Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda Premacy I

Paweł, 10 lat temu
Silnik 2.0 DiTD 90KM 66kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 322 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda Premacy I 2.0 DiTD 90KM 66kW 1999-2001 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Układ wtryskowy, bardzo delikatny na paliwo słabej jakości którego w Polsce jest pełno i jak się zacznie psuć to końca nie widać.
Układ elektryczny : Układ elektryczny jest słabo odizolowany co powoduje częste usterki. Np parciejące przewodu od wilgoci bądź gryzonie które sobie ucztę urządzają po pokrywą silnika i gryzą kable. Czujniki wszelkiej maści też są bolączką tego auta.
Karoseria : Rdza na nadkolach. Niestety Japończyki tak mają.
4,0
Całokształt
Samochód sprowadziłem osobiście z Holandii. Samochód bardzo wygodny, silnik jeżeli jest w dobrej kondycji i lane jest dobrej jakości paliwo to posłuży latami. Niestety ja trafiłem na kiepski egzemplarz. przez co się zraziłem bardzo do producenta tego auta. Niestety przez ceny części i koszty napraw napewno nie kupie żadnej Mazdy w dieslu. Ogólnie poza Mazdą mam jeszcze VW Passata B5FL 1.9TDI (130KM) i Citroena Berlingo 1.9d i narazie odpukać żadnych niespodzianek. Nie chce tu negować w żadnym wypadku silników diesla spod znaku Mazdy bo cieszą się one bardzo dobrą opinią, niestety w moim przypadku sie to nie sprawdziło i napewno Mazdy w dieslu już nie kupie ze względów ekonomicznych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dopóki chodził to nie było do niego zastrzeżeń. Samochód jak na swoje 90KM nawet przyzwoicie jeździł. Auto kupiłem w Holandii i na niemieckiej autostradzie spokojnie wyciągał 180km/h. Niestety od kiedy zaczęły się problemy z silnikiem auto stoi i nikt nie chce się podjąc naprawy a serwis jest dla mnie za grogi co widać zresztą po cenach samych części.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia rewelacja. Biegi wchodzą bardzo płynie, lewarek nie błądzi przy zmianie biegów i perfekcyjnie trafia w biegi.
5,0
Układ jezdny
Jeżeli chodzi o zawieszenie to również jestem bardzo zadowolony. Prowadzi się pewnie, nawet przy większych prędkościach można spokojnie pokonywać ostrzejsze zakręty. Może ze zwrotnością troche gorzej, jeżeli chce się nawet na dwa razy zawrócić na wąskiej ulicy to już stwarza problemy, ale tak to już bywa w samochodach ze wspomaganiem że promień skrętu jest troche większy.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu znowu na 5. Siedzi się wysoko. Widoczność przód i boki rewelacyjna natomiast gorzej z tyłem ponieważ tylną szybę w lusterku zasłania środkowy zagłówek więc trzeba jeździć bez niego. Ale jak jedzie 5 osób to pasażer zasłania tylną szybę ale ogólna ocena bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Jeżeli chodzi o ergonomie to tutaj również nie ma zastrzeżeń. Może podłokietnik mógłby być nieco szerszy ale to nie jest wymagane. Wszystko na miejscu w zasięgu ręki. No może włączniki świateł przeciwmgielnych troche nie bardzo ale to już szczegół bo nie korzysta się z nich jakoś wyjątkowo często. Osoby z krótszymi nogami muszą się bliżej przesunąc co może sprawiać problem z obsługą el. szyb.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje bardzo dobrze, może nie tak jak auta francuskie (z powodzeniem mogą służyć za saune :)) ale jest bardzo dobrze, a klimatyzacja również schładza odpowiednio powietrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie auto mimo swoich niepozornych rozmiarów zewnętrznych jest bardzo dobrze zaplanowane przestrzennie w środku. Każdy z pasażerów ma mnóstwo miejsca na nogi, i nawet przy 5 osobach w samochodzie da się komfortowo podrózować.
3,0
Wyciszenie
Tu nieco gorzej bo bardzo słychać prace silnika, przynajmniej w moim egzemplarzu. W trasie dość dokuczliwe ale bez przesady. Radia już ciszej się raczej nie posłucha.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No w moim przypadku na początku było luksus bo spalanie oscylowało w granicach 6-7l/100km im silnik bardziej dawał o sobie znać to i spalanie o dziwo rosło nawet do 10l/100km w trybie mieszanym. To jednak raczej wina silnika a raczej pompy wtryskowej która niestety w rezultacie odmówiła posłuszeństwa.
3,0
Stosunek jakość/cena
W tej chwili cena juz spadła ale jeszcze 1-2 lata temu ceny podchodziły pod 20 tyś za 2000r. Teraz już w się troche uspokoiło. Ale Mazda ma dobrą opinie jeżeli chodzi o bezawaryjność aut stąd tak wysokie ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj tylko czujnik ABS z tyłu a tak poza tym to nic.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No i tu całą opinie o samochodzie szlak trafia bo niestety mój egzemplarz okazał się pechowy. Niestety auto jeździło od mechanika do mechanika. Prawdopodobnie coś z układem wtryskowym. Był moment że auto wogóle nie paliło, jak już jedni ją uruchomili to nie chodziła jak należy i tak niestety jest do tej pory. Regeneracja pompy jest bardzo droga bo waha sie w granicach 3 - 6 tyś zł a nowa dostępna jest w niemczech i kosztuje tyle co używana Premacy z tego roku. Padł czujnik prędkościomierza co też do tańszych nie należy i rozrząd którego cena też nie zachwyca. Wspomnieć można jeszcze o rudej którachyba atakuje każdego japończyka w tym samym miejscu tj. nadkola. Niestety też to trzeba było zrobić bo jeszcze troche i nie było by co robić.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DiTD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda Premacy I 2.0 DiTD 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda Premacy I