Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Vaneo

Vaneo 1,6 + LPG / 82KM, 10 lat temu
Silnik 1.6 82KM 60kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 289 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mercedes Vaneo 1.6 82KM 60kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,85
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : środek, wielki i przestronny środek. Wnętrze świetnie rozplanowane i bardzo wygodne. Cichutki silnik benzynowy i dobrze wytłumione auto, przyjemny w podróży. Bardzo ekonomiczny. Spalanie jak w Tico :-)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : plastiki jak z chińskich zabawek
Karoseria : korozja: nadkola i drzwi ale jak widać to wada większości nowszych samochodów.
5,0
Całokształt
Chociaż mógłbym się przyczepiać głównie do plastików to z ręką na sercu ocena na: 5 (nie 5+) Za te plastiki i korozję na drzwiach) Ogólnie dobry samochód. Bardzo łatwy i miły w prowadzeniu. Co nie mniej dla nas ważne cichutki i przyjemny w trasie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo fajna jednostka benzynowa. Jest nad podziw elastyczny i żwawy. Dobrze wyciszony silnik więc przyjemność podróży satysfakcjonująca (dość ekskluzywnie jak na ten segment) Najważniejsze że ten silniczek pali dość mało benzyny. Nie jest najmocniejszy na 5 biegu ale za to bardzo ekonomiczny. Mało awaryjny. Na gazie trudny do wyregulowania ale do ogarnięcia. Polecana instalacje sekwencyjną. Choć kontrolka check-engine lubi się czasami zaświecać na gazie to nie należy się tym jednak przejmować (sonda po prostu głupieje). Spalanie na 5+! Przelatane mam już niecałe 300tysięcy i opukać nic. Alternator jest nisko zawieszony więc zalecam ostrożność i kontrolowanie osłon dolnych komory silnika zimą. Chodzi o to żeby pasek nie przymarzł na parkingu i nie było twardego rozruchu z piskiem. Jak się ma połamane osłony i jeździ zimą w silny mróz po kałużach pasek w nocy potrafi przymarznąć. Osłony to raptem 50zł więc warto. Jak miałem popękane i założyłem dopiero jak rano po -30* nocki przymarzł i zaskowyczał pasek. Ogólnie silniczek - ok!
5,0
Skrzynia biegów
Gładko wchodzi choć może nie tak ślicznie jak w nowym Polo. Jak do tej pory opukać ładnie i pięknie. Coś słyszałem że w dieslach potrafi wyskakiwać ale nie wiem, mam benzynę.
4,0
Układ jezdny
Promień skrętu duży. No cóż w końcu to mini van. Długi samochodzik to i promień nietypowy, ale za toile miejsca w środku! :-) Układ kierowniczy ok, mam regulowaną fajerkę. Może to szczegół i banał ale kierownica fajna, gruba, miło się kręci ;-) Mała rzecz a cieszy :-) Za duży promień skrętu ocena: 4 z 5-ciu
Komfort
5,0
Widoczność
Chyba najlepsza jaką do tej pory miałem w moich autach. Szyby duże, widoczność super. Jedno co by się może przydało to większe wsteczne lusterko. Może się czepiam, szczegół ;-)
5,0
Ergonomia
Tak jak widoczność - SUPER! Po położeniu jednej części kanapy wchodzą nam 3 rowery . Na wycieczkę i z powrotem bez żadnego bagażnika dachowego. W rzadko którym aucie taki luksu (no po za busami :-)) Miejsca w bagażniku tyle że chyba ero-paleta cała wejdzie. Jest wysoki więc w razie dalekich wypadów walizki można układać w pionie. Dziwne nietypowe wnętrze, cały układ ale jak już się wsiądzie jest się zadowolonym. Nietypowo ale bardzo fajnie :-) Jak to w VAN/ie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
No, mógł by być silniejszy wentylator nawiewu ale to chyba szczegół. Nagrzewa się szybko. Przy odśnieżaniu troszkę ręka boli bo dach duży :-) Klima jest rewelacyjnie skuteczna. W podróży do Chorwacji super przydatna!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Już opisałem - SUPER! Siedzenie kierowcy u mnie jest regulowane nawet go góry. Kierownica z regulacją więc każdy sobie dostosuje. Przestrzeń jak na vana przystało!
5,0
Wyciszenie
Doskonałe. To nie diesel! Tutaj można spokojnie słuchać muzyczki poważnej z CD lub dyskusji w radiu. Nic nie drży nic nie wyje czy terkocze jak w dieslu. Przyjemnie wygłuszony, dobrze wyciszone auto.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy co 15tys.km Wchodzi ok.4l oleju. Ja stosuję syntetyk. Filterek jest papierowy, choć można wymieniać z powodzeniem samemu ja korzystam z mechanika koło domu. Koszt przeglądu to: 50zł+materiały. Klocki ok.50-70tys.km/ 80zł kpl., tarcze: ok.120tys.km/ 400 -kpl/4 szt, z tyłu są dodatkowo bębny i szczęki (podwójne hamulce/ pomocniczy) ale jeszcze przez tyle lat działa i ich nie wymieniałem, klima nabijana i odgrzybiana co 2-3 lata, koszt ok.120zł, zużycie paliwa: 8l/ miasto i ok.7 l trasa. Na gazie LPG ok: 0,5-1 litra więcej. Pasek alternatora: 35zł + napinacze (3 szt.) 100zł). Ogólnie to bardzo tanie autko w eksploatacji. Nadaje się na auto dla zwykłej, średniej rodzinki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jako nowy - drogi, jako używany śmiesznie tani. Cena nowego za wysoka, cena użytkowa (używanego)akuracik - śmiesznie niska.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
plastiki niezbyt solidnie przymocowane do siebie, tani materiał, dziwny dostęp do żarówek reflektorów po zdemontowaniu zbiorniczka z płynem spryskiwaczy ale da się ogarnąć, troszkę korodujące nadkola i drzwi ale z tego co widzę to wszystkie nowe auta tak mają :( na szczęście profile gruba jak dzwon i nie korodują jak w Fordzie Galaxy (może to duperele ale proszą to piszę..)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z mojej winy wymieniałem pasek klinowy i osłony dolne komory silnika. Warto uważać na mróz i sprawne, niepopękane osłony. Ja ich już prawie nie miałem (połamane) i w czasie nocnego mrozu (ok.-30*) pasek w lodzie i śniegu przymarzł do alternatora. Rano miałem niespodziankę i pisk. Tak to nic, przez paę ładnych latek gładko i piękniście :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Vaneo