Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Pajero I Standard

maniek, 17 lat temu
Silnik 2.5 TD (L044G,L049G) 95KM 70kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 318 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mitsubishi Pajero I Standard 2.5 TD (L044G,L049G) 95KM 70kW 1989-1990 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Moj egzemplarz w pełni spełnia oczekiwania biorąc pod uwagę jego wiek i przebieg. Większość "zwykłych" aut w tych warunkach i przy takim traktowaniu już dawno by się rozpadła. Nie unikam terenu w tym przepraw przez odcinki rajdów off-roadowych, auto lubi jeździć w terenie i tam w pełni można docenić jego właściwości. Brak jedynie dyfer-locka. Warto podnieść go trochę- tył podniósł mi kowal klepiąc płaskie resory na lekkie paraboliki /4 cm/. Przód też chyba można podnieść obrotem na mocowaniu drążków skrętnych. Nie należy jednak przesadzać bo środek ciężkości idzie w górę i auto robi się "bujane". Super objętość bagażowa- jechały już 4 osoby, bagaż i 4 rowery w środku. Dobrą rzeczą jest obecność międzyosiowego dyfera- spokojnie można jeździć 4x4 na asfalcie co bardzo przydaje się w zimie /w Patrolu niestety nie można/.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje równo, ma duży moment od ok. 1800 obr., optymalna praca w zakr. 2-3 tys. obr., wygląda na długowieczny
4,0
Skrzynia biegów
przy przebiegu 318 tys. pracuje dobrze, zaraz po odpaleniu przy zimnym oleju delikatnie haczy 2-ka i odrobinę 3-ka, po rozgrzaniu jest bez zarzutu
4,0
Układ jezdny
Prostota i niezawodność. Jak na wysoką terenówkę nieźle prowadzi się na szosie. W terenie jeżdzi dzielnie, brakuje tylko blokady mostów i trzeba jeżdzić wolno na dużych nierównościach bo drążki skrętne z przodu są dosyć miękkie i wahacze lubią dobić.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i boku dobrze, do tyłu kiepsko- niewielka szyba tylna, wysokie auto- cofanie trochę na czuja.
5,0
Ergonomia
Uważam auto za super wygodne /5-drzwiowy/. Od prostej terenówki trudno wymagać więcej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Małe opóźnienie w nagrzaniu wnętrza, trochę za słaby nawiew na szybę,ale wystarcza
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielka przestrzeń jak na auto o dł. 4,6 m, żadna osobówka o tych wymiarach nie zapewnia takich rozmiarów wewnętrznych
5,0
Wyciszenie
Jak na terenówkę zadziwiająco dobrze /na oponach AT, nie wiem jak na MT/, jedyny mankament to świszcząca antena przy słupku przednim lewym, ale można ją umieścić inaczej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zwykle pali w cyklu mieszanym od 10,7-12,8 l. Co ciekawe na "rasowanym" ON /Verva/ spala ok. 7% mniej niż na zwykłej ropie. Gdyby jeździć na trasie 80-95 km/h spalałby poniżej 10 l, ale przy prędkościach 110+ kanciastość i wysokość budy robi swoje i ściąga 12-13 l. Zdecydowanie nieekonomiczna jazda > 120 km/h. Naprawy zadziwiająco tanie, części do Pajero I generacji /zamienniki oczywiści/ mają normalne ceny /komplet amortyzatorów- 4 sztuki za ok. 800 zł, cały rozrząd za 280, nowy reflektor przedniw allegro za 35 zł , a do III generacji za 500-1000 zł!!/
4,0
Stosunek jakość/cena
Oczywiście jak na auto w tym wieku za Pajero i inne terenówki trzeba dość dużo zapłacić /mój 12 tyś za 16 letniego z przebiegiem 288 t./. Ale jek ktoś chce twardziela bez grama plastiku w nadwoziu to polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raczej odporny na destrukcyjne zapędy użytkownika. Nie byłem w stanie odpalić poniżej -22 st. /chyba kiepskie świece żarowe mimo wymiany/
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Stary ale jary. Nigdy nie odmówił posłuszeństwa na trasie i zawsze dojeżdżał do celu nawet na poligonie czołgowym. Jeśli ma się coś poważnego zepsuć autko informuje o tym wcześniej objawami zwiastunowymi, nigdy nie zaskakuje niespodziewaną poważną awarią.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD (L044G,L049G) 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Pajero I Standard