Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Carisma Hatchback

johnjerry, 7 lat temu
Silnik 1.8 16V GDI 125KM 92kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V GDI 125KM 92kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zero problemów o ile dobrze się eksploatuję. Dodałbym jeszcze karoserie, która nie rdzewieje (lift) ale nie mogę więc tylko o tym wspomnę
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : śniedź na stykach
Inne : nawiew
Inne : klimatyzacja
4,0
Całokształt
Ładne (mówimy o polifcie) i miłe w prowadzeniu autko. Żadna klasa wyższa jedna ma coś w sobie. Praktycznie bezawaryjna jednostka GDI (jeżdżę ponad 3 lata). Są słuchy, że GDI jest awaryjne - ja uważam jednak, że jak kto dba, tak ma. 0 wkładu, oprócz eksploatacji (rozrząd, klocki, tarcze.)
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobry silnik, nie bierze oleju, zrywny i żwawy. Trzeba czasami przeczyścić przepustnicę z nagaru. Jeśli poświęcimy na to chwilę, mamy bezawaryjnego liftbacka.
2,0
Skrzynia biegów
Wybierak od Renault, to samo w volvo s40 1Gen (bliźniaczy model), trzeba szarpać się przy dwójce i wstecznym. Nowy wybierak też długo nie wytrzymuje.
4,0
Układ jezdny
Bez zarzutu, bez zachwytu.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność świetna, nigdy nie było problemu z wyczuciem samochodu. Może jedynie słupek C zbyt szeroki ale nie przeszkadza to w jeździe dzięki dużym lusterkom bocznym
4,0
Ergonomia
Pękające klamki oraz nawiewy to standard tego modelu. Plastiki jednak nie trzeszczą pomimo upływu lat. Wszystko mocno spasowane. Siedzenia lubią się przecierać.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nieporozumienie. Klimatyzacja jest, sprawna, "nabita" a jej chłodzenie jest nieodczuwalne. Nawiewy praktycznie wcale nie dmuchają, w zimę jest strasznie zimno z powodu obrotów ogrzewania. Zamarznięte i parujące szyby (zimą) to standard.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie narzekam. Szkoda jedynie, że kierownica nie jest konfigurowana w 2 płaszczyznach ale i tak jest całkiem sporo miejsca. Z tyłu tak samo, bagażnik przyzwoitych rozmiarów.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 140 zaczyna się szum, do tego momentu cisza jak na cmentarzu. Czasami zastanawiałem się czy silnik jest włączony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy umiejętnym użytkowaniu GDI jednostka bezawaryjna. Jedyna wada to niemożność instalacji LPG. W mieście GDI potrafi zjeść nawet 12 litrów na 100 km jednak wyrównuje to w trasie. Najniższe spalanie (2k obrotów 90km/h) - 5.1 litra. W praktyce trochę komputer zaniża, jednak wynosi max 6 litrów. Koszty części dość tanie (ponieważ carisma to zlepek renault, volvo, mitsubishi). Części ogólnodostępne. Nie rdzewieje więc nie trzeba wkładać w blachę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Swoją karizme kupiłem jako 1 auto, zapłaciłem za poliftową 4,5 tysiąca (2014). W tej cenie lepiej być nie mogło, świetne autko.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujniki śniedzieją, szczególnie od lampek drzwi oraz brzęczyka od świateł. Pękają klamki oraz wybierak szybko się wyciera.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V GDI 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V GDI 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Carisma Hatchback