Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda Xedos 6

Fiku_miku, 12 lat temu
Silnik 2.0 144KM 106kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 209 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW 1992-2000 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jest mocny, ładnie burczy bo to V6 no i co najważniejsze w miarę oszczędny i bezawaryjny
4,0
Całokształt
Duże, ładne i pakowne auto. Moim zdaniem z przeznaczeniem dla młodych szpanerów lub dla rodziny 2+2. W utrzymaniu nie jest tanie i trzeba się z tym liczyć. Ja w mojego przez 2lata wpakowałem 5tys złotych (zaznaczam jedyną rzeczą jaką trzeba było zrobić bo mnie unieruchomiła była sprężyna), na ten moment auto jest niezawodne wszystko działa jak powinno. Na wiosnę zrobię mu blacharkę na jednym nadkolu bo już ząb czasu je nadgryza. Sylwetka ponadczasowa! POLECAM
Wrażenia
5,0
Silnik
Witam! To mój drugi wpis dotyczący tego modelu. Pierwszego wpisu dokonałem po 2miesiącach użytkowania więc potrzeba sprostować pewne wypowiedzi. Silnik jak wcześniej pisałem - ideał pod względem elastyczności, kultury pracy i bezawaryjności. Jeśli chodzi o koszty utrzymania-lepiej żeby się nie popsuł. Remont w przypadku tego rocznika samochodu jest sprawą nieopłacalną. Silnik lubi olej około 0,8l od wymiany do wymiany(i nie chodzi o to że jest zarżnięty tak po prostu jest i koniec) także trzeba kontrolować. Od dwóch lat bez awarii. W zimie troszkę trzeba pokręcić, w lecie startuje od strzału. Spalanie mojego xedosa - początkowo pisałem że jest to 13-14L natomiast po wymianie rozrządu, wszystkich filtrów, kabli i świec samochód spala do 10L w mieście a to za sprawą jego elastyczności - jeśli chcesz kogoś wyprzedzić wystarczy wcisnąć odpowiednio mocno na gaz :). w przedzile 3-4tys obrotów wyprzedzasz wszystkich, nie ma potrzeby ciorania silnika po wysokich obrotach, acz kolwiek brzmi i przyspiesza tam pięknie. Na Piątce można jechać 40km/h :) i jeśli zechcesz przyspieszyć w przeciągu 2sek auto się zbierze. Góra nie góra, załadowany czy pusty. Na tą masę auta silnik jest odpowedni, nie polecam wersji 1.6 spalanie mniejsze o litr a przyspieszenie nieporównywalne. Cena części silnika - filtr 30zł kable + świece 500zł, uszczelki pod klawiatury 80zł oryginały, jedynie komplet rozrządu to 1200zł przez internet. Auto przyspiesza do 100km/h poniżej 9sek i mimo iż mój model skończy w marcu 20lat zamyka budzik na prędkości 240km/h
4,0
Skrzynia biegów
Jest ok. Przełożenia są odpowiednio dobrane. Biegi wchodzą w miarę precyzyjnie. Czasem na zimnym silniku problem ze wstecznym jak to w autach z tych roczników. Wydaje mi się, że przydałaby się szóstka. Natomiast do prędkości 130km/h jest naprawdę cicho!! Audi a4 (b5), Bmw 5 (e39) czy passat (b5) mogą się schować.
5,0
Układ jezdny
Po kilku niekosztownych wymianach bardzo dobrze trzyma się w zakrętach. Fajnie wybiera nierówności i jest w miarę cichy. Zawieszenie nie przenosi stuków do środka - nawet z wybitym sworzniem jeździłem ileś czasu bo nie stukał :)
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu jest bardzo dobrze, słupki z przodu nie przeszkadzają. Do tyłu jak się obejrzysz jest okej. Lusterka zdecydowanie zbyt małe, kiepski zakres regulacji. Ale za to ładnie komponują się z wyglądem zewnętrznym. Najsłabszym punktem xedosa są światła bardzo bardzo słabe. Podniesie ich wyżej niewiele pomaga. Polecam zamontować xenony.
