Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Konkurs - Poznaj Leona Cuprę

Niecodzienna moc na co dzień

Mercedes Klasa E W210 - Oceń swoje auto

 
lista nadwozi Mercedes Klasa E W210
 
lista silników Mercedes Klasa E W210

Podsumowanie 399 ocen tego auta

Oceny Mercedes Klasa E W210

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,30
Podobnie jak w segmencie Wyższa klasa średnia (4,30)

Całokształt

Całokształt

4,26

Mechanika

Silnik

4,42

Skrzynia biegów

4,31

Układ jezdny

4,42

Komfort

Widoczność

4,38

Ergonomia

4,44

Wentylacja i ogrzewanie

4,30

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,70

Wyciszenie

4,34

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

4,11

Stosunek jakość/cena

4,07

Niezawodność

Drobne usterki

4,06

Poważne usterki

4,10

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
84%
16%
NIE
na podstawie 244 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Przeniesienie napędu

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Karoseria

Zawieszenie

Układ elektryczny

Filtr

Lista 399 ocen

sortuj komentarze od
4,92
dodano 17.03.2011 18:07:36 przez

Rzędowy 4-cylindrowy silnik o mocy 186 KM świetnie radzi sobie z masą tego auta. Moment obrotowy wynosi tu 280 Nm. Od 3000 obr/min samochód niczym zdziczały wyrywa do przodu, zaś po przekroczeniu 3500 obr/min zamienia się w prawdziwą "żyletę" i dostarcza ogromnych emocji. Jest bardzo elastyczny. Auto dysponuje świetnymi osiągami za sprawą kompresora, napędzanego przez wał korbowy, który wspomaga silnik już od najniższych obrotów. Manualna 5-biegowa skrzynia biegów świetnie sprawdza się w połączeniu z tym silnikiem. Zmiana przełożeń z początku może wydać się dość toporna, ale jej głównym plusem jest jej wytrzymałość. Pojazd jest napędzany tylną osią. Wspomagany jest wszystkimi elektronicznymi dodatkami z zakresu bezpieczeństwa i utrzymywania toru jazdy dostępnymi w latach 1995-2003r. Możemy w nim wymienić systemy tj.: ABS, ASR(z możliwością wyłączania), ESP, TC.. Tym samochodem się nie jedzie. Tym autem się płynie. Idealnie zestrojone zawieszenie płynnie pochłania wszystkie nierówności, głównie za sprawą tylnego zawieszenia. Priorytetową wartość posiadają tu hydrauliczne amortyzatory Nivo, które utrzymują stałą wysokość samochodu przy każdym jego obciążeniu. Użytkowanie tego samochodu sprawia wiele udogodnień. Auto posiada bardzo duży promień skrętu, a widoczność zarówno z przodu jak i z tyłu auta jest bardzo dobra. Ergonomia: Mercedes-Benz. Myślę, że zbyt wiele nie trzeba tłumaczyć. Jeżeli ktoś nie miał okazji prowadzić/być pasażerem dobrego W210/S210, zapewniam go, że nigdy więcej nie przesiądzie się do innej marki. Co tu dużo gadać: Mercedes-Benz, był i jest królem wszystkich samochodów. Najwyższej klasy elementy wykończenia sprawiają, że pasażerowie czują się w nim bardzo komfortowo. W Mercedesie drewno jest drewnem, skóra jest skórą, a stal - stalą nierdzewną. Bagażnik modelu kombi - T(S210) zmieści naprawdę sporo towaru. Oprócz stałej przestrzeni, bagażnik możemy powiększyć, składając tylną kanapę, albo wykorzystać jego liczne schowki. Przestrzeń bagażową możemy oddzielić od tylnych pasażerów pionową kratką, a z góry zasłonić skórzaną "plandeką". Samochód wyposażony jest w klimatyzację automatyczną, oraz dwa filtry węglowe, które po uruchomieniu przyciskiem, zabezpieczają kierowcę i pasażerów auta, przed wtargnięciem do jego wnętrza spalin i nieprzyjemnych zapachów. Komfort podróżowania tym autem jest nieporównywalnie lepszy biorąc pod uwagę to co oferują jego konkurenci typu: Audi A6, czy też BMW serii 5. Samochód świetnie sprawdza się na długich trasach. Miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu jest bardzo dużo. Podczas szybkiej jazdy słychać tylko i wyłącznie delikatny szum powietrza. Problemem może być to, iż jadąc tym autem zupełnie nie odczuwa się faktycznej prędkości podróżowania.. Ekonomia? Przypomnijmy: rzędowy 4-cylindrowy silnik, wspomagany kompresorem, w którym wirnik napędzany jest paskiem podłączonym do wału karbowego(nie gazami wylotowymi tj. spalinami, tak jak to powszechnie występuje w turbosprężarkach) o mocy 186KM i momencie obrotowym na poziomie 280Nm zużywa: miasto(8-max.10 l benzyny/12-max. 15 l gazu/100km). Na trasie należy odjąć 2l benzyny/gazu w zależności od sposobów jazdy. Masa tanich części zamiennych, oraz brak problemów z ich dostępnością sprawia, że auto zasługuje na 5 gwiazdek. Bardzo wygodne, szybkie, oszczędne i pojemne auto klasy średniej wyższej. Pomimo swojego wieku, za dobrze utrzymany i wyposażony egzemplarz nadal trzeba sporo zapłacić, lecz na dzisiejsze czasy już większość osób może sobie na taki samochód pozwolić. Przypomnijmy sobie jednak, że kiedyś za te auto w podstawowej wersji wyposażenia trzeba było zapłacić ponad 200 000zł...

