Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-9 SUV

Hubert, 12 lat temu
Silnik 3.7 V6 MZI 277KM 204kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda CX-9 SUV 3.7 V6 MZI 277KM 204kW 2007-2012 - Oceń swoje auto
4,77
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Doskonałe właściwości jezdne zimą na zasypanych świeżym śniegiem ulicach. Jedziesz tak jakbyś miał czarny asfalt i w ogóle nie czujesz najmniejszych oznak utraty trakcji czy nadsterowności. To jest coś, czego nie czułem w żadnym innym samochodzie.
5,0
Całokształt
To rewelacyjny samochód bez konkurencji za tę cenę. Nikt za 156tys zł nie oferuje tak wielkiego 4,9m crossovera z takim wyposażeniem. To przedział cenowy dla małych SUWVów typu CRV, XC60 czy CX-7 bo wlaśnie tyle ona kosztuje w polskich salonach jako najwyższy model Mazdy. Dobrze, że Mazda zdecydowała się na dwukrotne sprowadzenie limitowanej serii tych samochodów do salonów i dzięki temu około 200 takich cacek jeździ po Polsce. Choć to subiektywna sprawa w mojej ocenie samochód jest bardzo ładny, nie przeładowany, nie trąci festynem, nieziemsko wygodny i stabilny na drodze, silnik doskonały i pięknie zestrojona skrzynia biegów, no i przestrzeń w środku to szok a do tego bardzo komfortowy. Konkurencja w postaci VW Touarega czy Q7 w takiej opcji to koszt 80tys więcej. Nie wdaję się w dyskusję czy warto przepłacać i co jest lepsze... ale jak widzę przechodniów oglądających z zaciekawieniem 20 calowe felgi mojej cx-9 to miło się robi :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacyjny, kultura pracy to ekstraklasa. Porównywanie do niemieckich topornych diesli jak tu ktoś w komentarzach napisal to nieporozumienie. Doskonała synchronizacja z automatyczną skrzynią biegów daje świetny efekt. Naprawdę trzeba byc malkontentem żeby na cokolwiek w tej materii narzekać. Widlasta V6tka konstrukcji Forda jest perfekcyjna z tym autem.
5,0
Skrzynia biegów
Doskonale zestrojona z silnikiem. Przy spokojnej miejskiej jeździe nastawiona na oszczędność paliwa. Gdy się wciśnie pedał gazu w podłoge czuć adrenalinkę, piękny dźwięk silnika i 24 zaworów no i to co fani benzyny lubią najbardziej... ciągniemy do 7 tys obrotów! Brzmi cudnie, wrażenia rewelacyne.
5,0
Układ jezdny
Perfekcyjny. Jazda tym samochodem to sama przyjemność.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w crossoverach tej wielkości bardzo dobra we wszystkich kierunkach.
5,0
Ergonomia
Do niczego się nie można przyczepić, wszystko pod ręką, wszystkiego pełno.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra, wydajna, trzystrefowa. Na pochwałę zasługuje elektroniczny panel dla pasażerów z tyłu z pełną gamą sterowania niezależnego. Jedyny minus to odczuwalny na twarzy powiew powietrza przy ustawieniu na przednią szybę (zasługa kratek nawiewowych na boczne szyby).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Górna półka tego co można wymyślić w tych gabarytach samochodu. Mam 190cm i 115kg i siedzę w tym samochodzie jak przed telewizorem w fotelu. 6 osób (po dwie w rzędzie) komfortowo podróżuje. UWAGA! Trzeci rząd siedzeń to nie namiastka siedzeń w wersji dla przedszkolaków tylko pełnowartościowe wygodne fotele na których dorosła osoba będzie komfortowo podróżowała. Modyfikacje przestrzeni, siedzeń, przesuwy - mistrzostwo świata. Kupiliśmy ten samochód głównie ze względu na space i to jest właśnie to!
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, choć przy 150km/h zaczyna się szumek głośniejszy we wnętrzu. Silnika nie słychać w ogóle przy spokojnej jeździe w pełnym zakresie prędkości. Mruczy pięknie dopiero przy ostrej dynamicznej jeździe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli ktoś kupuje samochód ważący 2 tony 200kg mający silnik 3,7l i oczekuje niskiego spalania to jakiś nonsens. Samochód pali świetnie do swojej masy i pojemności. Trasa 12l, miasto latem z klimą 14l, zima 15l. Żal tym samochodem jeździć spokojnie bo aż się prosi o konkrety :) Jeśli chcesz ekonomicznego samochodu kup sobie topornego diesla. Jeśli lubisz syk silnika i emocje związane z ruchem wskazówki obrotomierza - śmiało kupuj samochód z V6.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonały. Bezkonkurencyjny samochód za tę cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam samochód z polskiego salonu kupiony w styczniu więc nic się póki co nie zepsuło. Pewnie nic się też przez kolejne lata nie zepsuje bo raz że to prawdziwa Mazda z Japonii, dwa że wolnossący bezawaryjny benzynowy cyclone fordowski to najlepszy silnik ever.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam samochód z polskiego salonu kupiony w styczniu więc nic się póki co nie zepsuło. Pewnie nic się też przez kolejne lata nie zepsuje bo raz że to prawdziwa Mazda z Japonii, dwa że wolnossący bezawaryjny benzynowy cyclone fordowski to najlepszy silnik ever.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.7 V6 MZI 277KM 204kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-9 SUV