Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda Xedos 9

trojan@mikroplan.com.pl, 20 lat temu
Silnik 2.3 211KM 155kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 128 tys. km
Mazda Xedos 9 2.3 211KM 155kW 1992-2002 - Oceń swoje auto
4,85
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Autko jest świetne, ale trzeba o nie dbać. Lubi olej (bo turbo) i trzeba często sprawdzać. Zrobiłem nim do dzisiaj 16000KM. Jedyna niespodzianka to te łożyska w rolkach napinających (wg serwisu nie można ich wymienić - cena rolki kompletnej z napinaczem 1000,-PLN **kosmos**). Jak na dzień dzisiejszy leję benzynę i wymieniam olej +filtr i śmigam 8s do 100km/h. Reprezentacyjna limuzyna , a jak trzeba to można pokazać innym "miejsce w szeregu".
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest to silnik z cyklem millera, na jałowym jak nowoczesny diesel, ale im dalej tym przyjemniej (aktualnie 230KM)
5,0
Skrzynia biegów
Automat elektroniczny ale daje się go troszkę oszukać HOLD-em i kickdown. Przy spokojnej jeździe nie wiadomo kiedy zmienia biegi.
5,0
Układ jezdny
Jest super, ale na nasze drogi za miękki (mam wersję z Kanady)
Komfort
5,0
Widoczność
Klasyczny sedan . Widoczność OK
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą błyskawicznie ciepło. Klimatronic też bardzo szybko schładza (troszkę słychać wentylator)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5 osób w pełnym komforcie.
5,0
Wyciszenie
Super. Przy 160km/h ma się wrażenie że jedziemy może 100.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na moc 225KM (i prawie 2 tony) to mieście 10-11.8 na trasie 8.9-11 (zależy od prędkości). Z daleka omijać ASO Mazdy. To co nie wymaga specjalistycznych użądzeń robię sam bo lubię, UWAGA: niektóre części wychodzą taniej z USA
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak zawsze takie luksusowe auta dużo tracą na wartości. Kupiłem bardzo dobrze ok 7000,-PLN po niżej ceny giełdowej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam go rok: 1-żarówka św.mijania (był oryginał), podśw. tablicy rej., podśw.fabrycznego radia (2 żaróweczki)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tu miałem dwie niespodzianki: kupując wiedziałem, że w lewym zawieszeniu coś puka (okazała sie tylna tuleja wahacza-wymieniłem z obu stron.Koszt 800PLN) . W silniku padły łożyska rolek napinających paski klinowe (koszt 1 łożyska 27,-PLN). Bardzo łatwo się wymienia.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda Xedos 9