więcej »
4,69
dodano 12.11.2013 16:44:26 przez

Po przygodzie z poprzednim modelem, czyli W124, zachciało mi się spróbować jego następce czyli W210. Tak więc trzeba było dokonać zakupu;) chciałem z silnikiem 3.2 220 koni, kupiłem wolnossącego diesla 2.2 o bagatelnej mocy 95 koni:) Od razu mnie zaskoczyła pozycja za kierownicą, czułem się jak w dobrze dobranym garniturze. Auto sunie po drodze, wybiera każde nie równości. Naprawdę za kierownicą czuć że się jedzie autem klasy wyższej, mimo że od premiery minęło już 18 lat:) wnętrze dobrze wykończone, spasowane wszystko jak należy. Trzeba pamiętać że te auto mają już spore przebiegi, co przekłada się na eksploatację nie których elementów, po prostu się zużywają. Normalne, człowiek też się zużywa;) Największym minusem tego modelu, jest wszechobecna rdza, czyli u dołu drzwi, ranty na nadkolach, tylna klapa i w koło zamka, progi które gniją (odziwo podłoga nie;) ). Potrafią też wpadać przednie amortyzatory przez rdzewiejące kielichy. Pojawiają się problemy z elektronika, osprzętem silnika. Moim zdaniem jest lepiej kupić okulara z silnikiem benzynowym, bo przeważnie mają przebieg 2-3 razy mniejszy od diesli. Polecam to auto każdemu, ale trzeba uważać przy zakupie bo większość aut jest kombinowanych, malowanych. Nie ma się co napalać, lepiej trochę poszukać i kupić zadbanego, a nie będziecie żałować. Tym bardziej że te auta staniały, ale za 3 czy 4 tysiące to raczej dostaniecie zwłoki a nie Mercedesa W210. Pozdrawiam.

więcej »
3,92
dodano 29.12.2005 17:48:54 przez

w/g mnie jest to przereklamowane auto które bazuje na swojej tradycji z lat 80 i początku 90 gdzie mercedes to faktycznie byla marka slynąca z dobrych silników zwlaszcza diesla i zawieszenia ta e klasa to już niestety tendencja jak u wszystkich europejskich koncernach nie zarabiamy na sprzedaży a na serwisie i częściach to jedyne wytlumaczenie dla awaryjności tego auta ,przejechalem nim w ciągu 12 miesiecy 60 000km i przynajmniej 20000 z lawetą i w porównaniu np do starego modelu audi 100 2.4 diesel (rocznik 1990)któtym przejechalem 415000km to totalna porażka co do nowych aut to a6 2.5 tdi psuje sie jeszcze gorzej a wymiana rozrządu w nim co 60000 to porażka ,mercedes wypada nie najgorzej ale od tej marki wymaga się czegoś wiecej zwlaszze że kosztuje więcej od innych jedyne co sie nie zmienilo to prestiz auta w polsce podjeżdżając mercedesem każdy traktuje cię inaczej zwlaszcza w biznesie ,wiem to z autopsji ponieważ handluje autami i jeżdzilem prawie wszystkimi markami ,e klasa mimo swoich co raz większych wad pozostaje szczytem marzeń prostych ludzi i wzbudza zazdrośc u wszystkich zwlaszcza jak jest w pięknym kolorze (zloty metalik ) czasami wystarczy postawic auto na parkingu przed supermarketem stanąć z boku i posluchac opini przechodzących obok niego ludzi to pozwoli nam zapomniec na chwile o wszystkich usterkach i wadach związanych z naszym "ulubieńcem":)

