Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda Premacy I

Javier Hernandez \"Chicharito\", 12 lat temu
Silnik 2.0 DiTD 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda Premacy I 2.0 DiTD 90KM 66kW 1999-2001 - Oceń swoje auto
4,46
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wnętrze - bardzo dużo miejsca i bardzo ustawne, a także niezawodność i ten inny styl jazdy w porównaniu do \"zwykłych\" osobówek :)
5,0
Całokształt
Ogólnie Auto na prawdę godne polecenia. Siedzi się fajnie wyżej niż inni, w środku nowocześnie a nie jak to zwykle japończyki :) fotele wygodne, duży bagażnik, bardzo ustawny w środku, silnik no mógłby być mocniejszy ale jest dosyć dynamiczny jak dla mnie :) trochę głośno przy wyższych obrotach, skrzynia biegów trochę cieżko zaczęła chodzić, no a tak to tradycyjne zdanie: to co trzeba to wymienić (filtry, oleje) bez niespodzianek.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mimo 90 KM auto sprawnie przyspiesza. Czuć ten duch \"Japońca\" :D powyżej 110 km/h już jest dosyć głośno. Ogólnie nie ma problemu z przyspieszeniem, chodź na 2. biegu odczuwalna jest dziuuuura i to nie raz jakaaa :D Jednym słowem w tej kwestii silnik bardzo fajny, ale mógłby być mocniejszy...
4,0
Skrzynia biegów
Na początku kupna - to normalnie jak w jakiejś limuzynie :D przełączanie biegów, z czasem wsteczny zaczął cieżej wchodzić, nie raz trzeba \"rąbnąć\" po mjensku :D Moja Dziewczyna (jest na kursie) ogólnie ma troszku problemy z przełączaniem
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest super. :) Kiedyś w AŚ przeczytałe, że \"Mazda jeździ jak gokart po zakrętach\" i tak rzeczywiście jest - oczywiście elementy, które się zużywają no trzeba wymienić, bo zaczęły dochodzić jakieś stuki, ale na razie nie ma kasy :D
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra. Jest to większy samochód, trochę wyżej się siedzi ale wszystko w zasięgu wzroku. Lusterka trochę małe, ale są jakby wygięte i dlatego mają większy zakres...
5,0
Ergonomia
Z ergonomią jest wszystko w porządku, wszystko jest w zasięgu ręki i intuicyjnie rozłożone.. tylko to radio na kasety :D W środku mamy mnóstwo możliwości aranżacji wnętrza (fotele: składanie i wyciąganie, zwłaszcza tylne [3 osobne])
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Troszeczkę trzeba przejechać zanim autko się rozgrzeje, szczególnie zimą. Chłodzenie - jak klima nabita to ok, jak nie to słabizna. Jeśli chodzi o odparowywanie szyb to, no trwa to troszkę, no ale też nie do przesady.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzenie jest na prawdę dużo i bardzo wygodnie. Dużo miejsca na nogi, a nad głową to rewela. Również spory i ustawny bagażnik, gdzie po wyciągnięciu siedzeń mamy istnego dostawczaka:)Rególowana keirownica w 1. płaszczyźnie ale idzie na prawdę sobie wszystko ładnie dostosować.
4,0
Wyciszenie
Z wyciszeniem bywa tak, ze silnik trochę słychać ;/ no ale nie jest to znowu jak w Maluchu :D Idelanie nie jest ale mogłoby być lepiej, no i trochę podmuchy wiatru- bo to trochę wyższe auto.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik jest ekonomiczny i tu uwaga...! Jeździsz 80 - 90 pali ok 6,0 , 6,5 l / 100 km. Ale jak jedziesz 100, 110, no nawet 120 km/h to to spalanie jest jakby takie samo - mówię to bo mój tata zawsze mówi to takie auto nie do ściagania a do spokojnej jazdy :D ale stwierdzam, że tyle samo pali, więc jadę ok 120 :) Miasto 8 l (góra), trasa 6 l. Ceny przeglądów są normalne jak w każdym podobnym aucie klasy kompakt... Części niektóre są drogie, ale nie znowu kosmiczne - niektóre podzespoły są z Mazdy 323 inne z 626 - tak więc nie jest źle.
4,0
Stosunek jakość/cena
w 2008 roku kupiłem to auto za 14.000 co było dobrą ceną, porównywalną z innymi modelami tego typu. Nie był to samochód skarbonka czy coś, po 3 latach ani razu nie zawiódł i nie było przykrych neispodzianek. Wysoka jakość wykonania tego auta jeśli chodzi o mechanikę i także zadowlony jestem z foteli- wyglądają ładnie mimo upływu czasu, tylko ta kierownica ;/
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to tak: automatyczny zamek od prawych tylnych drzwi kaputt i trzeba ręcznie. Silniczek od tylnej wycieraczki... ja pierdykam ile z tym było roboty-bo sam robiłem (chodziło o to, że włączając tylną wycieraczkę na \"ciągły\" wariowała gdzieś na dół, a na \"czasowym\" wg nie reagowała) :D przepaliły się parę razy żarówki od kilku różnych świateł. Bardzo podatna na zużycie kierownica ;/ ale fotle prawie nic nie widać. Co mnie wkurza, no ciągle co 2 tyg muszę dopompowywać opony... i to niezależnie letnie, czy zimowe czy noew czy używane... w silniku nic nie walnęło, ale to co zazwyczaj trzeba wymienić to wymieniam. Tylne nadkola też zaczełay łapać \"rudego kolegę\" ale został wyeliminowany :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak żeby stanął i ani rusz to nie było, zawsze odpalał, nawet w największe mrozy.. tylko paliwo miało tendencję do zamrzania- no ale tu wiadomo jak sobie z tym radzić :) tak to mogę powiedzieć, że Japończyk jak pisany :)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DiTD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda Premacy I