4,0
Ergonomia
No tu niestety. Wszystkie przyciski na swoim miejscu, Dużo ciekawych rozwiązań jak np. podświetlenie zamka w środku, podświetlenie zamka na zewnątrz (wystarczy pociągnąć za klamkę). Popiołka w każdych drzwiach, drzwi mają lampki jak się je otwiera. A w drzwiach kierowcy zamontowana jest płytka, która zbiera wyładowania elektrostatyczne, czyli xedos nigdy was nie \"kopnie\". Brak uchwytów na kubki. Schowek jest odpowiednio duży. Podłokietnik jest zbyt krótki dla niskich osób. Ale najgorsze jest położenie radia względem lewarka zmiany biegów. Radio powinno być wyżej. Fotele bardzo wygodne, dobrze trzymają w zakrętach, słaba jakość i brzydki wygląd tych materiałowych więc wymieniłem je na bananową skórę :P
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przednia szyba nie paruje za sprawą przycisku, który kieruje strumień ciepłego powietrza bezpośrednio na szybę (nie wolno jedynie dopuścić by zamarzła od środka czyli przed zakończeniem jazdy wychłodzić samochód. Boczne nie parują za sprawę świetnie działającej klimy manualnej. Bardzo dobrze chłodzi! Ogrzewanie jest okej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu naprawdę wygodnie. Z tyłu wygodnie dwie osoby do 190cm wzrostu! Natomiast - posadzisz z tyłu wygodnie 3osoby do 180 w audi a4 tego nie zrobisz, jeśli chodzi o dzieci - wsadzasz dwa foteliki (dosyć szerokie) i moja szczupła żona mieści się w środku natomiast na dłuższe trasy nie do przyjęcia. Największa bolączka środka, mało miejsca pod fotelami na stopy. Na kolna do fotela z przodu jest dosyć miejsca na stopy mało. Bagażnik okej. Po złożeniu foteli gardziel jest dosyć szeroki nie jak w innych sedanach.
5,0
Wyciszenie
do 100km/h bardzo cicho. Tak jak już pisałem ciszej niż w passacie b6 mojego szwagierka. Do 130km/h jest bardzo okej. Powyżej 180km/h jest już głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto 10-12L ja mieszczę się zawsze w 10L czy lato czy zima natomiast rzadko kiedy przekraczam 4,5tys.obrotów, po prostu nie ma takiej potrzeby. Trasa 7-8L. jazda do 140km/h
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupując ten samochód musisz sobie odpowiedzieć czy lepiej kupić zaniedbany ze świadomością że trzeba do niego wpakować, albo kupić niby cukiereczka dużo drożej i czekać aż coś się zje... ja zrobiłbym tak jak zrobiłem czyli kupić z wyglądu zadbanego z małymi minusami i sukcesywnie wymieniać wszystko jak leci :).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupując samochód nie działał w nim - centralny zamek, oświetlenie wew.,antena elektryczna. Po kilku wymianach 2lata jest spokój.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od zakupu samochodu wymieniłem- Rozrząd kompletny z paskami od klimy i wspomagania, z uszczelkami klawiatury i uszczelkami pod kolektorem i listwą wtrysk. kable i świece, z filtrami koszt ok.2500zł Silnik bez awarii. Zawieszenie: Sprężyny - 1200zł, sworznie l i p 80zł. Układ wydechowy: Złącze elast. tłumik środkowy, i końcowy 950zł Bosal. Hamulce kpl: tył 260zł przód 170zł Jeśli chodzi o awarię strzeliła mi tylko sprężyna, reszta to kwestia konieczności auto było zaniedbane, brakowało mu książki serwisowej. Na liczniku widnieje 209000km. Moim zdaniem 20letni samochód ma min. 300tys.km Auto jest bezawaryjne i bez problemowe.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 144KM 106kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda Xedos 6