więcej »
4,92
dodano 16.06.2009 00:34:44 przez

To auto kosztowało 10 lat temu ponad 200 tys złotych, prestiż na wysokim poziomie.Podjezdzajac gdziekolwiek jestes inaczej traktowany, dobre w biznesie bo mercedes jest kojarzony w dalszym ciagu jako auto nie dla kazdego. Co prawda w124 w123 były bardziej niezawodne z tymze teraz to juz niestety kazde auto jest robione przez ksiegowych, mimo to auto bezkonkurencyjnie niezawodne i daleko innym firmom by osiagnac taki sukces.Uwaga taka dla kupujacych, jak kupowac to z głowa bo to ze mercedes to nie znaczy ze nic sie nie popsuje, dobrze serwisowane odwdziecza sie bezproblemowa jazda,elegancja, i tym czyms zrozumiesz jak zasiadziesz za kierownica merca.Rozrząd na łańcuchu mocny,nie wymienia sie go,auto dobrze wybiera nierównosci, zapomnisz co to bol pleców,wiem bo robię sporo km i cos na ten temat moge powiedziec! Prosze sobie porównac do innych merek - wymiana rozrządu,głosno chodza,twarde to jak nie wiem co...zato Mercedes to cos co dla innych aut bedzie jeszcze długo nieosiagalne.Wszystkie nowinki technicze najpierw sa w MB a pozniej w innych autach.Nikt nie zarzuci Ci ze nie masz gustu, bo MB to auto panadczasowe,jesli chodzi o mechanike to silniki diesel nie do zajezdzenia. Auto dla kazdego, rodzina,taxi,biznes kazdy znajdzie w nim to co bedzie potrzebował. Merc to merc i bez gwiazdy nie ma jazdy . HEJ !!

więcej »
5,00
dodano 16.01.2012 17:14:33 przez

Autko godne polecenia, pod warunkiem znalezienia "dobrego" nie zajezdzonego egzemplarza. Mam go juz kilka lat motor 220D demonem predkości nie jest ale za to jest żywotny i ekonomiczny. Przejechałem nim ponad 180 tys km bezawaryjnie.(pomijam usterke rozrusznika ktory nie był otwierany od nowosci i wymiane szczotek)Obecnie auto ma 400 tys przebiegu, na niemieckich ogłoszeniach są auta gdzie realne przebiegi aut z motorem 220D to 700-900 tys km. Auto duże ekonomiczne i bezawaryjne. Nie ma turbiny, nie ma też koła dwumasowego rozrząd jest na łańcuchu. Niektórzy na 2,2 kręcą nosem ale prawda jest taka że właśnie z tym autem i motorem problemów nie ma. Bolączką jest rdza niestety.. i nie omija ona żadnego okulara, te poliftowe są bardziej zgniłe niż przedlifty a do tego mają bardziej awaryjną elektronikę. Jesli chodzi o bezpieczeńswtwo auto dostało 4 wysokie gwiazdki w teście NCAP. Ktoś kto szuka dobrego auta które mało pali ze szczerym sercem moge go polecić. Wygodne auto z gwiazdą na masce która dla kierowcy zawsze pięknie błyszczy. Co prawdza dla osob lubiących sportowy styl jazdy odradzam, ale do zwykłej jazdy 220D nadaje sie wyśmienicie.

