Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 I SUV

Kornel, 9 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda CX-5 I SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Właściwości jezdne z górnej półki.
5,0
Całokształt
Bardzo dobre właściwości jezdne, auto świetnie trzyma się w zakrętach, a przy tym nie jest twarde. Porządny prześwit, dobre materiały i świetny, oszczędny silnik wolnossący. W porównaniu do CRV wyraźnie mniejsza przestrzeń z tyłu i grube słupki przednie trochę ograniczające widoczność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na samym początku miałem pewne obawy co do dynamiki ( poprzedni motor w CRV miał 340 Nm ). Do charakterystyki silnika wolnossącego po 6 latach jeżdzenia turbodieslem trzeba się przyzwyczaić. Ładne, liniowe rozwijanie mocy, powyżej 4.000 obrotów jest naprawdę przyjemnie. Silnik jak na 2 - litrową benzynę bardzo oszczędny, jeżeli nie jeździ się po metropoliach i nie przekracza często prędkości 130 km/h, osiągnięcie przeciętnego spalania poniżej 8 l nie jest problemem. Konstrukcja pionierska ( stopień sprężania 14:1 ), o ile okaże się niezawodna jak poprzednie silniki benzynowe Mazdy, to downsizing w duzych pojazdach z groteskowymi pojemnościami motorów rzędu 1,0 - 1,4 litra, służy chyba tylko interesom koncernów motoryzacyjnych.
5,0
Skrzynia biegów
Zwarta i przyjemna w obsłudze, na początku nieco haczyło z przechodzenia z 2 - ki na 3 - kę, teraz jest w porządku.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny z górnej półki. Trudno się do czegoś przyczepić. Jedynie przy prędkościach autostradowych powyżej 140 km/h z uwagi na lekkość konstrukcji auto jest wrażliwe na silne podmuchy wiatru.
Komfort
4,0
Widoczność
Tu jest wyraźnie gorzej od Hondy CRV - mniejsze szyby i grube słupki przednie ograniczające widoczność.
5,0
Ergonomia
W porządku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mniejsza przestrzeń z tyłu w zestawieniu z moim poprzednim SUVEM.
4,0
Wyciszenie
Do 110 km/h idealnie, znośnie do 140 km/h, powyżej hałas jest dość znaczny, dla niektórych to wada, dla innych nie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
OK.
5,0
Stosunek jakość/cena
OK.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymienione lusterka ( problem ze składaniem ), w ogóle lusterka to słaby punkt modelu - powyżej 120 km/h wyraźnie się trzęsą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie wszystko w porządku, a za sprawą silnika wolnossącego mam nadzieję, że tak będzie do znacznego przebiegu. W CRV powyżej przebiegu 200.000 km niestety dała o sobie znać turbina i koło dwumasowe.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-5 I SUV