Coś za coś - przy tak pięknej sylwetce i wysoko poprowadzonej linii okien wymagana jest wzmożona uważność (czujniki cofania z przodu i tyłu absolutnie niezbędne), zwłaszcza przy włączaniu się do ruchu ograniczona widoczność z prawej strony (szeroki słupek B). Można się do tego przyzwyczaić, ale w pierwszych dniach jazdy lepiej omijać zatłoczone parkingi przy centrach handlowych! (do tego auta i jego gabarytów trzeba się trochę przyzwyczaić). Niedogodności z widocznością świetnie rekompensują znakomite adaptacyjne lampy biksenonowe (miły ukłon Mazdy w kierunku rynku europejskiego - producenci aut z Dalekiego Wschodu proponują najczęściej proste lampy ksenonowe).
5,0
Ergonomia
Moim zdaniem rewelacyjna. Nieprzeładowany kokpit (jak w Mondeo czy Insigni), świetne sterowanie nawigacją, telefonem i odtwarzaczem CD/MP (dotykowe, z kierownicy lub pokrętłem i przyciskami na tunelu środkowym. Znakomite materiały wykończeniowe (lepsze niż w niejednym Audi), trudno znaleźć twarde plastiki czy też materiały \"udające\" aluminium. Są malkonenci narzekający na schowki w drzwiach - ale znakomicie się nadają one na butelki z wodą, czego chcieć więcej? Jedynie jeśli oba uchwyty na kubki z kawą mamy zajęte to faktycznie może to przeszkadzać w zmianie biegów i do tego można się na upartego przyczepić. Co bystrzejsze osoby zauważą, że zegar pokazujący godzinę jest mało widoczny, ale to naprawdę szczegóły... W stosunku do CX-5 widać znaczną poprawę (lepsze materiały wykończeniowe - zwłaszcza materiałowa tapicerka, przesuwny podłokietnik, nawiewy klimatyzacji i wentylacji na tylne fotele etc.).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mimo bardzo ciemnego wnętrza i ciemnej karoserii auto w każdych warunkach schładza się błyskawicznie. Ogrzewania nie było okazji dotąd próbować :), na pewno jednak spisuje się świetnie (silnik benzynowy a nie diesel) plus podgrzewane fotele w standardzie. Podobno nie oferowane jest na razie ogrzewanie postojowe do nowej \"szóstki\" ale to się zapewne w najbliższym czasie zmieni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest naprawdę znakomicie. Kto nie wierzy niech spróbuje przejechać się na tylnym siedzeniu nowej Mazdy 6 sedan a potem przesiąść się na chwilę na to samo miejsce do Volskwagena CC. Pasażerowie Mazdy 6 siedzą jak w wygodnych fotelach w domu - to nie ulega wątpliwości. Pojemność bagażnika jest wystarczająca, choć konkurenci (Passat, Superb) oferują nieco więcej. W wersji kombi w standardzie rozwijana siatka za drugim rzędem siedzeń pozwala bezpiecznie i funkcjonalnie wypełnić bagażem po sam dach bagażnik. Na dwutygodniowe wakacje na campingu w Chorwacji jak znalazł :) - i boks dachowy nie jest konieczny.
4,0
Wyciszenie
Przy większych prędkościach auto nieco głośne, niemniej w swojej klasie wyciszenie Mazda 6 ma naprawdę dobre. Fantastycznie działa zestaw głośnomówiący, w każdych warunkach można znakomicie prowadzić rozmowy. Na światłach seryjny system i-Stop powoduje, że w aucie panuje absolutnie błoga cisza...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na mocny silnik benzynowy (165 KM, 8 sekund do setki) i naprawdę dynamiczną jazdę, średnie spalanie poniżej 8 litrów to rewelacja. Zaskakuje też świetna elastyczność, już od niskich obrotów. Ceny przeglądów nie odstają od konkurencji, a na pewno są tańsze niż w przypadku większości SUV-ów. Napraw mam nadzieję, że jeszcze dłuugo nie będzie :) - tradycyjna u Japończyków pełna 3-letnia gwarancja bez limitu kilometrów...
4,0
Stosunek jakość/cena
Jasne, że można kupić tańsze auta w segmencie D i/lub bardziej oszczędne diesle. Ale przyjemność jazdy autem którego się nie spotyka we flotach - bezcenna. Poza tym nie trzeba się zastanawiać czy dopłacać za system RVM 3 tys. zł, za ksenony 6 tys. zł etc. - bo są gotowe wersje wyposażeniowe. Auto klasą zbliża się do Audi A4 czy BMW 3, a jest od nich znaaaacząco tańsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sporadycznie potrafią wyłączać się chwilowo (duże opady deszczu, zabrudzone lusterka etc.) dodatkowe systemy (RVM, i-stop) nie mające wpływu na bezpieczeństwo i komfort jazdy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma i nie będzie (original made in Japan, no turbo, no DPF :-)). Jako anegdota - chyba każdego niemal eksploatującego to auto na początku drugiego dnia niepokoi świecąca się niebieska lampa, oznaczająca... niedogrzany jeszcze silnik.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 III Kombi