więcej »
4,23
dodano 12.07.2013 18:22:05 przez

Jeździłem tym autem przez parę lat.Trzeba przyznać,że jakość wykonania elementów wnętrza jest znakomita.To samo tyczy się silnika,skrzyni i przeniesienia napędu.Tutaj po prostu nie ma się do czego przyczepić, a wręcz można podziwiać.Cała reszta natomiast to jest dramat.Szczególnie rdzewiejąca karoseria.Ja rozumiem,że samochód ma już swoje kilkanaście lat ale jego poprzednicy mają po kilkadziesiąt i trzymają się lepiej, a poza tym można trochę więcej wymagać od samochodu który nowy w salonie kosztował ok.200 000 zł.To samo tyczy się elektroniki.Co wsiadasz do auta to niespodzianka.Albo się klima rozszczelniła,albo palą się żarówki co tydzień,albo coś zżera prąd i pada codziennie bateria,albo pada immobiliser i nie można odpalić auta itd, itp.Po prostu masa pierdółek które nie są kosztowne ale strasznie wkurzają.Na podsumowanie dodam,że jeśli to auto miałoby aluminiową budę to kupiłbym jeszcze 2 takie ale póki co mój model z 1995 r. oddałem na złom bo dosłownie podłoga,podłużnice i błotniki zesypały się od rdzy doszczętnie.Chyba jednak przerzucę się na Audi A8 bo ma teraz uraz do rdzy nieziemski.

więcej »
4,31
dodano 29.07.2013 08:57:38 przez

Auto jest niemal doskonałe. Jest to jeden z nielicznych samochodów obok Volvo S80, z którego po zrobieniu trasy na poziomie 1000km, wysiada się z uśmiechem na twarzy i bez oznak jakiegokolwiek zmęczenia. Bardzo wygodne fotele, perfekcyjnie zestrojone zawieszenie (a przynajmniej to w wersji Avantgarde). Mój egzemplarz wyposażony jest w: - Klimatronik - sktórzaną tapicerkę - el. reg. fotele, z pompowanymi boczkami, lędźwiem i podudziem. - GPS (która po tej stronie Odry nie działa) - Parktonic - Dynamiczne wspomaganie kierownicy - CarAudio BOSE (8 głośników, w tym 2 basowe, zmieniarka) - automat - fotochromowe lusteka - Xenony i wiele wiele innych, których próżno szukać u konkurencji. Warto poszukać dobrze wyposażonego egzemplarza, bo to głównie dodatki zapewniają frajdę z jazdy. Mimo upływu lat auto wygląda nieźle, zwłaszcza w czarnym kolorze. Awaryjność praktycznie nie występuje w autach z silnikiem 3.0TD. 177KM jest wtstarczające zarówno do jazdy w mieście jak i na trasie. Nie jest to oczywiście wyścigówka, ale dalej zostawia w tyle większość dzisiejszych aut.

więcej »
4,08
dodano 08.09.2012 16:31:05 przez

Samochód ekonomiczny, wytrzymały, stosunkowo bezawaryjny, świetnie wyciszony, bardzo komfortowy. Rdza zaczęła się pojawiać po skończeniu 14 roku życia samochodu, co wydaje mi się nie najgorszym wynikiem. Ogólnie samochód oceniam pozytywnie i mógłbym go polecić. Jednakże warto zauważyć, że samochód mamy od 10 lat w rodzinie i należy do tych egzemplarzy zdecydowanie zadbanych. Teraz więcej nim jeżdżę ja, kiedyś ojciec, a oboje należymy do osób dbających o samochód. Stylistyka mi osobiście nie przypadła do gustu, ale co kto lubi - kwestia gustu. Na koniec smutna uwaga - często słyszy się głosy, że od kiedy Mercedes zaczął produkować samochody z podwójnymi lampami z przodu - to już nie jest TEN Mercedes. Wiem, że stereotypy bywają mylące, jednak myślę, że akurat w kwestii aut ziarno prawdy w tym jest. Słyszy się, że W210 to pierwszy nowożytny egzemplarz Mercedesa, pierwszy z linii, która nadużyła zaufania klientów do Mercedesa. Radzę zachować ostrożność przy kupnie!

więcej »
3,69
dodano 25.12.2007 00:38:45 przez

Samochód zakupiłem w polsce od pierwszego właściciela. W 1997 zapłacił za niego 107 tysięcy marek. Samochód wyposażony był dodatkowo w klimatronik, radio, itd. Przebieg udokumentowany 170. 000 km. Samochód posiadał ks. serwisową oraz do każdej wizyty w serwisie fakturkę. Jestem 100 % pewien że samochód nie miał więcej niż 170 tys km, oraz że był bezwypadkowy. Pomimo nie dużego przebiegu (jak wydawało mi się wówczas) na mercedesa zakup tego samochodu wspominam jako horror. Nie polecam nikomu. Ten samochód nie jest wart pieniędzy które płacicie za niego. Kupiłem Hondę accord kombi z 2005r i zapomniałem o samochodzie. W hondzie nic się nie psuje. Leję tylko paliwo. Pomimo, że jest to dwulitrowa benzyna wychodzi 5 razy taniej od przereklamowanego mercedesa. Jeśli kogoś udało mi się odwieść od zakupu okulara to mój komentarz przyniósł skutek. Podsumowując okulara super silnik i komfort, ale reszta do bani. Mój email: krisigol@interia.pl

więcej »
3,92
dodano 21.01.2013 20:01:13 przez

autko uzytkowalem 2-3 lata temu. kupilem jak mialo ok 260tys km szprzedalem jak mialo 330tys km. ogólnie to autko bylo ok. uzytkowalem go glownie na trasie polska-niemcy. spalanie non stop przy 150km/h na tempomacie ok 7-7,2 litra to super wynik w tej klasie. tak jak w wielu "takich" mercach u mnie zepsula sie plyta sterowania automatycznej skrzyni biegow, koszt wymiany z olejami ok 1300zł przy samodzielnej wymianie, w warsztacie 2tys. ponadto czeste wywalania bledow przez komputer, lozyska kol, rolki wieloklinu, podkladki pod wtryski, zawieszenie to tam tysiace tulejek oczywiscie do wymiany, skorodowany ukl. wydechowy, korozja juz zaczynala dzialac tez na blachach, ogulnie duzo bylo awarii mniejszych lub wiekszych ale komfort naprawde super przy 200km/h mozna normalnie rozmawiac, cisza, stabilnosc (miale wersje avantgarde-2cm nizsza) i komfort, dobre wyniki spalania jak na ta moc(komputer przeklamywal zawsze o 0,9litra).

więcej »

Auta taniej niż w salonie

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Mercedes Klasa E

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Mercedes Klasa E

Mercedes-Benz E350 BlueTEC - wehikuł czasu dla wybrednych
Mercedes-Benz E350 BlueTEC - wehikuł czasu dla wybrednych Niektórzy twierdzą, że luksus zawsze musi być wiązany z ogromną przestrzenią i niezwykłym rozmachem. Owszem, to się sprawdza gdy mówimy o takich autach jak Rolls-Royce czy Bentley, ale czy to zawsze musi kosztować grube miliony i mieć wymiary małego domu? Nie, czego przykładem może być Mercedes Klasy E, zdaniem niektórych kwintesencja eleganckiego sedana. Owszem, pod względem prestiżu daleko do wspomnianych brytyjskich producentów, ale jeśli chodzi o komfort, z pewnością nikt nie będzie narzekał.

Mercedes Klasa E - zobacz filmy

Prezentacja Mercedes Klasa E Facelifting
Prezentacja Mercedes Klasa E Facelifting W tym filmiku narzekam na niektóre zmiany, testuję elektroniczne gadżety, mierzę spalanie wersji hybrydowej i podziwiam Barcelonę dzięki podpowiedziom turystycznym nawigacji nowej Klasy E. Zapraszam!
Mercedes Klasa E Cabriolet - wideotest AutoCentrum.pl
Mercedes Klasa E Cabriolet - wideotest AutoCentrum.pl Testowanie kabrioleta w ostatnim tygodniu października? Kiedy umawiałem ten test to byłem pewien, że przez zimno i deszcze dach schowam tylko do zdjęć... Tymczasem piękna pogoda sprawiła, że mogłem jeździć prawie cały tydzień bez dachu! Pierwsze krople deszczu spadły dopiero... kiedy wyciągnęliśmy kamerę do kręcenia tego filmu. To nas jednak nie zraziło - pokazaliśmy wszystko to, co chcieliśmy Wam pokazać!
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 191 504
Mercedes Klasa E W210 399

Polecamy!